Ne každý si troufne vytvořit napoprvé velkolepé  dílo, ale chce si zkusit nejdříve něco jednoduššího. Těmto začátečníkům  je určen  jednoduchý návod, podle kterého si můžeme vyrobit více obrázků a dle nálady je obměňovat.

Pro jednoduchost a materiálovou nenáročnost je návod vhodný i pro šikovější děti, jen zažehlování žehličkou raději přenecháme dospělákům.

Na fotografiích jsou dva z prvních dětských obrázků , které jsem dělala mé dcerce. Dnes je již vystřídali obrázky princezen a zvířátek Usmívající se

Jednoduchý decoupage obrázek s lemem z krupice:

Potřebujeme:

  • 3vrstvý ubrousek
  • Sololak = sololitovou desku s bílou vrchní stranou asi o 2cm větší na každou stranu než je zvolený motiv ubrousku
  • lepidlo na decoupage
  • lepidlo Herkules
  • štětec
  • papír na pečení
  • žehličku
  • krupici
  • širokou nádobu nebo plech na pečení
  • dle potřeby akrylovou barvu a matný lak s UV filtrem ve spray

POSTUP:

Pokud nemáme k dispozici sololak, ale jen sololitovou desku, musíme ji nejdříve natřít bílou akrylovou barvou - na tmavém podkladě by motiv ubrousku nevynikl.

Na bílé straně sololitu si tužkou tence naznačíme vnitřní čtverec či obdélník odpovídající velikosti zvoleného ubrousku (podle toho, zda motiv je přes 1/4, 1/2 či přes celý ubrousek).Tento vyznačený čtverec natřeme vrstvou dekupážního lepidla a necháme důkladně zaschnout.

Z ubrousku si vystřihneme patřičný díl a opatrně z něj oddělíme tenkou třetí vrchní vrstvu s potiskem. Tuto vrstvu opatrně rozložíme do předkresleného obrysu se zaschlým lepidlem. Pak přes něj položíme papír na pečení a pomalým tahem ubrousek "přižehlíme" žehličkou nastavenou na bavlnu - nepoužíváme napařování! Ubrousek zažehlíme obvzlášť pečlivě po okrajích původního ubrousku, abychom vyrovnali jeho plastický lem.

Po vychladnutí přes přižehlený ubrousek lehce natřeme ochranou vrstvu dekupážního lepidla. Lepidlo nanášíme tence, aby se nám ubrousek příliš nanasákl a nezkrabatěl. Drobné zvlnění se většinou vyrovná během schnutí.

Po zaschnutí lepidla se můžeme pustit do dozdobení a vytvoření falešného rámu z krupice. Protože je třeba pracovat rychle, připravíme si předem krupici, kterou nasypeme do větší ploché misky, u velkých obrázků se mi osvědčil plech na pečení.

Ponechané volné okraje kolem obrázku natřeme lepidlem Herkules. Celý obrázek s natřenými okraji připlácneme do krupice. Přebytky krupice z obrázku lehce sklepneme a necháme zaschnout a pak pro fixaci krupice opět přetřeme vrstvou lepidla.

Ozdobný lem z krupice můžeme nechat v přírodní barvě nebo jej přetřeme vhodně zvolenou akrylovou barvou.

Pokud bude obrázek umístěn v dosahu slunečního svitu, doporučuji jej přestříkat matným lakem ve spray s UV filtrem.

Stejně jako krupici můžeme pro ozdobný lem použít jemný písek.

Přeji příjemné tvoření {#emotions_dlg.rose2} .  

Monika z Ateliéru Monika alias Snake z mého druhého profilu 777Snake