Ráda bych svůj první příspěvěk věnovala pytlíkům ze záclonek, které stály u zrodu značky Oblaczech. První recyklované kousky jsem začala dodávat do zlínského bezobalového obchodu a také je prezentuji během šicího workshopu "Ušijte si vlastní pytlík ze záclony", se kterým putuji po ekologicky zaměřených akcích v rámci zlínského kraje. 
 
Jak se tak setkávám s různými lidmi, narážím na širokou paletu reakcí od obrovského nadšení až po naprosté nepochopení a odpor. A jelikož tomu odmítání těch strašně nesympatických a vysloužilých záclon rozumím, protože moje maminka je sama natolik konzervativní, že ji stud nedovoluje vzít záclonky na nákup, vůbec se nezlobím. Dobře vím, že se vždy najde pár lidí, kteří se nestydí, vědí, proč se s tímto extra nákladem tahat, a mohou inspirovat svým přístupem i ty nejkonzervativnější mikrotenomilce. Za nedlouho bude samozřejmostí brát si vlastní obaly všude s sebou a zodpovědný přístup k našemu prostředí bude posilovat.
 
A pro ty co stále váhají nebo se i trochu ostýchají, jsem sepsala pět dobrých důvodů, proč recyklované pytlíky ze záclonky vyzkoušet: 
 
1) Skladnost
Záclonové pytlíky z polyesterového materiálu mají nízkou hmotnost okolo 15g, takže nezaberou místo v tašce ani příliš gramů na váze.
 
2) Prodyšnost
Zelenina v záclonovém pytlíku může dýchat, takže se nezapaří, ani nezplesniví. Navíc je PES odolnější vůči mikroorganizmům než pytlíky z přírodních vláken.
 
3) Ekologický dopad
Používáním pytlíků, které vydrží, snižujeme celkové množství plastového odpadu, který se nerecykluje, ikdyž je správně vytříděn do žlutého kontejneru, protože prostě o něj není u zpracovatelů plastového odpadu zájem.
 
4) Recyklace v praxi
Na výrobu těchto pytlíků využívám záclony, které již mají odslouženo a nejspíš by skončily také na skládce.
 
5) Estetika
Se záclonkami to sluší cibuli, mrkvi i další zelenině a mnohému ovoci. Sluší dokonce i našemu sněhulákovi Jonášovi. Vyzkoušejte je, jestli budou slušet i Vám :)