Už předem jsem zavrhla účast v recyklační soutěži s tím, že tolik profíků se na Fleru recyklačně realizuje, že by to byl pro mne zbytečně investovaný čas. Ve čtvrtek 30.května mně to ale nedalo a vylezla jsem na půdu, kde jsem objevila starou truhlu po předchozích majitelích. Měla rozbité víko a rezavé komponenty... výzva. Zajela jsem do obchodu, kde Balakryl kupodivu měli a pustila se do práce.

image

image

Vystačila jsem si s jednou plechovkou bílého balakrylu, smirkovými papíry, kladívkem, hřebíky, pilkou.

image

Během čtvrtka a následujícího pátku jsem korpusy čistila a pokryla nátěry, kombinujíc je s broušením. Překvapilo mne, kolik času si tato fáze sebrala. Následující den jsem měla celodenní program a v neděli se soutěž uzavírala. Bylo mi jasné, že pátek je poslední možnost, jak práci dotáhnout do konce. image

Přiznám se, že v této fázi mne nadšení opouštělo :)... Zbývalo ušít sedák, na který jsem použila silný molitan a pravé dubajské sárí. Nakonec jsem se donutila dokončit i víko, celé zpevnit a doplnit chybějícími částmi. Ve městě máme dobře zásobené starožitnictví, kde jsem na poslední chvíli pořídila stylové úchytky a doplnila jimi boky truhlice. Kupodivu jsem nikde nesehnala háčky k víku, které jsou vidět na detailu. Pořídit víku epesní polstrování, byť by to byla pověstná třešnička na dortu, už jsem vzdala.

Podařila se mi během práce také malá vychytávka, kterou jsem na začátku neměla na mysli: sedák lze vyjmout a truhlice tak poslouží svému účelu - vnitřní úložný prostor je dostatečný.

Výsledek je zde, tzv. Šeherezádin cestovní taburet:

image

Podobný nápad se nakonec dostal do finále soutěže, osobně se mi velmi líbí a považuji ho, alespoň podle fotek, za dobře odvedenou práci. I když se ozvalo pár hlasů ohledně původnosti nápadu, sama za sebe musím říci, že i bez znalosti inspiračních zdrojů si zkrátka podobné tovary (kufry, truhly) o takovéto zpracování přímo říkají sami.

Můj cestovní taburet teď slouží jako luxusní domeček pro panenky mým 3 dcerám, které byly nadšené, že jej mohou používat pro své hraní. Spokojenost na všech frontách.

V závěru jsem si mohla pogratulovat: Ještě pár podobných recy soutěží a budu mít zrekonstruovaný dům...:)