Nedávno jsem uvažovala nad novým stropním světlem do kuchyně, ale pořád jsem nemohla najít takové, které by mi pasovalo dle mých představ. Chtěla jsem ideálně něco většího, kulatého a s romantickým nádechem. Nakonec jsem našla obrázek světla z provázků, které mě natolik zaujalo, že jsem se rozhodla si ho doma vyrobit a myslím, že úspěšně. V tomto článku Vám chci poradit, jak na to.

K výrobě světla potřebujete opravdu jen málo

Samotnou by mě nenapadlo, že může být tak jednoduché vyrobit hezké a efektní světlo přesně podle mých představ. Přitom stačí tak málo- základ ze starého světla, který lze případně i koupit nový v elektro potřebách, nějaký silnější provázek bílé barvy, kulatý balonek, lepidlo. Světlo si můžete vyrobit přesně ve tvaru dle Vašich představ, ale musíte mít odpovídající šablonu, kterou by měl být nafukovací balonek. Nakonec můžete využít celý tvar, případně jen jeho část. Já jsem chtěla světlo větší a kulaté, takže jsem si z internetu objednala několik kulatých nafukovacích balonků s průměrem cca 50 cm. Když budete chvíli hledat na googlu, tak určitě něco vhodného najdete.

Výroba je jednoduchá

Nafoukněte balonek na kýženou velikost, rozmíchejte si lepidlo Herkules s vodou (já jsem dávala jeden díl lepidla a 2 díly vody) a připravte si vhodný provázek. Provázek pak omotávejte okolo balonku různými směry a postupně na něj štětečkem nanášejte lepidlo. Namotejte tolik provázku dle toho, jak moc chcete mít plášť světla hustý. Jakmile lepidlo zaschne (radši nechte déle- třeba 1 den), tak balonek propíchněte a opatrně ho vytáhněte ven. Pak už stačí jen v horní části vystřihnout ostrými nůžkami kolečko pro uchycení kabelu se žárovkou. Žárovku doporučuji bílé zabarvenou, případně nějakou pěknou například v retro designu.