V klubu Podpořme své prodeje jsme tentokrát tvořili na téma : MÁKY

Mák setý je jednoletá rostlina, pěstovaná už v mladší době kamenné, antickém Řecku či Egyptě. Její plody, makovice, jsou v době zralosti buď uzavřeny, v tom případě se jedná o mák hleďák, nebo se otvírají dírkami mezi paprsky blizny, pak se jedná o mák slepák. Semena bývají šedomodrá, méně často bílá, žlutá, růžová, hnědá a černá. Barva květu je bílá, růžová, modrá/fialová, nejčastěji však červená.

Účinné látky máku

Stonek, listy a rovněž nezralé makovice obsahují nebezpečné alkaloidy (např. morfin, kodein, thebain nebo papaverin). Nejdůležitějším alkaloidem je morfin, který působí analgeticky (snižuje vnímání bolesti) a narkoticky (vyvolává spánek a pocity slasti).

Účinky pro zdraví

  • Pro zdravé kosti – maková semena jsou především významným zdrojem vápníku (podporují zdravé zuby a kosti.
  • Balzám na duši – pozitivně působí také na svalovou a nervovou soustavu, kde napomáhají například ke zlepšení naší paměti.
  • Prevence kardiovaskulárních onemocnění – z máku se rovněž lisuje makový olej, který je díky obsaženým omega-3 a omega-6 mastným kyselinám nutričně podobný například velmi zdravému konopnému či lněnému oleji.
  • Proti stresu, depresi a nespavosti – makový olej a jeho uklidňující vůně dokonce pomáhají při stresu a depresích nebo jsou využívány při problémech s nespavostí.
  • Proti překyselení organizmu – jako zdravá alternativa mléka.
  • Kvalitní pleť, nehty a vlasy – mák má zázračné účinky na kvalitu naší pleti, nehtů i vlasů – působí pozitivně na jejich růst a napomáhá k jejich pevnosti a pružnosti.
  • Díky vitamínu E také napomáhá odolávat oxidačnímu stresu a udržovat tak naše mládí.
  • Výzkumy také prokázaly to, že mák je vhodné zařadit i jako prevenci proti rakovině nebo na snížení krevního tlaku.
  • Další významnou složkou máku jsou vitamíny a minerální látky, mezi nimiž bychom měli jmenovat hlavně draslíkhořčíkfosfor či železo a velmi hodnotný antioxidant – vitamin E.

                                                                                  Tvořili jsme podle této krásné paletky :

- na výrobku jsou povinné alespoň dva odstíny z nabízených barev : vanilková, béžová, lososová, černá a červená

- pozadí výrobku na hl. fotografii musí být béžové

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                           Hlasovat můžete do 24.9.2021

Anketa se načítá ...