Vítězka červencového kola leavlc vybrala pro další měsíc žhavé téma: Letní den s barevnou paletkou žlutá ( tmavší, jako slunce ) a světle modrá.

                                                                                           LETNÍ DEN

                                                                   Letošní léto odstartovalo tropickými dny. V meteorologickém slovníku je tropický den charakterizován jako den, kdy teplota vzduchu dosáhne alespoň 30 °C a takovýchto dnů letošní léto přineslo už 15. První dekáda v červenci (1.-10.7.) měla teplotní odchylku +4,1 °C od dlouhodobého normálu, ale ještě teplejší byla letos druhá červnová dekáda (11.-20.6.), kdy v Praze byla zaznamenána odchylka od normálu až +5,2 °C. Obě uvedené odchylky lze považovat za extrémní. Výjimečná je také délka souvislého období s nadnormálními teplotami, které podle měření na stanici Praha-Ruzyně trvalo do 14. července celkem 35 dní.

Pojďme se podívat do minulých letních měsíců. Za posledních 5 let bylo nejvíce tropických dnů v roce 2003 a to celých 15. Nejteplejším dnem prázdnin tehdy byl 13. srpen, kdy se odpolední maxima ve stínu šplhala až ke 40 °C. Naopak prázdniny roku 2005 přinesly pouze 6 tropických dní a tím nejteplejším byl 29. červenec, kdy teplota v Pražském Klementinu dosáhla téměř 39 °C. Naopak ve srovnání s tím bylo léto v roce 2002 poměrně chladné. Teplota vzduchu se vyšplhala ke 30 °C jen v 7 dnech a odpolední maxima se tehdy nepřehoupla přes 34 °C. V létě 2004 bylo zaznamenáno 14 tropických dnů s teplotami do 34 °C.

V dalších dnech července a srpna nás čeká ještě několik tropických dnů a snad i nocí. Tropická noc je nazývána ta noc, kde přesáhne teplota vzduchu víc jak 20°C.

Paletka pro tvoření :

Posuďte sami, jak se nám naše soutěžní výrobky povedly a oceňte svými hlasy ty nejlepší z nich.

                                                                        Hlasovat můžete do 24.8.2020

Anketa se načítá ...

Jako nesoutěžní představujeme :

U Mahu»Dámská černá Halenka s mandalkama modrožlutá

image