V klubu Pro radost  tvoříme každý měsíc podle paletky.

                                                                                      Koktejly

Koktejl je nápoj vzniklý smícháním několika různých, většinou alkoholických, nápojových surovin.

Mícháním koktejlů se zabývají barmani, někteří přitom předvádí hostům žonglování se sklenicemi a lahvemi, tzv. flair bartending. První zmínka o míchání koktejlů pochází již z roku 1806, původně existoval pouze jeden koktejl a receptura se shodovala s dnešním koktejlem Old Fashioned, který se skládá z lihovinybitters, cukru a vody. Později začali barmani využívat další ingredience a vznikla nepřeberná škála koktejlů. Pro míchání koktejlů se podle vlastností surovin používá buď míchací sklenice, ve které barman míchá nápoj pomocí dlouhé barmanské lžíce, nebo šejkr, což je zpravidla kovová nádoba velikosti větší sklenice, do které se suroviny nadávkují, šejkr se uzavře sklenicí a nápoj se protřepe. Z šejkru se namíchaný koktejl nalije do sklenice. Koktejly jsou rozděleny do kategorií podle mnoha různých kritérií. Jedním z nich může být druh základního alkoholu (např. whiskyginrumtequilavodka a další), kterému s v tomto kontextu říká báze koktejlu. Dalším kritériem může být velikost koktejlu (long drink, short drink), nebo použité dochucovadlo (aromatické koktejly, kyselé koktejly).

Mezi nejoblíbenější nealkoholické koktejly patří nápoje vyráběné z mléka. Ty bývají dochuceny dalšími pochutinami jako je vanilka, mixované ovocekakaokáva, ovocné výtažky a trestismetana, ořechy a další. Takovéto koktejly se dají vyrobit jednoduše i doma v běžných mixérech, v běžné obchodní síti je lze zakoupit například v cukrárnách, mléčných barech apod.

Trendy koktejl pro letošní rok :

Zahrada tajemství

Budete potřebovat: 4 cl ginu Botanist, 2 cl čerstvé citronové šťávy, 2 cl bezového likéru, 4 cl šumivého růžového vína

Příprava: Nalijte gin, citronovou šťávu a likér do shakeru. Přidejte led a pořádně protřepejte. Směs přelijte do úzké sklenice, přijdete růžové šampaňské a ozdobte citronovou kůrou.

                                                          Tvořili jsme podle této krásné paletky :

 na výrobku jsou povinné alespoň dva odstíny z nabízených barev - tyrkysová, žlutá, zelená, růžová a karmínová

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                        Hlasovat můžete do 23.5. 2022

Anketa se načítá ...