klubu Podpořme své prodeje jsme tentokrát tvořili na téma : ŠEŘÍK

 Šeřík (Syringa vulgaris) patří do čeledi olivovníkovitých. Pochází původně z Balkánského poloostrova.

V Evropě se poprvé  objevil v 16. století. Událost, kdy se  objevil v evropských zahradách, kam byl přivezen z tehdejší Osmanské říše,  se datuje přesně na rok 1566. Údajně byla rostlina dovezena přímo z Konstantinopole do Vídně císařským velvyslancem Oghier Ghislain de Busbecq. Postupně se v Evropě stal velmi populární a byl šlechtěn. Lidé, kteří  migrovali do Evropy si také přinesli z Balkánského poloostrova keře sebou, aby měli po ruce kousek domova. Šeřík býval  pěstován v blízkosti obydlí nejen kvůli jeho kráse a vůni, ale také protože  se věřilo, že tam, kde jsou keře šeříku, nebudou zlí duchové. Šeřík přináší také štěstí a mír. 

Přestože je šeřík známý zejména jako ozdoba, našel své místo i v lidovém léčitelství. Šeříkové květy slouží pro přípravu voňavého čaje, který zklidňuje nervy a pomáhá proti stresu. Má ulevit od bolesti hlavy, ale také bolesti v krku nebo revmatismu.

ŠEŘÍKOVÝ ČAJ

Zalijte hrst čerstvých nebo sušených květů šeříku šálkem (250 ml) vroucí vody a nechte luhovat asi 30 min. Nepijeme více než 2 šálky šeříkového čaje denně, aby se z jeho prospěšných účinků nestaly účinky negativní.

Květy šeříku můžete využít i k dochucení zeleného čaje, který tak získá lahodnou květinovou příchuť.

JEDLÉ KVĚTY ŠEŘÍKU

Květy šeříku se řadí mezi jedlé květy, které dozdobí nejrůznější pokrmy, například lehké dezerty nebo zmrzlinu. Báječně budou vypadat zejména na romantických svatebních dortech. Ještě lépe budou vypadat jako kandované květy, které se na rozdíl od těch čerstvých dají dlouhodobě uchovávat.

                                                                                 Tvořili jsme podle této paletky :

- na výrobku byly povinné alespoň dva odstíny z nabízených barev - bílá, levandulová, světlá a tmavá fialová, zelená

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                               Hlasovat můžete do 20.5. 2022

Anketa se načítá ...

Jako nesoutěžní představujeme :

 Lisse» Taška - kytky

image