Není náhoda, že jsme si jako hlavní materiál pro výrobu pelíšků a hraček pro kočky vybraly zrovna ovčí vlnu. Ovčí vlna je jedním z nejstarších materiálů, který se používá už od dob starověké Persie a Egypta a má spoustu nedoceněných vlastností. Znáte všechny? Úsměv

1) Udržuje teplotu

Ovčí vlna má vynikající termoizolační vlastnosti, kterými se jiné materiály chlubit nemohou. Zatímco v zimě nás a naše mazlíčky vlna pomáhá zahřívat, v létě naopak příjemně chladí.

2) Pohlcuje vlhkost

A nejenom pohlcuje, ale hlavně odpařuje. Tím poskytuje tzv. suché teplo, které zlepšuje krevní oběh a snižuje napětí u lidí i u zvířátek.

3) Vhodná pro alergiky

Díky svým antibakteriálním a antistatickým schopnostem je vlna vhodná i pro alergiky.

4) Má dlouhou trvanlivost

Vlna je velmi flexibilní. Jedno vlněné vlákno lze ohýbat více než 20 000 krát, aniž by se zlomilo. Díky tomu jsou naše pelíšky odolné proti ohýbání, protržení nebo poškrábání.

5) Je prodyšná

Vlna je materiál, který je i v husté struktuře dobře prodyšný. Prodyšnost je dána nepravidelnou povrchovou strukturou vlněného vlákna, které je tvořené mikroskopickými šupinkami.

6) Je samočistící

Zásluhou lanolínu je ovčí vlna chráněna před znečištěním, mikroorganismy a množením roztočů. Lanolín je přírodní tuk, který navíc ulevuje od bolesti a pomáhá při revmatických obtížích.

7) Snadná na údržbu

Nezapáchá, dobře se zbavuje vlhkosti a je odolná proti prodření. To ji dělá ideálním materiálem pro výrobu pelíšků.

8) Biologicky rozložitelná

Na konci své životnosti může být vrácena do půdy, kde při rozkladu uvolňuje cenné živiny do země. Oproti syntetickým materiálům se rozkládá velmi krátkou dobu.

9) Obnovitelný zdroj

Dokud roste tráva i ovečky budou produkovat novou vlnu.

10) Schopnost zplstnatět

Pro nás ta nejdůležitější vlastnost vlny, naše pelíšky i hračky pro kočky totiž vyrábíme metodou mokrého plstění. Plstění probíhá za pomoci přírodního mýdla, vody, tlaku a teploty. Během něj se rozevřou šupinky, z nichž se skládá vlněné vlákno, pevně se propletou a zaklesnou do sebe. Výsledkem je odolná a měkká plsť.

Díky těmto vlastnostem jsme si ovčí vlnu zamilovaly a je fajn vidět, že i tady na Fleru má tolik příznivců Úsměv Co na ovčí vlně oceňujete vy?