V tomto blogu bych Vám ráda ukázala trošku "tajemna" ze své dílny. Kdo je zvědavý i na to, jak se věci dělají, v mém konkrétním případě, jak šiju dámské tričko, můžete číst a koukat dále. Stydlivý úsměv

Pro toto tričko jsem si vybrala americký úplet vysoké kvality ve složení 95 % bavlna a 5 % elastan s potiskem jezevčíků na podkladové hořčicové barvě. A k němu jsem přidala na zadní díl jednobarevný černý úplet ve stejném složení. Úplety, které pro svou tvorbu používám, nakupuji od dodavatelů, kteří garantují atest zdravotní nezávadnosti.

Před každým stříháním úpletu si ho řádně propařím žehličkou, aby došlo k částečnému vysrážení. V doporučení o péči o výrobek, který k výrobku přikládám, ještě upozorňuji na možnou mírnou srážlivost (cca 1-2 cm). Šiju pro Vás kousek oděvu s láskou a nadšením, a tak budu moc ráda, když se i Vy postaráte o následnou péči o výrobek s láskou. smile A váš, doufejme, oblíbený kousek Vám tak vydrží dlouho krásný.

A pojďmě to tričko ušít....

Když mám úplet nastříhaný, díly si k sobě řádně přišpendlím. Používám tenounké špendlíky se skleněnou hlavičkou, v úpletu nezanechají dírku a mohu přes ně žehlit, aniž by zůstala roztavená hlavička v látce laughing

Tričko je nastříhané a našpendlené

A už to frčí na overlocku:

Sešití dílů na overlocku

Takto vypadají švy. Steh je úhledně seřízený.

Sešité díly

Nyní si pečlivě všechny švy sežehlím. I když je to zdržení a vím, že spousta švadlenek to nedělá, já tyhle kroky nerada podceňuji. Odvíjí se pak od toho další práce, která je preciznější. Švy krásně na sebe navazují, prošití na stroji je jednodušší apod.

Sežehlení švů

A připravuji si náplet nebo stejný úplet (v tomto případě mám náplet), kterým chci tričko olemovat. Lemovat budu výstřih, konce rukávků a přišiju spodní lem. Nařežu si řezacím kolečkem lemy:

Příprava nápletů pro lemy

A sešiju je na overlocku, našpendlím a sežehlím tak, abych je měla připravené k dalšímu sešpendlení k dílům trička:

Připravené lemy

Postupně všechny lemy našiju na overlocku:

Našití lemů

Dbám na pečlivé začištění volných nití, aby se v budoucnu švy nepáraly a začištění vypadalo úhledně.

Začištění konců

A opět řádí žehlička - sežehluji lemy, aby si pěkně sedly.

Sežehlení lemů

Do rubu na šev přišiju štítek se složením materiálu a dalšími informacemi o výrobku. A mám takovou vychytávku laughing, že jej přišívám odlišně barevnou nití. Štítek si tak můžete lehce odpárat, aniž byste se bály, že porušíte šev. A nebude Vás nepříjemně škrábat.

Štítek se složením

Lem ve výstřihu prošívám na coverlocku, aby ležel a nedělal neplechu. Vám se bude lépe žehlit i nosit laughing. Zadní stranu prošívám černou nití a přední stranu prošívám hořčicovou nití. Někdy prošívám záměrně kontrastní, někdy cítím, že by to působilo rušivě a zvolím jinak. Podle nálady a citu.

Prošití na coverlocku

A výsledný kousek oděvu je hotov. Jsem švadlenka vskutku pomalejší laughing a docela si s každým krokem hraju, a tak ho pro Vás od stříhání po výsledné vyžehlení tvořím asi 3 hodiny. Nepočítám administrativu spojenou s eshopem a finalní balení vymazleného balíčku.

tričko s jezevčíky

Sama svá trička velmi ráda nosím. A budu nadšená, když takové pohodlí zajistím i Vám Mrkáček.

Mějte se báječně, Vaše Majka alias Marietka (MarietStyle)