Kategorie věcí pro miminka háčkovaných z vlny

Na výrobu oblečení pro miminka používam kvalitní francouzské a nórske příze především z přírodních materiálů pro ně vhodné. Vyberám ty, které jsou příjemný na dotek. Rozdělila jsem je do tří skupin, aby se v nich lépe orientovalo:

BEZ OZNAČENÍ - měkká, kvalitní příze 
FINE - ješte měkší a kvalitnejší, výběrová příze 
EXTRA FINE - extra měkká, veľmi kvalitní příze nejvyšší třídy                                                                                     EXCLUSIVE FINE - nejměkší a nejjemnejší, velmi kvalitná příze nejvyšší třídy, hypoalergénní

Bez označení je kvalitná příze, dostupné ceny, příjemná na dotek.
Fine je drahší jako předošlá příze, měkší, věčšinou i v Superwash vyhotovení - výrobky z ní jsou předurčeny ku každodennímu použití a praní v pračce.
Extra fine je oproti předošlým drahší, kvalitnejší, zároveň je měkší a příjemnejší na dotek a věčšinou ve vyhotovení Superwash. Zařadila jsem sem i výběrové změsi.                                                                                                                           
Exclusive fine - je nejjemnejší a nejpříjemnejší na dotek ze všech předošlých přízí, je to hypoalergénní vlna a vyžaduje jemné praní v rukách

Na zimu používam příze z ovčí vlny, merino vlny, alpaky a změsi merino vlny a bavlny.
Vlna (ovčí vlna) je úžasný materiál, hřějivý, měkký, pružný. Praním ješte více změkne a povolí, ale nestratí tvar.
Merino vlna je zosúkaná z jemných vláken získavaných ze srsti volně chovaných ovec.
Merino vlna spojená s bavlnou je změsí té nejvyšší třídy v kombinaci s měkkou, jemnou dlhovláknovou indickou bavlnou. Dohromady vytvářejí tito dva oblíbené přírodní materiály ideální spojení jemnosti, plnosti i pružnosti vlákna. Vlákna se spracovávají oddeleně před mykaním a následné farbení je potom síce náročnejší, ale zvýrazňuje vlastnosti každého z materiálů a charakter jednotlivých vláken.                                                            

Alpaka se získava ze srsti lam alpák. Svojí štrukturou je obdobná jako vlákno ovčí vlny. Jde o měkké, chlpaté, odolné, hedvábne jemné a přepychové přírodní vlákno. I když se velmi podobá ovčí vlně, je na rozdíl od ní teplejší, nemí taká „kousavá“, a neobsahuje lanolín - radí se mezi hypoalergénní materiály.

Tyto věci pro miminka doporučuju sušiť volně rozložené, lebo by se natáhli a zdeformovali.

Funkce komentářů byla u tohoto článku vypnuta.