Jak se scrapbookuje bez k tomu určených pomůcek a doplňků?

Těžko.

 

Ale jde to.

 

 

 

Mám vlastnost, těžko říci jestli špatnou (proto to nenazývám neřestí), snažit se u nových technik, které mám chuť zkusit, neriskovat finanční újmu (v případě, že by mi daná technika nešla nebo mě nechytla) a snažím se poradit si strategií „co dům dá“. Nejinak tomu bylo tentokrát, kdy jsem se rozhodla vyzkoušet scrapbooking.

 

Myšlenka obdarovat mou kamarádku fotkami v albu, které bude trochu jiné než je zvykem, přišla prakticky ihned v momentě, kdy se mi do ruky dostaly vyvolané fotky. O scrapbookingu jsem četla již dříve, líbilo se mi to, a tak s pořádným obrazovým materiálem v ruce přišla chuť zkoušet.

 

Od myšlenky k realizaci však uběhlo téměř třičtvrtě roku. Album jsem dokončila přesně rok a den nato, kdy jsme fotky fotily. Mezitím jsem alespoň čerpala trochu inspirace a nápadů. Při tomto čerpání jsem (k mé nelibosti) zjistila, že mít přes 30 fotek ve formátu 10 x 15 není zrovna ideální. Ale budiž, nenechám se zastrašit.

 

Fotky bych měla, pár nápadů taky… teď jen zbývalo doladit, jak nahradím všechny ty skvělé fajnové scrapové kytičky, rámečky, obálčičky, papíry, atd. Nuž, jak jsem řekla na začátku, použila jsem, co dům dal… takže čtvrtky, barevné papíry, balicí papíry, nějaké to lepidlo, stuhy, knoflíky, pastelky…také notnou dávku trpělivosti a smíření (to, když po nainstalování nové barevné náplně do tiskárny se tiskly barvy naprosto jiné, než měly – takže z červené byla růžová, z modré fialová, atp.).

 

V první řadě jsem řešila problém „co použiji jako album“ – no vyhrály to plastové desky s čtyřúchytem na papír. Na ty jsem ušila obal s vloženým textem a plstěnou ozdobou (broží).

 

 

A dále už zbývalo prázdné album naplnit. A tak jsem lepila, stříhala, šila, aranžovala a maskovala.

 

 

Tak takhle to tedy dopadlo… jakožto na svou prvotinu jsem na toto album hrdá, nicméně 100% spokojená nejsem. Amatérnost materiálu je vážně znát. Metodou, co dům dal se scrapbookovat dá, ale jistě ne v té správné kvalitě. Ušetří se peníze, avšak vrazí se to do času, kdy se musí vystřihánkovat, apod. a bohužel se tím nedosáhne takové kvality, jako když si zakoupíte např. vyseknutá písmenka.

 

Za mě tedy, do scrapbookingu hurá… ale já si příště nasyslím nějaký profesionální materiál a vhodné doplňky… a dobré lepidlo.:)

Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 23:09

Lubitka-scrapbook: ano ano, chce to koukat kolem sebe, ze všeho si něco vzít, srovnat si to v hlavě, přetvořit dle svého a najít si svůj styl :) Děkuji za návštěvu i koment - objevila jsem tak prodejce, o kterém jsem neměla zatím tušení.:) Ať se daří.:)

Obrázek uživatele Lubitka-scrapbook
Lubitka-scrapbook | 23. Listopad 2009 - 22:14

Albumko máš moc povedené, kamarádka bude určitě nadšená  . Je skvělé, že dokážeš využít co najdeš kolem sebe. Mám pocit, že stylem "co dům dal" snad začínala většina scrapbookářek, mě nevyjímaje. Dnes sice mám scrapbookingové papíry a pomůcky, ale nikdy nepohrdnu ničím, co dům dává i dnes. Moc dobře si pamatuji na své první stránky a jak jsem projížděla nejrůznější dětské časopisy, jen abych našla nějakého šikovného čerta s Mikulášem ... Nejdůležitější je mít fantazii a každý si svůj styl časem najde a zjistí, co mu vyhovuje. Hlavní je mít radost z tvoření a z výsledku. Každá do toho dáme něco ze sebe, tvoříme s určitou myšlenou na něco nebo někoho a díky tomu mají duši i naše výtvory. Nemusí ji mít pro všechny kolem, důležité je, že ji mají pro nás...

Přeji ti, abys měla spoustu kreativních nápadů a hlavně kupu času k jejich realizaci


Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 21:18

Mufinka: přesně tak... chce to jen zapojit fantazii, oprostit se od zažitých konvencí (že stuha se dá použít i jinak, než jen na ovázání dárku, ...) a pustit se do toho :)

Obrázek uživatele Mufinka
Mufinka | 23. Listopad 2009 - 20:48

Zichr, nečetla jsem všechny komenty, takže se možná budu opakovat, ale album je krásné, takové "opravdové". Já se scrapbookem začínám a rozhodla jsem se jít zlatou střední cestou- tedy kvalitnější papíry, různé průmyslové ozdoby, ale i obyčejné "domácí" knoflíky, korálky, malůvky, obrázky...Líbí se mi i schovávání různých letáčků, vstupenek nebo vizitek- jako vzpomínka na určitou událost.

Používám na lemování fotek třeba stužky, které odstřihnu z nově koupeného trička, staré krajky, sušené listy...

Myslím, že doma kařdý má spoustu materiálu na scrap a ani o něm neví ;-)


Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 19:12

ZAJITKA: moc děkuji za milý komentář... a s tím úslovím souhlasím :)

ola scrap: no, mají to tam vůbec jednodušší v té Americe na ty materiály v různých oborech - to jim docela závidím... je to tam dostupné a za fajnové ceny... ale tak nezbývá, než se spolehnout na zlaté české ručičky ;) děkuji za nahlédnutí :)


Obrázek uživatele ola scrap
ola scrap | 23. Listopad 2009 - 18:53

Inu já se nedivím, používat co dům dá je celkem logické, když v našich podmínkách stojí papíry od 20 Kč výš. Ale ty Američanky to právě mají pod nosem za velice velice příznivé ceny, to se jim pak nedivím, že mají celé místnosti plné materiálu :) taky to tam má samozřejmě delší tradici.

Mně se album líbí moc, taky mám jedno takové a nejvíc mě baví na tom to, jak jsem si dokázala poradit s minimem zdrojů a využít kreativně jakoukoliv maličkost, třeba cedulku od trička. Teď už jsem trošku zlenivěla :)


Obrázek uživatele ZAJITKA
ZAJITKA | 23. Listopad 2009 - 18:22

právě pro tu osobitost... jinakost... myslím, že je nás tu více, co se shodneme na tom, že i zdánlivě nedokonalá věc může být vlastně dokonalá...

Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 18:01

Pindruše_verulin: moc děkuji za nahlédnutí a milá slova :) Člověk, když se do techniky dostane hlouběji, tak pak si rád připlatí za kvalitu - vím to podle šití, kdy pořádné látky se dají sehnat akorát v zahraničí a nebo za nemalý peníz. Navíc u toho scrapbooku je to taky dánou povahou těch profi materiálů - že neničí fotky, neblednou v čase a tak, že?

Millie no, šlo by to určitě i lépe, ale děkuji moc za koment, potěšil mě :)

lenika: to mě těší, že nejsem jediná, která v počátcích vyznává "co dům dal" taktiku :)


Obrázek uživatele lenika
lenika | 23. Listopad 2009 - 17:07

Mě se tvůj přístup taky líbí, vyznávám stejnou strategii :). Vyrábět hezké podařené dárky z docela běžných věcí je podle mě jasná známka šikovnosti a kreativity (možná i tvořivosti - fuj nemám tohle slovo ráda :)

Obrázek uživatele Millie
Millie | 23. Listopad 2009 - 16:53

Já nevím, jak komu, ale mě Tvé album přijde lepší než ta dokonalá z profi koupených materiálů. Takhle má tvoření vypadat - pro radost. A ta tady nechybí

Millie


Obrázek uživatele Pindruše_verulin
Pindruše_verulin | 23. Listopad 2009 - 16:26

To je ale prima album :-)))

Já se dnes scrapbookingu věnuji profesionálně, pracuji s profi materiálem denně, píšu o něm tutoriály, lektoruji kurzy atd... mé první album však vypadá zrovna tak, jako to tvé...  úplně se vžívám do tvých pocitů, taky mi bylo líto peněz, dát 20 Kč za jeden papír a pak ho ještě k tomu rozstříhat mi přišlo šílené a dušovala jsem se, že touto cestou já nepůjdu, protože jsem holka šikovná a poradím si... :-)))  Myslím, že to je něco, co nás odlišuje od Američanek.... A i když jsem své mínění po čase přehodnotila a dnes s radostí scrapbookové čtvrtky řežu a stříhám, to své první album mám stejně nejraději... :-))

Hlavní je, že jsi začala, s výsledkem jsi spokojená a bavilo tě to...  jen tak dál.. přeji spoustu nápadů a neutuchající inspiraci..


Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 16:09

Trojtečka: Přesně tak - to jsem přesně myslela, "jinost"... díky za upřesnění.:) Jojo, popisky to musí být - aby člověk i za padesát let věděl.:)

Obrázek uživatele Trojtečka
Trojtečka | 23. Listopad 2009 - 15:18

Já bych to trochu parafrázovala - miluju "jinost". A tohle album má v sobě prostě něco, co nikdo nikde nekoupí, je parádní!  
Navíc má neocenitelné a originální popisky - viz. "Mladá ambiciózní žena..." . Kamarádce určitě udělá radost!
Já se na scrap (ten nepřeslazený :-D) chystám už dlouho a počet fotek neustále roste. Asi mám v důchodu co dělat...

Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 15:16

Angel Cat: rozhodně prima způsob na uložení vzpomínek... způsob, který má ještě něco navíc, než jen klasické nastrkání do kapsových alb.:) Mně se na profesionálních scrap pomůckách líbí hlavně to, že se dá lehce sehnat hodně věcí, co spolu korespondují - barevně, tematicky - a pak se dá udělat jednoduché decentní zdobení, které fotky podtrhne.:)

Obrázek uživatele Angel Cat
Angel Cat | 23. Listopad 2009 - 15:05

..taky skrabůůůkuju bez scrapbooku ;)

Je to bezva způsob ukládání vzpomínek a fotek.. "klasický" přezdobený scrapbook nemám moc ráda, zdá se mi, že tam forma vysoce přesahuje obsah ;) Pro mně jsou základ ty fotky, věci okolo potěší, ale stěžejní nejsou. 


Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 15:01

Puntíku, hezky napsáno a souhlasím, že pro tu osobní potřebu se člověk leckdy ošulí o profesionální materiál, ale pak vznikne něco, z čeho je opravdu nadšen od začátku do konce, i kdyby v tom druhý člověk nic neviděl.

sim: Miluju nedokonalost :) neříkám odfláknutost, nebo tak, ale nedokonalostí myslím něco úplně jiného, zajímavého, jedinečného - zkrátka to, co se necpe do lidí jako to "dokonalé". I proto jsme tady na Fleru, protože ruční práce nebude nikdy tak dokonalá, jako strojová, ale zato má mnoho plusů a dokonalá je z úplně jiného pohledu.:)

desejka: však každý má svou cestu a dneska už bych si ty spešl pomůcky zajistila (zajistím) taky... ať se dílko podaří a těším se na výsledek, pokud zveřejníš :)

Canavi: asi záleží na tvůrci... přesladit se dá leccos :)

Moje M: fíha, tak takové sešítky tedy neznám... já si při tom čtení tvého komentáře vzpomněla na památníky, a jak jsme jim ohnuli vždy růžek a pod něj něco napsali, aby to bylo schovné a tajem :) Ať se tvoření zadaří a blízcí to ocení.:)

lentilki: není zač, já děkuji za nahlédnutí :) 


Obrázek uživatele lentilki
lentilki | 23. Listopad 2009 - 14:46

tohle je fakt paráda, díky za inspirejšn

Obrázek uživatele Moje M
Moje M | 23. Listopad 2009 - 14:39

Taky se mi líbí!

Navíc když je člověk aspoň trochu tvořivý a jde o osobní dárek (třeba právě jako tady), je určitě zábavnější používat materiály, které nebyly primárně ke scrapbookingu určené.

Ta obálka mi připomněla velký hit ze základky - dárečkový sešit, kam se lepily nejrůznější fotky a vzkazy a zakončilo se to ukrytým dárečkem, který se mohl rozbalit, až teprve byl sešit úplně plný. Díky za připomínku a inspiraci! Už přemýšlím, co pro koho udělám!

Hezký den!


Obrázek uživatele Canavi
Canavi | 23. Listopad 2009 - 14:39

je vidět, že bylo děláno s láskou i péčí. Klasický scrapbooking mi připadá přeslazený.

Obrázek uživatele desejka
desejka | 23. Listopad 2009 - 14:36

Myslím, že se Ti to moc povedlo.Taky mě začal scrap zajímat, ale neumím dělat s "co dům dal" tudíž se chystám objednat a pak začít:-)

Obrázek uživatele sim
sim | 23. Listopad 2009 - 14:36

Puntíku, svatá pravda.Taky jsou mi bližší věci ,třeba ne tak dokonalé a vystajlované,ale zato je tam cítit to srdce a touha udělat radost.

Obrázek uživatele puntík
puntík | 23. Listopad 2009 - 14:23

Moc pěkné! A je mi to blízké... tak mám takovou vlastnost  A než jsem začala vyrábět "na prodej", tak jsem s ní byla i spokojená... šlo to jinak, ne vždy lépe, ale často i ano, bylo to originálnější (než když člověk pracoval s tím, s čím mohli pracovat jiní, méně spořiví) a nestálo to nic nebo tolik... tedy až na čas a práci.. navíc... a často hodně práce a času navíc. Což jsem tehdy nepočítala. Teď už jsem se to počítat musela naučit, takže jsem došla k stejnému závěru jako je v závěru blogu :o) ... Ale přesto.. když uvidím blog s vyšperkovaným scrapbookovým albem z fajnových nakupovaných materiálů... tak udělám ach a jé a úžasné... ale když uvidím takovýto, tak si nemůžu pomoct, ale srdíčko mi buší víc :o))) Kamarádka bude nadšená!

Obrázek uživatele ZICHR
ZICHR | 23. Listopad 2009 - 14:16

hofka: Děkuji.:) O českém názvu nevím, třeba poradí zkušenější scrapbookářky :) Staré (asi tak 40 let), takto zdobené album jsem také viděla - ujížděl si na tom můj děda.

Obrázek uživatele hofka
hofka | 23. Listopad 2009 - 14:13

Pěkné! Nemá tato metoda lepší "český" název? Viděla jsem podobné album, které bylo asi dvacet let staré. Ale to bylo prostě "album":-)