V klubu Podpořme své prodeje jsme tentokrát tvořili na téma : KOPRETINY PRO ZÁMECKOU PANÍ 

Jistě všichni znáte český film Kopretiny pro zámeckou paní z roku 1981 v režii Josefa Pinkavy

Kopretiny pro zámeckou paní - DVD | Stample - široká nabídka levných DVD, CD, Blu-ray a knih

Komedie o první lásce Kateřiny Krásné, která tráví prázdniny na hradě Krabonoši, kde jsou její rodiče kastelány. Všechno se ale mění příjezdem mladého průvodce – studenta historie Petra. Kateřině se Petr zalíbí a zamiluje se. Pro Petra je Kateřina jen malá holka. Katka se snaží upoutat Petrovu pozornost všemi možnými způsoby, ale všechno je marné. Udělá poslední zoufalý pokus a finguje krádež korbelíků z hradní sbírky. Až po příjezdu Veřejné bezpečnosti si Katka uvědomí, že to přehnala, ale konečně se jí podaří přinutit Petra, aby si jí všiml.

Předlohou k filmu byla kniha Stanislava Rudolfa, hudbu  složil Karel Svoboda.

List plachtící ve větru                                                                                                       Štěstí                                                                                                    List plachtící ve větru

Kopretiny jsou symbolem léta. Známe ji všichni. Většina z nás trhala její lístky a přitom se neustále ptala - “má mě rád/a, nemá mě rád/a…”. Kopretiny oznamují příchod léta a samozřejmě pro ty, kteří nepracují, i příchod prázdnin. Existuje přes 70 druhů rostlin, které spadají do rodu “kopretiny”. Ale u nás se přirozeně vyskytují pouze 3 druhy, jež byly dříve označovány jako - kopretina bílá.

Bílé výrazné květy kopretin na loukách přímo září. A buďte si jisti, že moc dobře vědí proč. Pro naše předky měla kopretina dokonce magické účinky.

Kopretina je prastarou léčivkou, kterou naši předci používali k léčení dusivého nebo astmatického kašle.

Z kopretinových květů se dá připravit olej, mast i sirup, ulevuje při nočním pocení nebo žaludečních vředech. Pleťová voda z kopretiny se hodí na rány a modřiny.

Je zdrojem vitaminů B i vápníku. Můžete ji jíst syrovou v salátu… Nakonec do salátu si můžete dát i další kopretinovou delikatesu – kopretinová poupata.

                                                                       Tvořili jsme podle této krásné paletky :

- na výrobku jsou povinné alespoň dva odstíny z nabízených barev - bílá, béžová, žlutá, hnědá 

- pozadí výrobku na hl. fotografii libovolné + kopretina 

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                           Hlasovat můžete do 21.6.2021

Anketa se načítá ...