LEVANDULE

Když se řekne levandule, každému se vybaví Provence s rozlehlými poli plnými purpurových květů, na které se usmívá azurově modrá obloha. Pomyslný symbol oblasti je nejen krásný, ale zároveň velmi užitečný. Po staletí je oblíbený pro svou vůni, ale užívá se také v lékařství, a dokonce má i uklidňující účinky. Výrobky z levandulových květů si tak našly cestu téměř do každé domácnosti na světě. 

Znali ji také staří Řekové, kteří její olej používali v medicíně. První písemná zmínka o léčení levandulí pochází z roku 77 n. l. a zapsal ji řecký lékař a botanik Pedanius Dioscorides. Zmiňuje mimo jiné úlevy při poruchách trávení, bolestech hlavy a krku a aplikaci při čištění ran, popálenin či kožních nemocí. Staří Římané používali levandulové květy k provonění svých oděvů a také se v nich rádi koupali. Právě tato kratochvíle přinesla rostlině její jméno. Slovo „levandule“ je totiž odvozeno z latinského „lavare“, což znamená „umývat“ nebo „mýt se“. S římskými vojáky se levandule dostala až do Provence, která se stala první římskou provincií mimo Itálii; ostatně jméno Provence je odvozeno právě z latinského slova pro označení provincie – „provinciae“.

Bylinný levandulový čaj obsahuje pouze sušený květ levandule, pro uklidnění a dobrý spánek.

  • Levandule v čaji má sedativní účinky a proto tento čaj určitě bude ceněný všude tam, kde lidé trpí nespavostí, nervozitou, depresí, stresem, bolestmi hlavy. Doporučován bývá i ženám v obtížném období klimakteria. Východiskem se stává při žaludeční nevolnosti, plynatosti a pomáhá při kolikách jak žaludečních tak střevních.

Příprava: 1 čajovou lžičku zalijeme 400ml vroucí vody a necháme 2-5 min vyluhovat, po přecedění podáváme. Při delším louhování může čaj zhořknout.

Další možnosti :

Dětské " prdíky", levandulovým olejíčkem masírovat bříško a pak zakrýt teplou plenkou

nakapat pár kapek levandulového oleje na polštář - klidný spánek, lepší dýchání

                            V klubu Podpořme své prodeje jsme tvořili podle této krásné paletky :

- na výrobku byly povinné alespoň dvě barvy - fialová tmavá, fialová světlejší ( levandulová), zelená a bílá - libovolný výběr

- pozadí na hlavní fotce bílé, fialové, světle fialové + snítek levandule, ale není povinný

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                    Hlasovat můžete do 13.9.2019

Anketa se načítá ...