Originální ručně vyráběné obojky z paracordu a biothanu.

Informace o materiálech

Paracord 

Na výrobu obojků a vodítek používáme originální paracord vyráběný v USA. Paracord neboli padáková šňůra je lehké nylonové lanko, které bylo původně využíváno na padácích amerických výsadkářů během druhé světové války. V současné době je využíván jako univerzální lanko jak vojáky, tak civilisty. Paracord byl dokonce použit astronauty při opravě Hubbleova teleskopu během 82. mise raketoplánu.

Nosnost klasického paracordu 550, který používáme nejčastěji, je až 250 kilogramů. Šnůra je tvořena barevným obalem a sedmi vnitřními vlákny z nylonu.

Proč nekupovat výrobky z čínského paracordu? 

Na internetu často narazíte na levné výrobky vyrobené z čínských kopií paracordu. Za účelem srovnání kvality paracordu "made in USA" a "made in China" jsme objednali několik vzorků také ze známých čínských obchodů. Čínská napodobenina obsahovala většinou vlákna tvořená jiným, nekvalitním materiálem než kterým je tvořen originál. Zatímco při použití originálního paracordu lehce a přitom trvanlivě spojíte dvě barvy tavením, u čínských padělků se materiál "táhl" a spoj lanek nevydržel ani lehké trhnutí.

Barevné obaly u čínských výrobků byly často příliš široké a při pletení docházelo ke krabacení a deformaci šňůr. Otázkou je také skutečná výdrž, trvalost barev a nosnost. 

Biothane 

Na výrobu zapínání obojků používáme pouze originální BioThane Beta vyrobený a patentovaný v USA. Jedná se o polyesterovou tkaninu potaženou PVC materiálem, která je určená pro extrémní zatížení (BioThane se používá hojně především u koní atp.). BioThane je odolný vůči vodě, povětrnostním podmínkám, UV záření, plísním a bakteriím a neodírá se. Pro zapínání jsme ho zvolili na místo kůže, protože je bezúdržbový - stačí ho na rozdíl od kůže jen omýt vodou nebo vydrhnout kartáčkem a je zase jako nový. Celý obojek tak můžete bez obav vyprat v pračce na šetrný program.

Varianta BioThane Beta je vzhledově velmi podobná kůži, je měkká a velmi ohebná.

Velikosti 

Délka je měřena vždy od dírky ke sponě - obvod krku psa je vždy o trochu menší než udaná délka. Např. pro délku 43 cm je krk cca 41 cm. Vlastností materiálu je, že se může o 1 – 2 cm vytáhnout. Pokud si nejste jistí velikostí, kontaktujte nás soukromou zprávou ještě před objednáním. Na obojku jsou umístěny 4 nebo 5 dírek ve vzdálenosti cca 2 cm od sebe.

Způsob provedení 

  • biothane z obou stran - nejčastější provedení - pletený vzor z paracordu je z obou stran zakončený biothanem, na kterém je z jedné strany spona a druhá strana má na sobě dírky určené k provlečení, viz fotografie.

  • biothane jen z jedné strany - provedení zejména u malých obojků - spona je napletena přímo v paracordu, z druhé strany je biothane s dírkami, viz fotografie.
  • polostahovací provedení - na obojku není spona, převléká se psovi přes hlavu. Funguje na principu polostahování, které je tvořeno biothanovou částí, viz fotografie.