Zadání znělo jasně.. ve výzvě čtyř flérovských klubů In-spirare se inspirovat určeným obrazem "Freudian slip" ruského abstraktního malíře Vasilije Kandinského.

Chtěla jsem hned od začátku udělat šperk plasticky, ne jen prostou výšivku, která se ale také nabízela. Na obrazu mne zaujala ta část se zelonomodrým vlnícím se pruhem a hned mne napadlo použít shibori ribbon (barvenou hedvábnou stuhu).

 

Nejprve jsem si načrtla skicu, kde jsem si rozvrhla základní prvky a barvy. Pak se strhlo tradiční korálkové šílení.. hledání vhodných tvarů a barev korálků.. :)

        

 

Napřed jsem si vyrobila černé válečky, které jsem měla v plánu umístit až na konečnou výšivku, ale potřebovala jsem si stále ujasňovat, kde budou ležet. Na bílou kabošonku jsem si nakreslila základní cesty. A proč na bílou, když šperk má být pestrobarevný?

Právě proto.. Ta pestrost mne tak trochu děsila, nebyla jsem si jistá, zda se při výšivce dobře trefím do pozvolných barevných přechodů.. A tak jsem musela přistoupit k mezifázi, podmalovat si bílý podklad jako plátno akrylovými barvami.

         

 

Na řadu přichází ústřední prvek - shibori ribbon. Je potřeba si ji nejprve nastylizovat a přichytit špendlíky. A znovu zkouším, jak bude fungovat rozmístění dalších prvků (ostatně to budu dělat během celého procesu).

Pak už shibori opatrně přišiju okraje  - je to delikátní práce :) Obšitá už je i Swarovski rivoli, která dodá šperku kapku brilance.

         

 

Pestrobarevná výšivka mi trvá několik hodin, ale díky podmalbě se krásně orientuji a práce jde pěkně od ruky. Když je výšivka konečně hotová, musím opatrně odstřihnout zbytek podkladu. Došila jsem ještě i přesahy barevných paprsků a začistila konce shibori skleněnými cínovkami.

         

 

Nyní přišel čas přišít na svá místa černé válečky. Posledním krokem je začištění celého obvodu šperku - zadní stranu zakryje kvalitní a příjemná černá látka Alcantara (imitace semiše) a obvod obšívám rokajlem v barvách výšivky. Pak už jen našít spojovací tunýlek a zavěsit na paměťový drát, který bude téměř neviditelný, aby vynikl samotný šperk.

         

 

Výzva mne neuvěřitelně nadchla, a i když jsem na výrobě (včetně promýšlení nápadu a shánění materiálu) strávila určitě dobrých 15 hodin, práce na šperku byla ve všech fázích čirá radost. Byl to další z náročných a propracovaných šperků s použitím různých materiálů a technik, a to mne na tvoření mých šperků baví nejvíc.