Fler.cz se narodil v roce 2008 a od té doby neuvěřitelně vyrostl. Zdá se to až neskutečné, že je tu s námi už osmým rokem! Vy, co jste s námi od začátku, víte, že se Fler neustále vyvíjí, rozrůstá a sílí. Nejenže vám přinášíme stále nové funkce a snažíme se, aby byly váš nákup a prodej pohodlnější, ale také se snažíme reagovat na nové trendy i technologie.

V roce 2012 jsme design webu výrazně omladili. Představili jsme nový vzhled stránek, ale světlo světa spatřily i dnes již standardní funkce jako nové listování, osobní kategorie, atributy, chytřejší vyhledávání a mnoho dalšího. Nyní nastal ten správný čas, abychom "omladili" a zatraktivnili také samotné logo Fleru.

Proč to chce nové logo

Redesign loga silné a známé značky je vždy citlivá záležitost. Ale nám už je nějakou dobu jasné, že Fler nové logo nejen potřebuje, ale také si ho zaslouží. Původní vzhled loga vznikl v době, kdy se Fler rodil (a to, jak možná někteří víte z dřívějších článků, trvalo pouhých čtrnáct dní), takže na samotný návrh skutečně mnoho času nezbylo.

Logo se pak hůře umisťovalo na plakáty (takže jsme si museli pomáhat "bublinkovou" variantou loga), vedle ostatních značek svojí subtilností zanikalo, chyběla mu jistá dávka typografické čistoty, elegance a jednoduchosti.

Citlivý přechod od starého k novému

Naším cílem bylo vytvořit logo, které navazuje na to původní barvami, charakterem a některým z prvků loga. Zároveň jsme ale chtěli, aby bylo typograficky čisté, jednoduché a výrazné, a přitom neztratilo svoji eleganci a jistou dávku hravosti. Nesnadný úkol, že?

A tak jsme vzali do ruky tužku a papír, vymýšleli, diskutovali, dohadovali se a tvořili. Na pomoc jsme také přizvali renomované grafiky, kteří nám poslali své návrhy a přispěli odborným pohledem a tipy. Téměř tři měsíce přemýšlení, návrhů a výběrových řízení jsou u konce a nyní nastal ten správný čas, abychom vám představili výsledek našeho snažení.

Nové logo se drží barevného schématu webu. Pracuje s atraktivní dynamikou kaligrafie, která lépe vypovídá o individuální ruční práci a zručnosti. Svým mírným sklonem evokuje eleganci a lehkost. Přesto nejde o přehnaně zdobné tvary a odpovídá aktuálnímu trendu jednoduchosti a pomáhá mu vyniknout ve všech velikostech.




Slogan je vyveden písmem Museo Sans Rounded, které navazuje na font, který na Fleru již používáme. Nový řez se však pyšní oblými tvary a statickou solidností. Jako hravý odkaz na původní logo jsme použili tradiční včelku, která se díky pilnému sběru sladkého nektaru mírně zakulatila (Fler už přece není žádný hubeňour!) a svým "šicím stehem" vesele prodlužuje samohlásku "e", kterou mnoho z nás ostatně jako dlouhou vyslovuje.

Nové logo budeme používat i bez těchto doplňků, a to především pro miniaturní zobrazení (např. pro mobilní aplikaci, kterou aktuálně vyvíjíme). Věříme, že se vám nové logo bude líbit a že nás bude doprovázet mnoho dalších let!






Pokud používáte logo Fleru na svých vizitkách, reklamních materiálech, Fler jarmarcích apod., připravili jsme pro vás novou stránku, kde si můžete nové logo stáhnout.