Nedávno napadlo  šikulku Jeninas každý týden udělat Rozhovor na síti (samozřejmě té internetové) s jedním šikovným prodávajícím. Aby toho na jednoho nebylo příliš, budeme se vždy po týdnu střídat.

Dnes si popovídám s Marcelou Hamplovou, tvůrkyní nejen rozkošných myšek

1) Ahoj Marcelo. Vítám Tě na historicky druhém Rozhovoru na síti. Ze všeho nejdřív bych se ráda zeptala zda si vzpomínáš na své první pokusy o tvorbu vlastních nápadů? Kdo Tě přivedl k ručním pracím?

Moje maminka a babička byly obě zručné jak v šití, tak v pletení a háčkování. V obchodech se toho moderního moc nenašlo, tak se doma všechno oblečení tvořilo. Já i moje sestra, která je o 2 roky mladší, jsme chodily oblečeny jako dvojčata. Pamatuji si, jak nám spolužačky záviděly moderní šaty, kolové sukně, háčkované halenky…

Jehlice jsem poprvé vzala do rukou v 7 letech, kdy mne maminka naučila základy pletení. Následovalo háčkování a začala jsem vyrábět pro panenky ty „nejkrásnější modely“. V sedmé třídě jsem si upletla svoji první halenku norským vzorem, na kterou jsem byla náležitě pyšná. Další rok jsem se ve škole přihlásila na kurz šití, kde jsem se naučila základy šití se švadlenkou, udělat základní střihy na kalhoty, sukni a halenku.

Na střední škole už jsem si jenom šila, pletla a háčkovala na sebe. Tehdy jsem si ušila první kabát, vyrobila taško-kabelku do školy. Zkrátka ruční práce mne naprosto  pohltily. Kostýmky, šaty, sukně, kalhoty si šiji dodnes, svetříky, halenky, doplňky mám ráda vyrobeny pouze jednou, vím, že ve stejném nikoho nepotkám…

2)    Pokud vím Tvé povolaní je knihovnice. Dá se říci, že Tě knihy inspirují?

Moje povolání je mým velkým koníčkem. V knihách najdeme tolik moudrosti a vědomostí, rad a nápadů. Miluji knihy, projde mi jich rukama spousta a každou druhou bych si chtěla přečíst, což samozřejmě není v mých časových silách. Asi jako každého z nás ovlivňuje okolí ke své tvorbě, knihy jsou nevyčerpatelným zdrojem. I mne inspirují, nejvíce nápadů mi problesklo hlavou při výrobě věnečků pletením a háčkováním.

3)     Obchůdek máš plný rozkošných myšek. Jak se mohly tak silně přemnožit? Nechtělo by to nějakou kočku?

Myšky, myšky, myšky. Velká myší školka, která se pořád rozrůstá o nová jména a současně tenčí odchodem ke svým novým majitelům a majitelkám. Tady jsem se držela hesla: „každý potřebuje svého kamaráda“.

Mimochodem kočičky a pár dalších zvířátek mám v hlavě, určitě přibydou v nejbližší době do mého obchůdku.

image image

4)     Publikuješ v časopisech, Tvé návrhy vyhrávají soutěže. Pořádáš v knihovně výstavy. Plánuješ něco i v nejbližší době?

Nápad pořádat výstavy se mi jeví jako bezvadný tah nalákat lidi do knihovny a současně dát prostor novým tvůrcům k jejich prezentaci. Některé výstavy jsou také prodejní a některé soutěžní. Nyní probíhá výstava výrobků z pedigu. V listopadu chystám výstavu perníků spojenou se soutěží o nejkrásnější perníkovou chaloupku, samozřejmě odměnou budou knihy s perníkovou tematikou.

5)  Blíží se čas vánoční a i u Tebe v obchůdku najdeme řadu vánočních ozdob. Obdarováváš i své blízké ručně vyrobenými dárky?

Vánoce jsou asi tou nejpříhodnější dobou darovat dárek od srdce. V naší rodině už je tradicí, že vyrábím pro všechny adventní věnce a vánoční věnečky na dveře. Mám dvě dcery, které mají pořád nějaká přání na parádu, na vánoce ideální na splnění.  Neměnnou tradicí je kniha pod stromečkem.

image image

6)  Co Tě přivedlo na Flér?

Fler jsem poznala už při jeho vzniku. Tehdy jsem si netroufla nabízet svoje zboží k prodeji. Myšlenka naskočila až po moji první úspěšné výstavě věnečků, kdy se jich hodně prodalo. Tak jsem si řekla, proč to nezkusit?

7) Udělala jsi si Ty sama osobně v poslední době radost nějakým nákupem zde na Fléru?

Poslední nákup, kterým jsem si udělala opravdouvou radost je božská kapsička na mobil od Modré ještěrky.

8) Vánoce se blíží a i Tvůj obchůdek se plní jemnými a krásnými drobnostmi. Připravuješ ještě nějaké další Vánoční překvapení pro zákazníky?

Prozradím jen že mám nový nápad, ke kterému jsem si koupila vrchlíky od Bohdy, zde na Fléru.

Děkuji moc za odpovědi. Přeji příjemný zbytek svátečního dne a mnoho spokojených zákazníků.

A vám všem, kteří jste dočetli až sem doporučuji nakoukněte k Marcelce. Určitě se vám tam bude líbit.

skrýt