V klubu Scrapbooking u Nemravky si celé léto radíme a povídáme o našich koutcích, kam si zalezeme, když nás chytne tvořivá slina (já se přiznám, že jsem tam zalezlá pořád Smějící se). Proto jsem se rozhodla, že vytvořím blog o našem povídání, abychom vám ukázali, kde tvoříme a jak si ty naše "poklady" schováváme a ukládáme.

Každá tvořilka má svůj koutek (ty šťastnější z nás celou místnost)Mrkající .

Tak na začátek  krátký pohled do několika tvořících koutků...

Pupi tvořící koutek

image

Pracovní koutek Markét Screbla

image

IlonaK2 a její pracovní místo

image

Iriska a její místo činu

image

Rendy3103 a její tvořící koutek

image

Jana Svobodová a její pracovna v suterénu domečku

image

Každá z nás nějak začínala a i naše koutky se postupem času v našem tvoření mění Smějící se. Pořád "pátráme" co a jak zlepšit a vše mít hned u ruky. Tady je pár rad od nás scrapařek.

Scrapbookové papíry

Scrapbookové papíry se dají skladovat různě. Můžete si pořídit přenosný "pořadač", který snadno vezmete všude sebou. Nebo lze využít staré stojany na LP desky (Markét Screbla radí), které rozměrově přesně sedí. Také se skvěle hodí ikea látkové krabice, kam SB papíry přesně pasují. Menší rozměry SB papírů a sady se dají ukládat jako knížky nebo do pořadačů.

SB papíry v Pupi přenosném poradači

image

Formáty 15 x 15 cm

image

Markét Screbla a její stojan

image

IlonaK2 stůl

image

Rendy3103 a její skříň

image

Ostatní druhy papírů velikosti A4 či jiné pasují do papírových, plastových či dřevěných pořadačů, které si můžete také originálně nazdobit. Kdo má hluboké šulíky u stolu, může je skladovat v závěsných deskách. Větší velikosti skladujeme v rolích nebo pod postelí  Mrkající (ty zdatnější z nás si je nařezají do menších rozměrů).

image

Na zbytky papírů a různé malé odstřižky (protože správná scrapbookařka nic nevyhodí) se skvěle hodí krabice či plastový obal, kde se můžete pěkně přehrabovat a hledat ten správný kousek Mrkající. Pro ty kdo začínají s Project life jako já, jsou zbytky a malé kousky papírů k nezaplacení.

Lepidla

Bez lepidel by to také nešlo. Opět je nutné je mít při ruce neb lepíme skoro pořád. Já osobně je mám v šuplíku u stolu. Všechny co používám nejvíce a všechny po kupě.

image

Razítka

Razítka...taková moje úchylka (určitě nejen má Mrkající). I když už jich člověk vlastní tuze moc, pořád je to málo. Takže jakmile objevím nějaký neodolatelný vzor, prostě neodolám. Ale kam je pořád dávat? U cling razítek mám já a spousta scrapbookařek jasno. "Vykuchejte" obal na cd a vložte je tam. CD obaly jsou skladné a dají se snadno stohovat.

image

Dřevěná razítka jsou trochu oříšek. Jsou větší a hůře skladovatelná. Já jich zase tolik nemám, takže se mi vejdou do jedné ikea plastové krabice, která je vždy po ruce na poličce. A nebo šup s nimi do šuplíku u stolu.

image

A co ta silikonová? Silikonová razítka můžete skladovat přímo v jejich obalech, ve kterých je koupíte a ty pak mít v nějaké krabici, což je alespoň pro mě totálně nepřehledné. Takže jsem zvolila malé šanony velikosti A5 a razítka si do nich ukládám do malých euroobalů. Uvnitř mám vždy papír, abych mohla dávat razítka z obou stran. Můžete také použít euroobaly s rozdělením na fotky. Jsou vždy 4 na straně ve velikosti A4 a nebo do obalů na vizitky. Tam vidím já jeden velký problém, že jsou celkem malé (i když malá razítka se tam vejdou), co mi však vadí,......... že se vkládají z boku a ne ze zhora. Ale někomu to může vyhovovat. Zatím stále pátrám po ideálních deskách ve velikosti A5 rozdělených na několik "fošíků".

image

image

Barvy, spreje, inkousty apod.

Barvy (v jakékoliv podobně) u mě hrají při scrapbookingu prim. Takže je vždy potřebuji mít při ruce. Mám je proto v šuplíku u stolu v dělené ikea krabici. Když potřebuji, otevřu šuplík a můžu vybírat. V této krabici mám Color wash barvičky, Dabber akrylové barvy, Adirondack alkoholové inkousty, embossovací prášky, čističe inkoustů, rozprašovače apod. Pigmenové pudry mají svou samostatnou opět ikea krabici Smějící se.

image

Inkoustové polštářky

Razítka a inkousty jdou ruku v ruce, proto jsou  jedním nejvíce používaným materiálem při scrapbookingu. Abychom je měli vždy po ruce, je dobré je mít někde na stole či v šuplíku. Já jsem si udělala radost a pořídila si kufřík Cargo case od Tima Holze, kam si všechny inkoustové polštářky dávám. Černý Archival a Vintage Distress inkoust používám téměř každý den, takže tyto dva mám v šuplíku u stolu, abych kvůli nim nemusela otvírat kufřík. Stejně tak jako akrylové bločky na silikonová razítka.

image

Dekorace

Obrovským pomocníkem při našem tvoření jsou různé druhy dekoračního materiálu. Pro malé ozdůbky (mini knoflíčky, kytičky, butonky apod.) jsou vhodné různé dělené skladovací krabičky. Koupíte je kutilských obchodech - Globus, Bauhaus, Obi apod.  Stejnou službu udělají také krabičky na korálky. Ty jsou však mnohem dražší než krabičky z kutilských obchodů. U Irisky jsem viděla krabičku, která měla vyndavací mističky, což také může usnadnit práci.

Pupi krabičky na dekorace

image

Screbla a její ukládání dekorací

image

image

Iriska a její ukládání

image

IlonaK2 a její šuplík dekorací

image

Na větší knoflíky jsou ideální ikea dětské krabičky. Jdou snadno stohovat, takže jich můžete mít více na sobě a ušetříte tak místo (kterého není nikdy dost). A nebo magnetické krabičky, jak to má např. Markét Screbla.

image

Stužky jsou také neposedným materiálem. Dlouho jsem je měla v krabici na hromadě a byla to šílená "hrabošárna", která mě zdržovala od tvoření. Tak jsem okoukala od Vonverky, že se dají snadno vyrobit malé "věšáčky" z obyčejné acelátové fólie a pak si je můžete zavěsit např. z boku skříňky (to jich mám jen pár, kam se hrabu na Screblu Smějící se). Nebo je jednodušše pověsit na ramínko.  Menší kousky stužek mám stejně naházené v krabičce. Stužky na kotoučcích mám na dřeveném stojánku na washi pásky.

image

Screbla a její ramínko na stužky

image

IlonaK a její stužkový šuplík

image

Dekorační šnůrky jsou moji oblíbenci Smějící se. Zatím jsem nenašla ideální skladovací místo a tak jsou jen tak hozené v krabici. Viděla jsem krásnou nástěnou dřevěnou dekoraci pro špulkové nitě, což by se přesně hodilo. Špulek nití mám také spoustu, ale to už je na samostatnou tvořící místnost (které se dočkám až se má malá dítka osamostatní a maminku a tatínka opustí do vlastních domovů = asi za sto let Smějící se).

image

Big shot a jeho příslušenství

Big shot je pro mě také dosti neskladný, i když milovaný pomocník. Mašinku mám volně stojící v jedné poličce Expeditu. Stejně tak jsem si lámala hlavu, kam dát šablony. Na Bigz šablony jsem si pořídila originál Sizzix stojánek, který se dá pověsit také na zeď. Mě stojí pěkně na pracovním stole. Jediná nevýhoda je, že je pouze na 10ks šablon....takže brzo bude muset dojít na další Mrkající. Zbytek šablonek mám v krabici v polici pod Big shotem. Embossovací kapsy opět v průhledné plastové ikea krabici. Dá se v nich pěkně "listovat". Některé scrapařky mají BS přímo na svém stole (mě se tam bohužel nevejde {#emotions_dlg.premyslim}). A kovové vyřezávací šablony jsou schované v A5 šanonku na magnetické pásce.

image

image

image

Pomůcky

Všechny možné pomůcky jako např. nůžky, tužky, gelová pera, štětce, fixy, pastelky a tak podobně skladuji částečně v kufříku Cargo case a nebo na poličce v plechovce od Beby (dětské mléko), kterou jsem si nazdobila pomocí techniky decoupage. Z obyčejné a ošklivé plechovky tak snadno vyrobíte krásnou dekoraci do vašeho koutku. Líbit se určitě budou i vašim dětem do dětských pokojíků.

image

Screbla pracovní stůl

image

IlonaK2 a její stůl

image

Raznice a děrovačky

Opět v jednom z šuplíků u stolu a vždy po ruce. Některé razničky jsou pro mě totálně nepostradatelné jako např. rohový kulatý roh nebo některé vzory krajových raznic.

Pupi šuplík s raznicemi

image

Jana Svobodová a její ikea krabice s raznicemi

image

Washi pásky

Nesmím zapomenout na báječné dekorační washi pásky, na které si určitě pořiďte hand made dřevěný stojánek u Krásného domova (pán je moooc šikovný, mám od něj už několik dekorací). Hodně z nás už stojánek má. Některé dokonce už dvojtou verzi Smějící se, neb washi pásek není nikdy dost.

image

Tip na skladování horkovzdušné pistole.....

Iriska v ikea závěsném hrnečku

image

Jana Svobodová ve svém koutku

image

A já ve stole v šuplíku, vždy po ruce, když je třeba Mrkající.

A co naše projekty?

S ukládáním svých projektů mám jasno Smějící se. Scrapbookové stránky mi většinou visí doma na zdích popř. jsou uložené ve scrapbookovém albumu. Jestli je chcete pověsit na zeď, stačí je podlepit kartonovou deskou a udělat dírku. Skvělé také jako dárek Mrkající. Přáníčka, která si vyrábím jako vzorky jsou pěkně uložené v ikea krabici. Na visačky či jiné menší projekty jsem si založila šanon, kde je mám tématicky rozdělené (v mém případě hlavně kvůli kurzům). Ostatní 3D projekty vytváří dekorace v mém tvořícím koutku.

Pupi schodiště (stále ve výstavbě...Smějící se

image

image

Lucka LuMu a její síť v dílničce

image

Malou inspiraci pro vaše scrapové koutky najdete i na pinterestu, třeba tady:

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=scrapbooking%20storage&rs=ac&len=17

Tak takhle to vypadá u mě a některých šikovných tvořilek. A jak to vypadá u vás? Pochlubíte se? Poradíte, jakou vychytávku máte doma vy? Tak se přijďte k nám do klubu podělit o vaše tvořící starosti a radosti Mrkající. Spoustu inspirace pro své tvoření najdete také na mém blogu - pupiart.blog.cz

Aneb tvořili jsme, tvoříme, budeme tvořit.........Smějící se

Pupi a parta nadšených scrapbookařek

PS: díky Markét Screble, Irisce, Ilonak2, Rendy3103, Janče Svobodové a Lucce LUMU za fotečky a jejich sdílnost {#emotions_dlg.tuli}a všem ostatním v klubu za pěkné povídání!!!