Po delší odmlce bych vám ráda představila další zastávku na naší letní cestě po Normadndii a Bretani - malebné městečko Honfleur.

Toto městečko je známé díky svému krásnému vnitřnímu přístavu s barevnými domky zrcadlícími se na vodní hladině. Domy starého přístavu byli tématem mnohých malířů, kteří vytvořili tzv. École de Honfleur (Honfleurská škola), jenž přispěla k vytvoření impresionistického stylu.

Do městečka jsme dorazili k večeru a opět zažili pernou hodinku objížděním bloků a hledáním parkovacího místa. Náš penzion nebyl příliš výrazně označen, ale nakonec jsme našli a byli jsme opravdu spokojeni. Krásný hrázděný domek a snídaně až do pokoje. V penzionu totiž nemají žádnou společnou místnost, ve které by mohli udělat jídelnu, a proto všichni ubytovaní dostávají křupavý croisant a voňavou kávu až do postele :)

Ještě než se setmělo jsme se vypravili nakouknout do přístavu.

To je romantika :)

A navíc tu měli tento krásný tradiční kolotoč. No kdybychom tam zůstali déle, tak se asi půjdu i povozit :)

V přístavu jsme si dali večeři a vrátili se tam i na noční focení.

A zase ten kolotoč. Komu by vadilo, že trošku poprchává?

Po snídani jsme vyrazili, jak jinak než do přístavu.

Plachetnice se chystali k ranní projížďce...

Na promenádě bylo pusto a prázdo, jenom personál chystal restaruace a kavárničky na polední nával hostů...

A my se vydali toulat uličkami...

Narazili jsme na místní farmářské tržiště...

Nejdelší fronta byla u tohoto pekaře :)

Prošli jsme "uměleckou" čtvrť s krámky malířů a dalších výtvarníků...

Nafotila jsem asi milion různých okýnek na typických normandských domcích...

Pak jsme vyšplhali na nedaleký kopeček a obdivovali chvilku výhled na Pont de Normandie, který byl od svého postavení roku 1995 do roku 1999 nejdelším lanovým mostem na světě. Je dlouhý 2143,21 m, má dva pilíře ve tvaru obrácených Y a byl navržen Michelem Virlogeuxem.V roce 1999 ho překonal jiný most v Japonsku. 

Kroky nás zavedly ještě do skleníku s tropickými motýli, ale tam se podíváme zase příště.

Dvě nové fotografie z Honfleuru můžete najít i v mém krámku.

☼ Krásný den ☼