Dnes bych vás chtěla seznámit s jednou velice známou na Ukrajině a v zahraničí  malířkou, ilustrátorkou, galeristkou a milionářkou Evgenii Gapčinskou. 

Její příběh je příběh Popelky v umění. Neznám ji osobně, ale protože  je mého věku, narodila se v Charkově, blízko od mého rodného města, a studovala spolu s moji kamarádkou, je pro mně asi jako  dobře známá sousedka (nevím, jak ten pocít správně popsat:)))))

Takže, žila byla jedna holčička, která byla pátým dítětem ve velké rodině. Holčička ráda malovala, proto šla do uměleckého učiliště, pak na vysokou, kde studovala malířství a kde  v posledním ročníku pochopila, že práci snadně nenajde. A nenašla. Její manžel, grafický designer, musel odjet do Kijeva. Naštěstí tam hned našel práce a s časem vzal rodinu k sobě. Jeli tam, podle slov samotné malířky, kvůli beznaděje  zoufalí a v slzách. Evgenija pracovala jen, kde se dalo, po nocích snažila se malovat, hledající nový způsob malby, protože všechno, co se naučila dosud, nikdo nechtěl, klasické realistické umění nikoho nezajímalo. Proto musela zapomenout na všechno, lámat sebe  a malovat jinak. Snažila se vystavovat a všude propagovat sebe. A tak to postupně rostlo.

Zlom nastal, když její manžel, který dělá jejího manažera, vymyslel dobrý tah. Investovali všechny svoje finance do  nákladu luxusních katalogů s tvorbou Evgenii  a rozdávali je ve vyšší společností - poslancům, podnikatelům, oligarchům :)))) Byla to doba, kdy mnohé z těchto lidí stavěli velké domy a potřebovali něco moderního a hezkého do dětských pokojíčků a nejen. A to zabralo:))) Její obrazy kupují filmové a estrádní hvězdy, režiséry a operní zpěváky, jako Luciano Pavarotti, fotbalisté a baletky, politiky a  podnikatele...

Nakonec Evgenija malovala, co chtěla a vydělavála velké peníze, z Popelky se stala princezna. V současností Evgenija kromě malování obrazů provozuje vlastní galerii v Kijevě, Moskvě, Dněpropetrovsku a Odesse, spolupracuje s nakladatelstvím A-ba-ba-la-ga-ma-ga (knihy kterého ilustruje taky Vladislav Erko,  o něm jsem psala několik blogů), občas vytváří design látek a  nazývá sebe Dodavatelem štěstí číslo 1:)))) Podivejte, proč :

                                               Kdy budu velká, my se vezméme!

                                                               Okno do Paříži 

                                               U každé holčičky je svoje zahrada...

                                                                       Baječný den!

                                                          Zamilovaná botanička...

                                                                           Holčičky....

                                                                     Brouk v krabičce...

                                                           Chlebíček se sádlem...

                                 "Комнатный ангел Гоша"
                                                               Domací anděl Goša...

         Мечты о дальних морях....
                                                                  Sny o dalekých krajích...

                                 Извините, я занят
                                                               Promiňte, nemám čas...

                                                                                Frida

                                                                             Saskie

                                                                        Rembrandt

                                                                    Washington

                                                      ilustrace z knihy Alenka v říši divů

                                                                               Meloun...
весы скорпион (640x460, 98Kb)
лев-дева (640x447, 95Kb)
                                                    poštovní známky Goroskop

                                                              Král růžových ráčků...
                                 
                                      Художница Евгения Гапчинская
                                                                                 Princ!

                                                                Evgenija Gapčinskaja
                                         
                            Koho zaujala tvorba malířky, může vidět více obrázků tady   a tady.