Citronová marmeláda nepatří zrovna mezi tradiční české výrobky. Přesto její popularita u nás čím dál více roste. Letos zabodovala na prestižní soutěži JamParáda citronová marmeláda z jihu Moravy. Víte, kdo ji vyrábí?

Rodinná výroba ze Šitbořic

Citronová marmeláda z rodinné firmy Dobrůtky od Kresů získala ve své kategorii na JamParádě krásnou stříbrnou medaili. Uvařila ji Ludmila Kresová, která vede v rodinném podniku právě výrobu veškerých marmelád, sirupů a dalších dobrůtek. S výrobou marmelád pro rodinu a přátele má bohaté zkušenosti, ovšem až poslední rok se její výrobky dostávají širšímu množství zákazníků. Je to díky tomu, že rodinnou společnost Dobrůtky od Kresů, která sídlí v jihomoravských Šitbořicích, založili právě před rokem.

Ze Sicílie na jižní Moravu

Co dělá citronovou marmeládu od Kresů tak skvělou? Jsou to především samotné bio citrony, které tvoří základ marmelády. Pocházejí ze Sicílie a do České republiky je dováží Eva Ebnerová, jež vlastní specializovaný obchod „Itálie v kuchyni“. Paní Ebnerová veškeré citrusy a jiné potraviny nakupuje od farmářů, se kterými se díky svému pobytu v Itálii dlouhodobě zná. Jejím zákazníkům, mezi něž patří i paní Ludmila, se tak dostanou produkty vždy ve výborné kvalitě.

Výroba

U Kresů se vyrábí marmelády po menších dávkách. Jedna výrobní dávka zahrnuje zhruba dvacet dvoudecových skleniček. Díky tomu může paní Ludmila velmi dobře regulovat celý proces vaření. Její výherní citronová marmeláda je unikátní v tom, že se v ní pouze lálo drobných kousků citronové kůry. Což je způsobeno specifickými vlastnostmi dané odrůdy citronů, z nichž se dala snadno oddělit kůra od samotného plodu. Z toho následně vzešla skvělá jemná citronová marmeláda.

Tradice i moderna

V Šitbořicích ovšem vyrábějí Kresovi mnohem více věcí, než jen citronovou marmeládu. Soustředí se, jak na tradiční české věci jako bezinkový sirup či jahodovou marmošku, tak i na nové neotřelé kombinace ovoce, koření i bylinek, ze kterých vznikly například Žhavá třešeň či Elixír života.

Ať už hledáte nevšední gastronomický zážitek, tradiční české domácí potraviny nebo dárek pro své blízké či obchodní partnery, značka Dobrůtky od Kresů je správná volba.