"Hele, a jak dlouho ti taková panenka vlastně zabere?" je asi nejčastější otázkou, když někdo můj výrobek vidí nebo mě vidí s háčkem a klubkem někde na lavičce v parku, zeptá se, co to bude, až to bude a hned na to následuje otázka, jak dlouho to asi zabere.

Když jsem ji dostala poprvé, zpanikařila jsem. V hlavě mi běželo: Hmmm, v úterý jsem háčkovala ruce, to mohla bejt tak hodinka? Půl? Ve středu jednu botu, pak jsem letěla ven, ve čtvrtek jsem si přivstala a než jsem vypravila rodinu do všedního dne, udělala jsem druhou botu a část levé nohy. Pak pár dní nic a o víkendu jsem si k tomu sedla někdy v deset ráno a o dvanáct hodin později se zvedla lehce rozlámaná, poloslepá a v šoku, že jsem se ani nenajedla. Zabere mi týden? Dva? 

Rozhodla jsem se zjistit, jak to s tím časem tedy je. Koneckonců, čísla mám ráda a jestli je něco, co mě na háčkování opravdu baví a čím mě uklidňuje, je to neustálé počítání ok a řad. Nepoužívám totiž už nic, čím bych si označila třeba začátek sekce osmi řad po šedesáti očkách. Ne, to já nedělám. Já si to raději hezky spočítám jako celek, někdy pak zase různě rozdělím a upravuju a s čísly si hraju. Jestli vás zajímá, co tím myslím, je to jednoduchý, ale nechám si to na jindy.

Když jsem nedávno háčkovala svou třináctou panenku, poctivě jsem si psala, jak dlouho mi zabrala noha, ruka, hlava, vlasy, šaty... prostě celej základ. A výsledek? 824 minut. Něco málo pod  čtrnáct hodin. Celá spokojená jsem se těšila, až se mě zase někdo optá a já budu vědět. Přesně. Bez otálení a těkání očima a cucáním si čísla z prstu. Budu moc tak nějak ležérně a jakoby nic říct: "824 minut. To máš kolem 14 hodin." 

Za několik dní jsem se dočkala. Otázka padla. Napřímila jsem se a řekla: "Hele, nějakých 14 hodin." A víte, co mi na to tázající řekl? "Hmmm, a to je kolik pracovních dní?" A sakra, no, pokud děláš na plnej úvazek tak to máš vlastně den a tři čtvrtě, pokud na poloviční, tak to jsou tři dny a něco, pokud jsi živnostník, tak zase záleží, kolik hodin denně pracuješ, pokud brigádník, tak... 

image

PS - Lea zabere ještě o několik hodin více, neb má háro na dvě klubka.