Zdravím, jsem ráda, že jste zavítali na můj blog. :-)

Chtěla bych Vám zde každý týden představit vždy jednu z kreativních pomůcek světoznámé firmy Fiskars, kterou většina z nás zná spíše jako výrobce zahradnického či hobby náčiní.

Dneska si povíme něco o jejich novince roku 2011  a to Válečkovém razítku.válečkové razítko

Z vlastní zkušenosti Vám můžu říct, že je prostě skvělé. Není co dodat!

S pomocí tohoto razítka můžete vytvořit souvislé vzory na papíru či jakémkoli jiném povrchu. Vlastní vzorovaný papír tak nebude pro Vás problém. Perfektní pro scrapbooking či výrobu přáníček, lehce vytvoříte krásné okraje a pozadí.

POZN.: Tento návod jistě ocení každý, kdo si razítko koupí. Originální návod je totiž v angličtině a český ještě nikdo neudělal, tedy kromě tohoto. (anglické video s návodem lze shlédnout na www.fiskars.com)

K razítkování potřebujete:

- válečkové razítko velké cca 9 x 8 cm,

- výměnné vzory silikonových razítek vel. cca 16,5 x 5,5 cm přímo určené k tomuto razítku

- a jednotlivé barevné náplně cca 6,5 x 2,8 cm (černá, červená, stříbrná (šedá), zlatá (okrová), růžová, hnědá). Vypadají takto:.

V základní sadě - https://www.fler.cz/zbozi/novinka-2011-valeckove-razitko-fiskars-sada-1482658 koupíte to nejdůležitější: váleček, jedno razítko a černou barvu. 

válečkovací sada Fiskars

A nyní si povíme, jak s razítkem budeme zacházet.

Jak vložit razítko do válce

1. Uchopte oba kraje válce a tahem vyjměte ze základny. Potom zatáhněte za oranžové body na obou stranách a držte roztažené, zatímco otevřete válec.

vytáhneme váleček ze základny 

2. Vyberte si vzorované razítko a otvory na jeho kratších koncích zaháčkněte za zářezy ve válci. Otáčejte razítkem okolo válce, až budete s otvory i na druhé straně a opět zaháčkneme.

zaháčkneme razítko   zaháčkneme i na druhé straně  

3. Oranžové konce máme stále od sebe. Zavřete a zamkněte válec zmáčknutím oranžových bodů na obou stranách.

oranž. konce stále od sebe   zacvakneme oranž. konce dovnitř

4. Váleček s razítkem vložíme do základy až to zacvakne.

vložíme do základny

Jak vložit inkoustovou náplň

1. Vložte inkoustovou náplň tak, aby odpovídající vodící výstupky na stranách náplně zapadly do průhledného krytu.

vložíme náplň   3 zářezy pro zvolení síly razítkování a slza pro vložení náplně

2. Odstraňte kryt a sklopte inkoustovou náplň směrem k razítku, až se ozve zvuk zámku.

odstraníme kryt

3. Jsou zde 3 zámky pro nastavení silnějšího nebo méně výrazné tisku. (viz. detail na horním snímku - tři zářezy).

První použití

1. Vaše nekonečné válečkové razítko je připraveno k použití.

hotovo

2. Uchopte tělo razítka dle obrázku a jezděte válečkem po papíře jakýmkoliv směrem. Držíme vrchem nebo i po stranách, podle toho jak nám to nejlépe vyhovuje.

chytneme   a jedeme   a jedeme druhou řadu

3. Na plastové základně jsou na přední hraně vidět tři čárky, podle nich navazujeme vzor.

navazující vzoreček

Jak čistit

Otočte náplň směrem k sobě. Zavřete kryt a vyjměte. Čistěte za pomocí mýdla a teplé vody.

Po skončení razítkování, razítko z válečku vyjměte a skladujte v rovné pozici na plastových podložkách.

TIP: Na váleček je nejlépe použít jen originální razítkové obdélníčky s motivy výše vyobrazenými. Lze na něj však nalepit i jednotlivá razítka jiných výrobců - musí však být z tenkého tvárného silikonu stejně jako jsou ty originální.

POZOR: Jednotlivá razítka zn. Fiskars na válečku nedrží - jsou z jiného materiálu - pevnějšího a ne tak tvárného silikonu!

A tady třeba jeden TIP na přáníčko: originální z www.fiskars.com

Doufám, že se Vám s razítkem budu stejně krásně pracovat jako mně.

Příští týden nashledanou! Budeme se věnovat Vykrajovači ShapeCutter!

Lída