Z toho, že můžu psát tenhle článek, mám moc velkou radost. Splnil se mi totiž jeden z mých snů, a to dostat můj přístup k akvarelu mezi širší skupinu lidí :).  V celém ročníku časopisu Kreativ bude vycházet Škola akvarelu, ve které čtenáře postupně seznámím s krásou téhle výtvarné techniky (první část již vyšla v aktuálním čísle).

image

Nemá cenu to zastírat, mám pedagogické sklony a učení mě moc baví.

image

Za ty roky, co akvarel učím, ve mně začala klíčit myšlenka na knihu o akvarelu, kde by bylo všechno shrnuté na jednom místě.

Pro potřeby kurzů mám nachystané výukové názorné pomůcky - přeci jen, akvarel nepatří ke zrovna nejsnadnějším výtvarným technikám - a kniha by se mi jako doplněk kurzů moc líbila.
 
image

Jenomže kniha, to je také spousta práce a to nejen na textu, ale i na doprovodných fotografiích, takže škola akvarelu v časopise je docela dobrým začátkem. Beztak už to všechno v hlavě mám, "jen" to hodit na papír :). 
 
Už před nějakou dobou jsem zahájila jednání s několika vydavateli, a i když mají o knihu zájem, finanční podmínky nejsou pro autora původní publikace zrovna příznivé, když zvážíme všechnu tu práci kolem. Takže možná začnu zvažovat jiné možnosti, jak knihu dostat mezi lidi... uvidíme. Kdybyste věděli o nějakém fajn nakladatelství, budu ráda za tip :)! Konec konců, jde o moje know-how, roky vymazlené a rozvíjené, ověřené na stovkách účastníků kurzů.
 
image

Navíc, pro Kreativ také tvořím ilustrovaný herbář, takže mám radost o to větší!
Za tuhle příležitost také MOC děkuji!
 
image

Celé Škole akvarelu předcházel rozhovor, ve kterém se dozvíte, jak to se mnou a akvarelem vlastně je.

image