V tomto článku bych Vám chtěla dát návod, jak si doma vlastnoručně vyrobit odkládací, nebo konferenční stolek z kmenu stromu. Mě samotnou to totiž opravdu nadchlo a říkám si, proč se nepodělit s ostatními. Musím ale říct, že to není úplně ženská práce a budete potřebovat i pomoc chlapa.

Najít konferenční stolek v přírodním designu není jen tak

Začalo to tím, že jsem sháněla nějaký menší stolek do obýváku, který jsem chtěla ve světle hnědé barvě a spíše přírodním vzhledu. Zjistila jsem, že je to větší problém, než jsem předpokládala- nějaké stolky jsem sice našla, ale ta hezké byly prodávané jako luxusní designové kousky a tomu taky odpovídala jejich cenovka. Manžel viděl moje hledání a navrhnul, že nebude problém podobný stolek vyrobit doma. Moc jsem nevěřila tomu, že to může dopadnout podle mých představ, ale nakonec se dílo myslím podařilo.

Co budete k výrobě potřebovat

Základem (a největším problémem pro většinu lidí) bude asi sehnat správný kus dřeva. My máme naštěstí vlastní les, kde manžel čas od času pracuje, takže jsme tento problém vyřešili docela snadno. Nicméně by určitě nebyl problém zajít do vykáceného lesa a kousek dřeva si odříznout z pařezu. Mělo by jít totiž o část dřeva v horní části pařezu, kde se průřez stromu mění z klasického kulatého na roztodivný tvar přecházející v kořeny. Je tudíž si na základ stolku opatřit takovýto kus dřeva o tloušťce minimálně cca 3 cm a maximálně kolik Vás napadne. Nohy jsou pak tvořené z planého kovového materiálu kruhového průřezu.

Pouštíme se do výroby stolku

Ze dřeva odstraňte kůru- dobrým pomocníkem na tuto práci je dlátko, ale pomůže i nůž, nebo třeba šroubovák. Horní a spodní stranu je třeba zarovnat a zabrousit- k tomu je ideální pásová bruska. Na výrobu nohou stačí kulatinu nařezat na vhodnou délku a uprostřed ohnout tak, aby se vytvořila noha podle obrázku. Do spodní strany stolku pak navrtejte dírky, do kterých obě strany kulatiny tvořícími nohy zasunete. Po potřebném doladění a případném srovnání, nebo mírném zkrácení některé nohy tak, aby se stolek neviklal, stačí dřevo natřít vhodným lakem (doporučuji lak ve spreji, po kterém nejsou vidět šmouhy od stětce jak na dřevo, tak i na nohy).