Když kvetou sakury vzhlížím do koruny tohoto nádherného stromu a kochám se drobnými lístky květů této okrasné třešně. Toužím být v Japonsku a procházet se v parku.

Zatímco v Číně třešňové květy symbolizují ženskou krásu, ženskost nebo lásku, v Japonsku, kvůli krátké kvetoucí době sakury, jsou symbolem pomíjivé povahy života. Třešňové květy také symbolizují oblaka, díky své povaze tvořit shluky květů.

Květy jsou také častou ozdobou na všech druzích spotřebního zboží v Japonsku, včetně kimon, papírnického zboží a nádobí.

Japonci věnují velkou pozornost předpovědím začátku kvetení sakury a po rozkvětu se vydají do parků, svatyní a chrámů, aby se příbuznými a známými pokochali krásou rozkvetlých květů. Dle nadmořské výšky květy rozkvétají přibližně v období 30.3. až 10.5.
Svátky zvané Hanami oslavují krásu sakury a pro mnoho Japonců jsou příležitostí se uvolnit a potěšit z pěkného pohledu. Zvyk hanami je velmi starý - kronika z osmého století Nihonšoki zaznamenává, že oslavy Hanami byly pořádány již v třetím století našeho letopočtu.
V Japonsku začíná fiskální rok a školní rok v dubnu, v mnoha částech ostrova Hokkaidó je první pracovní den a školní den v období rozkvětu sakur.

Sakura je předzvěstí dobrého bohatství, je symbolem lásky, zalíbení a také reprezentuje jaro.

image

Záplavu nádherných květů nám dopřály členky klubu Polární záře. Zastavte se na chvíli a vychutnejte si jejich zručnost a pomozte nám vybrat tu nej královnu sakur.

Anketa se načítá ...

KvětDěkujeme

Za klub Polární záře

Vesn@