Menstruační kalíšek se pro mne již stal běžnou hygienickou pomůckou. Můžu s hrdostí oznámit, že už to vím jak na to. Po pár neúspěšných pokusech používám pro jistotu i látkové vložky, jak jinak než od  prodejců z Fleru :)

A tak jak nemám ráda, když někdo s dětmi říká „my jsme se poblinkaly“ nebo „my jsme se počůraly“, můžu s hrdostí říct ... my látkujeme ...

Zažila jsme ale i pár zoufalých chvilek, kdy kyblík - jak tomu říkám – přetekl. Samozřejmě že ne doma nebo v blízkosti toalet! Uf, je to pryč.

Jednou se dokonce ztratil, samozřejmě že ne úplně. Věděla jsem, že tam sakra někde je, ale jaksi … no jak to říct…. mimo dosah. Polil mě studený pot! Pár dřepů. Nic. Bože….. Minuty ubíhaly a já si představovala, jak na pohotovosti vysvětluji, co se mi stalo a co potřebuji. NO TO NE!!!

Po dalších neúspěšných pokusech jsem vzbudila muže a to zas polil studený pot jeho.

Naštěstí se celá věc podařila a obešla se bez ztráty na hrdosti a zásahu další osoby.

V době menstruace jsem ale odkázána na pobyt v blízkosti domova. Nevím, jak to děláte vy a popravdě mě to dost zajímá, ale já nejsem schopna provést výměnu tak aby se celá situace nepodobala rituálnímu obětování. Děsí mě představa dámských záchodků, kde jsou kabinky byť jen pár metrů od umyvadla. Nebo taková lahůdka jako záchod přes chodbu od koupelny.

Jednou přišla na záchod v nemocnici paní a stála před dveřmi v malé místnůstce u umývadla. Projít nepozorovaně nepřicházelo v úvahu. Chvilku mě napadlo dělat, že tam vůbec nejsem, ale venku už na mne čekal nedočkavý muž s dětmi. A ačkoliv jsem ani nedýchla, paní nebyla ochotna připustit, že je toaleta třeba mimo provoz. A stála… a klepala…. a čekala.

        ...........................................................................................................................................................

Měla bych ještě návrh na zlepšení.  Sice přes pobavení okolí nezvládám chytrý telefon a chytré náramky mi připomínají kroužkování dravců, ale chytrý kalíšek bych uvítala. Představuji si nějakou zvukovou signalizaci hlásící maximální objem, slabou vibraci nebo něco podobného, co mě upozorní, že už je ten správný čas.

Když o kalíšku někde osvíceně vyprávím, tak se setkávám většinou s neznalostí či nepochopením.

             ...To tam jako nosíš kyblík?? A netlačí to? No to je divný! A co když si lehneš?... 

Nejspíš ještě ne všude jde o běžnou věc.  Kdesi jsem zaslechla o výhodách zalévání rostlin menstruační krví z kalíšku…. tak daleko tedy ještě nejsem a můj muž upřímně doufá, že se tam ani nikdy nedostanu.

V čem je tedy pro mě ta výhoda? Dětské papírové nebo chcete-li jednorázové pleny a dámské menstruační vložky (nejspíš jsem ještě nikdy nepoužívala tolikrát slovo menstruace) jsou pro obsah chemických přísad absolutně nevhodné pro styk s pokožkou.   Aniž bych tento fakt měla jakkoliv podložený mám ho za pravdu. Ostatně nejen to ale i obrovské množství odpadu mě vedlo k používání látkových plen u dětí.

Po letech těhotenství a kojení mám stále ještě překvapivou menstruaci. Překvapivou proto, že ačkoliv si ji pečlivě zapisuji a v dané dny ji očekávám, překvapí mě někdy docela jindy. Jednou jsem samým překvapením byla nucena si koupit dámské menstruační vložky a cena za pár kousku mě utvrdila i v ekonomické výhodě kalíšku.

A navíc mě pořád baví rozhovory s mužem jako třeba ...Kam jdeš?  No přece vynést kyblík...

       ...................................................................................................................................

A proč to píšu? No přece jen tak :)