8.9. 2018 Trh v Olomouci - Dny evropského dědictví

Při příležitosti oslav Dnů evropského dědictví v Olomouci se konal také trh na Horním náměstí, kde autoři prezentovali a prodávali svou rukodělnou tvorbu. 

image 

Se svou tvorbou jsem vyrazila v sobotu, od brzkého ráno do šesti do večera. Byla jsem sama, ale musím říci, že s parkováním mi pomohla jedna kolegyně z jiného stánku, co se s ní znám už z minulého trh, je moc fajn a ochotná. (Nemůžete totiž parkovat na náměstí. Je třeba co nejdříve zboží vybalit a pak si auto odvézt na nějaké parkoviště. Pak s ním zase můžete přijet na naložení po šesté hodině). Když jsem potřebovala skočit na toaletu nebo pro jídlo, tak mi pohlídala stánek paní vedle. Je fajn, když si tak vzájemně pomáháme smile. U toho se seznámíte, pokecáte o životě, kdo to jak má, komu jak funguje rodina, živnost a mnohdy se nestačím divit, co vše jsou lidi schopni ve svých životech zvládnout.

Detail do stánku na batůžkyDetail na dámská trička

Krásné počasí zaručovalo velkou návštěvnost a většina lidí, co šla kolem a koukali na naše výrobky byli moc příjemní a dokázali ocenit rukodělnou práci. Dokonce jsem oprášila svou angličtinu, kterou jsem v původní práci u zaměstnavatele používala na denní bázi. Přišla ke stánku jedna dáma z Holandska, která se zajímalo o tričko. Její manžel se mě ptal, zda vše šiju já. Když jsem mu kývla, obdržela jsem zpět tak příjemné neverbální ohodnocení, že mě to vážně pohladilo. Tričko si pak paní odnesla a  věřím, že jí bude dělat radost. 

Detail na sukně

Od samého rána jsem koukala na budovu radnice, jak na okně sedí jeden holub. Měl dobrý rozhled na to, co se na náměstí děje a taky si ho patřičně užíval. Lenošil tam až do čtyř do odpoledne.

 Holub

Trh končil v šest. Pak frčím pro auto, aby ještě ostatní prodejci byli u stánku a někdo mi stánek pohlídal. A pak tak půl hodiny balím. Vše pěkně poskládat z ramínek do krabic, aby se výrobky zbytečně neskrčily. Domů přijíždím kolem osmé hodiny večer, vybalení zase zpět na ramínka nechám na ráno a vyčerpaná upadám do postele smile. Po trhu si většinou dávám tak den, dva odpočinku, než začnu zase pracovat. Teda pokud mi nestojí nějaká zakázka. Ale je potřeba vydechnout, počkat, až přejde velká únava a znovu nabrat síly. 

A ještě přikládám pár fotek z náměstí. Olomouc je opravdu krásná!

 Orlojimage

image

Vaše Majka alias Marietka