Ve 30.letech 20.stol. nechal postavit Baťa jednu ze svých podnikových prodejen obuvi také v Kamenickém Šenově. Jednoduchý domeček s netradiční stavební konstrukcí (což se později ve spojení s nároky památkářů ukázalo jako velký kámen úrazu). Před necelými 2 lety jsem domek s prodejnou koupila a pustila se do náročné a zatím nekončící rekonstrukce.

Oproti původnímu odhadu se nakonec muselo vyměnit vše kromě obvodového zdiva a bylo to velmi dobrodružné. Takhle to vypadalo první dny po převzetí. Růžové zdi, tři vrstvy pročůraných koberců, jedna vrstva lina kvalitně přilepená k betonové podlaze, vytrhaná elektrika, žádné topení ani voda. A úžasných téměř 40 metrů čtverečních!

Přípravné a čistící práce jsem dělala průběžně v roce 2016, kdy už jsem s dětma v domě provizorně bydlela.

V lednu přijeli šikovní chlapíci a do konce února udělali hromadu práce.

Středem místnosti se neustále přesouvala hromada věcí a nábytku, podle toho, kde se zrovna nepracovalo. Trpělivost řemeslníků byla obdivuhodná.

Bílení a úklid byl na dlouhé etapy, protože úžasných téměř 40 metrů čtverečních!

A pak, jednoho dne, před rokem... první stoly, šicí stroj.. mohlo se začít pracovat.

A dokončovat opravy a úpravy.

Jásala jsem, když se mi po půlroce v dílně objevil první střihačský stůl. Za pár měsíců přibyl i druhý. Občas ale ani ty dva nestačí.

Do plastových oken u výloh se mi vůbec nechtělo, dnes to považuju za jednu z nejlepších investic. Zima za těmi okny je obrovská.

Už je tu útulno, voda teče, světla svítí, stroje šijou... tak vás ráda zvu k sobě do ateliéru. První dubnovou sobotu se koná KURZ, na kterém si můžete ušít svého vlastního králíčka s ruční výšivkou na bříšku.