Kategórie vecí pre bábätká háčkovaných z vlny

Na výrobu oblečenia pre bábätká používam kvalitné francúzske a nórske priadze predovšetkým z prírodných materiálov pre nich vhodné. Vyberám tie, ktoré sú príjemné na dotyk. Rozdelila som ich do troch skupín, aby sa v nich lepšie orientovalo:

BEZ OZNAČENIA - mäkká, kvalitná priadza
FINE - ešte mäkšia a kvalitnejšia, výberová priadza
EXTRA FINE - extra mäkká, veľmi kvalitná priadza najvyššej triedy                                                                                     EXCLUSIVE FINE - najmäkšia a najjemnejšia, veľmi kvalitná priadza najvyššej triedy, hypoalergénna

Bez označenia je kvalitná priadza, dostupnej ceny, príjemná na dotyk.
Fine je drahšia ako predchádzajúca priadza, mäkšia, väčšinou aj v Superwash vyhotovení - výrobky z nej sú predurčené ku každodennému použitiu a praniu v práčke.
Extra fine je oproti predchádzajúcim dvom drahšia, kvalitnejšia, zároveň je mäkšia a príjemnejšia na dotyk a väčšinou vo vyhotovení Superwash. Zaradila som sem aj výberové zmesi.                                                                                                                           
Exclusive fine - je najjemnejšia a najpríjemnejšia na dotyk zo všetkých predchádzajúcich priadzí, je to hypoalergénna vlna a vyžaduje jemné pranie v rukách

Na zimu používam priadze z ovčej vlny, merino vlny, alpaky a zmesi merino vlny a bavlny.
Vlna (ovčia vlna) je úžasný materiál, hrejivý, mäkký, pružný. Praním ešte viac zmäkne a povolí, ale nestratí tvar.
Merino vlna je zosúkaná z jemných vlákien získavaných zo srsti voľne chovaných oviec.
Merino vlna spojená s bavlnou je zmesou tej najvyššej triedy v kombinácii s mäkkou, jemnou dlhovláknovou indickou bavlnou. Dohromady vytvárajú tieto dva obľúbené prírodné materiály ideálne spojenie jemnosti, plnosti aj pružnosti vlákna. Vlákna sa spracovávajú oddelene pred mykaním a následné farbenie je potom síce náročnejšie, ale zvýrazňuje vlastnosti každého z materiálov a charakter jednotlivých vlákien.                                                            

Alpaka sa získava zo srsti lám alpák. Svojou štruktúrou je obdobná ako vlákno ovčej vlny. Ide o mäkké, chlpaté, odolné, hodvábne jemné a prepychové prírodné vlákno. Aj keď sa veľmi podobá ovčej vlnej, je na rozdiel od nej teplejšia, nie je taká „kúsavá“, a neobsahuje lanolín - radí sa medzi hypoalergénne materiály.

Tieto veci pre bábätká odporúčam sušiť voľne rozložené, lebo by sa natiahli a a zdeformovali.

Funkce komentářů byla u tohoto článku vypnuta.