Vítám Vás u blogu, v němž jsem propojila moji báseň s výrobky různých tvůrců, kteří mě oslovují buď svojí prací, nebo i tím, jak se zde projevují. Napadlo mě zeptat se jich, co pro ně znamená dnes velmi často skloňovaná slova: 

TADY A TEĎ 

Když tady a teď do stínu sedá,

zárodek budoucna cestu si hledá,

do dlaní pro štěstí jemně si foukne,

semínko života na svět se koukne.

Pomalu přibývají první řádky

kapitoly, která neohlíží se zpátky,

tady a teď bere si právo výsadní,

nemáme pro sebe život náhradní.

Sima Smutná 

Moc se mi líbí, jak rozmatnitě jednotlivé osobnosti pojali zadané téma a teď už se nechte jen unášet krásnými slovy a  výrobky. 

Iva Korčáková - Brož Podívej

Co pro mě znamená: Tady a teď? Teď jsem právě odložila rozmalovanou brož na téma: Babí léto-podzimní inspirace a odepisuji Tobě ... To, co bylo, už není. Pomíjivost okamžiku. Jak domaluji brož, kterou jsem právě teď nedokončila? Bude jiná než v mých představách? Právě teď ji vidím v krásných podzimních tónech, v barvách spadaného listí. Trefím se do své fantazie, nebo se bude malůvka lišit od nápadu? Dumám si tak jen... TEĎ. Ale až TY tu brož uvidíš v reálu dokončenou, řekneš si: Aha: JE TADY a TEĎ. 

rihilenka1 - Pro poupátko

Tady a tedˇ?

Vyjádřit slovy?

Zapouštím kořeny hluboko v zemi...

A rostu, kvetu, usychám s každou květinou

a tak vše cítím, chápu a souzním s přírodou...

Tady a tedˇ....jsem....

Muzikanti sobě - Hudební taška

Když jsem si přečetla „Tady a teď", tak mě první napadlo, že často přemýšlím nad tím, jestli by si měl člověk věci užívat a prožívat „tady a teď", s tím, že je možná časem zapomene, nebo si je místo prožívání „tady a teď" spíš fotit a schovávat tak na památku. Čím dál víc se kloním k prvnímu přístupu. O víkendu jsem byla na výletě v Německu v jednom historickém městě, celý pobyt jsem se tam procházela, prohlížela starobylé stavby a pozorovala, jak prší do veliké řeky, která městem protéká, žádnou fotku jsem si odtamtud nedovezla...

LuciKar - Náušnice s lístečky

A co pro mě znamená tady a teď? Jsou to okamžiky v životě, u kterých má člověk pocit, že by mohly trvat navždy. Jsou zdrojem pozitivní energie, kterou pak nosíme dlouho v sobě. A nemusí to být nijak zásadní chvíle v životě, ale třeba jen vůně mateřídoušky na horské louce, západ slunce, krásné divadelní představení, chvilky, kdy se sejde celá rodina u jednoho stolu... Prostě nic významného pro lidstvo, ale člověk si může říct - "tady a teď jsem spokojený".

Chaloupka pod kopcem - Nad ránem

Tady a teď je pro mě velká výzva. Chtěla bych toho tolik vidět, zažít, stihnout smát se, všechny obejmout, ale čas tak neúprosně běží. Moc bych si přála, aby se lidé zastavili, nespěchali a jen vnímali jak je tady krásně.

JanineFragments - Půlnoční slunce

Spojení se svým dechem, se sebou sama, se vším, co mě v tomto okamžiku obklopuje... Hluboce se ponořit, propustit všechny myšlenky, rozpustit se v tom, co je mým vlastním zdrojem... Propojit se s tvůrčí silou. Naslouchat volání a vyprávět příběh beze slov ... Plynout, být v proudu ... Stát se kanálem, který přijímá a předává dál ...

sympatický jeník - Lžíce pro zamilované

Co pro mě znamená tady a teď? Znamená to pro mě mnoho.. Především, že tu jsem, že mám okolo sebe pár lidí, kterým věřím, pár lidí, které mám rád. Že mám práci, kterou nedělám pro peníze ale pro srdíčko, mám koníčka, zábavu, kde se realizuji. Vše to posiluje a proto jsem tady a teď spokojený a zdráv. Kdysi jsem volil jestli vydělávat velké peníze a nebo jít cestou skromnou. A sedl jsem si k táboráku, v ruce řezbářský nožík a už jsem věděl kde budu dnes....a dnes nejsem jen sympatický Jenda, ale i spokojený. 

paraplicko-01 - Šátek Tropical

Být tady a teď, žít tady a teď je pro mě velmi těžké a dá se říct, že se to pořád učím. Napřed jsem se pořád vracela k tomu co bylo, co mě neustále ovlivňuje a kvůli čemu se s obavami dívám do budoucnosti. Věděla jsem, že je to špatně, že by člověk měl žít přítomností, ale nedokázala jsem to. Až s narozením vnoučat se mi podařilo si to štěstí užívat plnými doušky v přítomnosti, žít tady a teď pro ně, neřešit co bude nebo co bylo. Tady a teď mám dětský smích a lásku, kterou dávám a které se mi dostává. Co může být víc..

matyma - náhrdelník Kristina

Tady a teď - to je zvláštní okamžik, je to zvláštní pocit, který většinou prožívám, když mám na stole určitou hromádku korálků a různě si s nimi hraji. Vytvářím různé obrazce a měním korálky: malý za větší, kulatý za hranatý, lestlý za matný, strakatý za jednobarevný a pak zase naopak. Chvíli přidávám, chvíli ubírám, myšlenkami brouzdám jen těmi korálky. A pak se to stane, přijde ten okamžik, TADY A TEĎ, ta chvíle, kdy přesně vím, že takto bude vypadat můj náhrdelník. A je to hodně příjemná chvíle, proto se k ní stále vracím a stále vznikají stále nové náhrdelníky...

TELLA - Kolibříček

Tady a teď:

Tady a teď je jako tenoučké vlákno našeho vědomí,

na kterém, tak jako na miskách vah, visí naše minulost a naše budoucnost.

Tady a teď je záchytný bod nad propastí věčnosti.

Mávnutí křídly, které samo o sobě nic neznamená,

ale v součtu předchozích a budoucích „tady a teď“

vykouzlí let našeho života

jari.ticha - Dožínky

Už 8 let se můj kadodenní život řídí heslem " Tady a teď", dřív jsem byla v jednom letu, plánovala si, co vše udělám, kam půjdu nebo pojedu. Bohužel moje zdravotní komplikace mě v podstatě zavřely doma, ven vycházím minimálně, protože mi chůze dělá obrovské problémy. Začala jsem si hledat, co budu dělat a narazila jsem na techniku kanzashi, která mě uchvátila. Vůně stuh, zapalovače a tavné pistole je můj každodenní chléb. Nejradši tvořím volně, když mám volnou ruku. Vyberu si stuhy a další komponenty, co budu potřebovat. A pak už jen vymýšlím, zda to bude čelenka, brož nebo ozdoba. Říká se, že ruční práce je skvěla ergoterapie a je to pravda. Když mi neslouží nohy, slouží alespoň ruce a je to skvělé. 

FMdesign - Krásky v modrém hábitu

Co pro mě znamená Tady a teď? Jedinečný okamžik, který v naprosto identickém duchu již nikdy nebude možné prožít, zažít či vytvořit. Okamžik přítomna. V pracovním životě pro mě tento časový úsek hraje velice významnou roli. Roli pro vytvoření, procítění daného díla, kde se na další pokus nehraje, obzvlášť když se pracuje s živlem, kterým je mocná příroda. Veškeré záběry makro přírody jsou vytvořeny v divoké přírodě bez jakéhokoliv zásahu ve znamení Tady a teď, aneb pro FMdesign jedinečnost okamžiku.

Smiling Sun - Halenka Půlnoční

Teď. Nic víc nic míň. Rovnováha je klíčem ve všem, co děláme. Teď. Život. Láska. Důvěra. Dítě. Teď. Dítě mě vždy vrací do tady a teď. Někdy se rozptýlím jak částečky prachu ve slunečním světle. Jindy zas poletuju chaoticky životem a svítím. Pak přijde malé Slunce a je tady a teď. Miluju život a jeho krásy s ním spojený. Když se dotýkám trávy ať je zelená či žlutá. Miluju život, když zvedám zrak k nebi a pozoruji stále se měnící obrazce na obloze. Cítím lásku, když si všímám drobných krás všech čtvero ročních období. Cítím vděčnost. Vděčnst, že tu mohu být. A děkuji. Miluji tě, omlouvám se, odpusť mi prosím, děkuji ti! Aloha!

Simasen - Bod síly je v přítomném okamžiku

Pro mě „Tady a teď“ znamená pracovat na tom, abych se soustředila na činnost, kterou právě dělám. V poslední době svůj nešvar pozoruji při řízení auta. Jedu známou trasou a v hlavě milion různých a obvykle naprosto zbytečných myšlenek, co jsem třeba řekla nebo udělala špatně. Pak se mi to v hlavě překlopí, jak budu reagovat tehdy a tehdy. Opět naprostý nesmysl. Co jsem v minulosti řekla, stejně zpátky do pusy nestrčím a v budoucnosti všechno může být jinak, než si „naplánuji“. Ve finále si trošku poručím: „Dost a začni se soustředit na to, jak jedeš!“ Obvykle to zabere a já si najednou všímám: „Jééé od posledně tady v zahrádce rozkvetly jiřiny, posunuli ceduli s názvem obce. A tady se nic nezměnilo, objížďka je pořád.“ S lehkostí mě v přítomnosti udržuje moje tvorba, když přemýšlím nad novým motivem, když ho kreslím, vybublinkovávám pozadí, v hlavě si promítám kombinace slov do básně nebo fotím v přírodě s milým člověkem své výrobky. V těchto chvílích nemusím na "bytí tady a teď pracovat", protože se děje samo.

Všem, kteří se zapojili a dali mi důvěru k uveřejnění jejich krátkého příběhu, moc děkuji a příště třeba oslovím další tvůrce. Kdy?  Až bude další Tady a teď.

Sima

Úvodní foto: FMdesign