Obrazy plné fantazie, snů, neohraničené obyčejným myšlením…

Po výrobcích z keramiky, vitráží, textilu Vám představujeme další z originalit, které vznikají v Rolničce. Jsou to nádherné obrazy z výtvarného kroužku vedeného výtvarnicí Larisou Hofmanovou. Nádherné obrazy s nádhernými názvy.

A jak takový výtvarný kroužek s prvky arteterapie v Rolničce vypadá?

Do kroužku docházejí děti i dospělí s mentálním a kombinovaným postižením. Základem je povídání si o daném tématu, relaxace, navození správné atmosféry, pak teprve pozvolna vzniká nový obrázek. Jeho výsledná podoba není až tak důležitá, hlavní je proces tvorby, potřeba koncentrace, spolupráce, procvičování jemné motoriky, která bývá často z důvodu postižení omezená. Z krásného obrázku má pak ale samozřejmě radost každý. A o to více potěší ocenění od druhých lidí. Ruku na srdce, komu z nás by neudělala radost chvála druhých.

Součástí práce kroužku je i učení se, jaký materiál používat, jak kombinovat barvy. Členové kroužku malují temperami, vodovými barvami, tuží, uhlím, akvarelem, voskovými pastelkami, učí se i kombinovaným technikám – práci s korálky, barevným pískem, modelovací hlínou.

Tak jako lidé zdraví mají různá nadání, lidé s postižením se v tomto neliší. A když se nadání dále rozvíjí laskavým a trpělivým přístupem, vznikají pak opravdu krásné věci. Co mají však obrázky lidí s postižením navíc je neuvěřitelná volnost, otevřená kreativita, která není ohraničená reálným světem a běžným myšlením. Proto já osobně mám ty obrázky moc ráda.

Za roky činnosti si obrazy z Rolničky získaly opravdu velkou řádku věrných příznivců z řad veřejnosti. Každoročně je například dražíme v rámci benefičního večera s hercem a přítelem Rolničky Jaroslavem Duškem v některém z pražských divadel. V loňském roce to bylo Divadlo Čertovka, před tím DISK a nebo Divadlo Na Zábradlí. Motivy obrazů používáme i k tvorbě každoročního kalendáře z Rolničky, který jsme Vám nabídli na Fleru v loňském roce a letos chystáme opět nový. K vidění zde bude nejspíš v září a už teď se můžete pokochat první stranou kalendáře s výběrem nejkrásnějších obrázků z Rolničky doplněných poetickými texty.

Září „Paní Podzimová byla dnes u kadeřnice. 

Jen řekla – já chci barvu.

Dejte mně prosím žlutou, oranžovou,

rudou a mašličku z nitek Babího léta.“

Tak ať se Vám obrázky z Rolničky líbí!

Za Rolničku Eva