Aj keď sa nepovažujem za úplnú "levanduľovú fanatičku", mám levanduľu veľmi rada. Asi je to vidieť aj na množstve levanduľových výrobkov, ktoré tu mám v ponuke. Odhliadnuc od vynikajúcich kozmetických účinkov, levanduľa je jednoducho klasika :)

Preto ma dosť zasiahlo, keď túto zimu v našej záhrade úplne vymrzol môj obľúbený levanduľový záhon. Toto leto teda žiadne bujné levanduľové trsy plné včielok a čmeliakov nebudú... :(

Samozrejme, už mám na záhradke zasadenú levanduľku novú, ale na usilovný bzukot včielok si veru budem musieť ešte nejaký čas počkať...

Našťastie, jún a levanduľa u mňa tak-či-tak k sebe zákonite patria, preto sa nenechám o tú pravú letnú levanduľovú atmosféru pripraviť ani momentálnou indisponovanosťou našej záhradky ;) Sladkú vôňu levandule si denne užívam pri výrobe levanduľových olejov, dezodorantov, balzamíkov...

Do Vašej pozornosti odporúčam najmä tieto:

Pleťový olej levanduľový

Je výborný pre každodennú starostlivosť o normálnu, ale aj citlivú či ekzematickú pleť. Vďaka obsahu arganového a pšenično-klíčkového oleja disponuje aj prirodzeným ochranným faktorom a možno ho špeciálne odporúčať ako pleťový olej na letné dni. Nie je ani príliš mastný, ani príliš suchý - taký vyvážený stred. No a levanduľa v ňom obsiahnutá je optimálne vôňovo i terapeuticky nakombinová z dvoch druhov esenciálnych olejov - francúzskej a bulharskej levandule, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Aktuálna vynovená receptúra tohto oleja je obohatená aj o vlastnoručne pripravený levanduľový extrakt (macerát kvetu levandule v marhuľovom oleji).

Milými slovami jednej jeho používateľky: "Olej je fantastický. Vrelo odporúčam. A prišiel na to aj moj manžel, že mám menej vrások!!!!!"

Krémový dezodorant Levanduľa-Cajeput

Tento dezodorant spoľahlivo funguje na báze antibakteriálnych rastlinných olejov (kokosový, moringový) a bezpečnej sódy bikarbóny. Esenciálne olejčeky Levanduľa a Cajeput (biely čajovník) mu dodávajú jemnú nevtieravú vôňu a ešte umocňujú jeho antiseptické, antibakteriálne vlastnosti. Dezodorant neobsahuje žiadne diskutabilné hliníkové zlúčeniny (ani potassium alum /kamenec/, či aluminum silicate hydroxid /kaolín/) a malým "horúcim" prekvapením je jeho vynovený obal vo vintage štýle :)

Naša zákazníčka Lenka o levanduľových dezodorantoch hovorí: "Už vyše roka používam len tieto vaše dezodoranty a fungujú super."

Balzam na pery Levanduľový sirup

Balzamík s bylinkovými extraktmi a panenským včelím voskom s hydratačnými, hojivými a proces starnutia spomaľujúcimi účinkami. Vďaka Bulharskej levanduli a stévii vonia a chutí bylinkovo-sladko - naozaj ako levanduľový sirup :)

Jedna jeho nadšená používateľka o ňom napísala: "Balzam nádherne vonia, nie je mastný a je nekonečný - mám pocit, že sa vôbec nemíňa!!"

Pleťový krém INspiral Levanduľa s regeneračným slimačím sekrétom

Z tohto krémiku môžu ťažiť rôzne typy pleti - jednak mastnejšia, problematická, nakoľko pôsobí proti vyrážkam a jazvičkám a reguluje tvorbu mazu, jednak zrelšia - vďaka jeho regeneračným, anti-age účinkom, a tiež pokožka s pigmentovými škvrnkami, ktoré zosvetľuje (tento účinok sa v plnej miere prejaví na jeseň a v zime, kedy slniečko príliš neprovokuje ich znovuvytváranie).

Z rôznych pozitívnych hodnotení tohto produktu sa mi páči napríklad toto: "Krém je skvelý, ľahko sa rozotiera, krásne vonia a pleť je po ňom jemná, vyhovuje mojej zrelej problematickej pleti :)))"

Voňavé levanduľové mydlo s ovseným mliekom

Pleťové mydlo obsahuje hneď trojnásobnú dávku levandule: vodný výluh, olejový macerát a esenciálny olej Bulharská levanduľa známy svojou vysokou terapeutickou hodnotou. Mydielko je špeciálne komponované na nevysušujúce umývanie tváre (namiesto všelijakých čistiacich drogérenských "somariniek") a je, samozrejme, vhodné aj na jemné, voči pokožke šetrné umytie celého tela.

Naša zákazníčka Monika však našla aj jednu jeho nevýhodu: "Mydlo má krásnu vôňu a jemnú, krémovú konzistenciu. Rýchlo sa však míňa - všetci sa chcú umývať len s ním :)"

Nemenej voňavé sú aj ďalšie naše produkty s obsahom levandule: telové mlieko Levanduľa-Harmanček, či Balzam na nohy Levanduľa-Šalvia. Levanduľa je tiež dôležitou účinnou zložkou v intenzívnej vlasovej kúre Rozmarína, či v čisto prírodnom opaľovacom oleji Letný deň. V ponuke mám aj 100%-tný Levanduľový esenciálny olej vysokej terapeutickej kvality od tradičného výrobcu priamo z Bulharska. A ak by ste chceli obdarovať nejakú milovníčku levandule - odporúčam do Vašej pozornosti originálny darčekový tubus Čarovná levanduľa :)

Aj napriek mojej dočasne poddimenzovanej levanduľovej záhrade sa teda rozhodne nemôžem sťažovať na nedostatok levanduľových vôní :) A do budúceho roku sa mi novonasadená levanduľka zase krásne rozbujnie - veď určite vie, že je u nás vítaná!

Krásny voňavý jún!
Vaša Eňa.