Malý receptář uplynulých dní, kdy se doma vařilo, peklo, zapékalo...pokud budeme mít čas, určitě si něco uvařte nebo upečte:)

Skořicoví šneci

Cinnamon snails

Potřebujeme:

  • 90 g cukru
  • 80 g másla
  • 1 vejce
  • 1 citron ( 1 lžička šťávy a kůra)
  • 550 g celozrnné mouky
  • 1/2 sáčku instantního droždí
  • 280 g mléka
  • a spoustu skořicového cukru
  • špetka soli
  • jablka, ořechy, rozinky

Z trochy teplého mléka, cukru a droždí si uděláme kvásek a dáme nejlépe na topení (vím, někdo si klepe na čelo a říká, proč dělá kvásek z instantního droždí...ale já si ho prostě udělala:). V míse utřeme cukr se solí a cukrem. Přidáme vejce, citrónovou šťávu a kvásek. Zamícháme a postupně zapracováváme mouku a mléko, podle potřeby přidávejte mouku. Zpracujeme v hladké těsto a necháme v teple cca 2 hodiny kynout pod utěrkou. Mezitím si nastrouháme jablka, namele ořechy. Smícháme a posypeme skořicovým cukrem.

Cinnamon snails

Pokud mámě těsto vykynuté, rozválíme si jej na pomoučeném válu na 1 cm vysoký plát. Posypeme skořicovým cukrem dle libosti (myslím, že je lepší použít skořici a moučkový cukr). Navrstvíme nastrouhaná jablka s ořechy, popřípadě i s rozinkami, a zabalíme do rolády.

Šneky krájíme cca 2 cm široké a pokládáme na pečící papír. Dáme ještě na 45 min vykynout. Poté si předehřejeme troubu na 180°C a šoupneme je péct na cca 30 min, ale hlídáme.

Vychladlé šneky potřeme glazurou udělanou z bílku, cukru a vanilky (stačí půlka lusku) a snídaně je hotová:)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ovesné placky

Kdo má pořád snídat pečivo, jogurty, vejce...? Sáhla jsem po americké knížce South beach diet, která se mimo jiné zabývá i touto dietou, jak jinak taky:) V druhé fázi této diety můžete vlastně do svého jídelníčku přibírat i sacharidy (nebudu tu dietu podrobněji popisovat, to si můžete přečíst jinde)...tak jsem si prohlédla recepty, které se zde na tuto fázi doporučují. Zaujala mě ovesná omeleta, spíš tedy placky, které jsem ze směsi udělala.

Potřebujete:

  • jemné ovesné vločky
  • 3 bílky (možná stačí i jeden - měla jsem přebytek v lednici z koláče, co jsem pekla)
  • tvaroh
  • skořici
  • olej

na broskvový tvaroh:

  • broskve v plechovce
  • tvaroh
  • bílý jogurt

Všechny tyto suroviny smícháme v mixéru (poměr surovin si zvolte vlastní), směs by neměla být tekutá, ale zase ne jako lepidlo, takže podle potřeby přidávejte vločky. Poté začneme opékat placky z obou stran. Mezitím si připravíme broskvový tvaroh: Opět dáme do mixéru všechny suroviny a rozmixujeme, dle chuti můžeme přidat více broskví, možno i cukr.

Pak už jen placky potíráme tvarohem, respektive namáčíme do tvarohu (tvarohová směs je tekutá, protože broskve jsou z plechovky). Ovocný tvaroh lze upravit podle chuti, tzn. můžete přidat nastrouhaná jablka, skořici. Nebo ochutit kávou s trochou cukru. Placky lze i určitě jíst na slano, v tom případě nepřidávejte skořici, ale třeba sůl, pepř, strouhaný sýr, slaninu atd... Tak dobrou chuť!

Linecký koláč - zdravý?

Možná!:) Pokud dáte místo normální mouky celozrnnou, místo tučného tvarohu, nízkotučný, jablka nebudete sypat skořicovým cukrem, ale jen skořicí tak třeba i trochu zdravý bude:)

Recept jsem okoukala z webu Conovehonakopci.cz. Na fotkách vypadal báječně, tak jsem se do něj včera pustila. Zde je návod, z části převzatý "z kopce"

Těsto:
  • 300 g másla (já použila Heru)
  • 520 g pšeničné celozrnné mouky (cca 22 Kč/kg)
  • polévková lžíce vanilky (použila jsem vanilkový cukr)
  • 225 g cukru krystal
  • kůra z půlky velkého citrónu
  • 2 vejce
  • 1 prášek do pečiva

Náplň:
  • 750g tučného tvarohu (dala jsem 2 nízkotučné a jeden tučný)
  • lžíce cukru moučka s vanilkou (opět vanilkový cukr)
  • 280g cukru krystal (dala jsem o hodně méně, spíše si oslaďte podle chuti)
  • citronová kůra z té druhé půlky velkého citronu, přidala jsem i citrónovou šťávu, dodá tvarohu šmrnc:)
  • 3 žloutky

navrch na tvarohovou nádivku 5 velkých jablek a skořici a dále máslo na vymazání plechu

A jdeme na to...

Suroviny na těsto zpracujeme v jemné a hladké těsto (je lepší si vytáhnout máslo a vejce dříve, aby dostaly tu správnou pokojovou teplotu). Vymažeme si plech máslem a asi 3/4 těsta namačkáme na plech - rovnoměrně. Zbylá 1/4 nám bude sloužit na konec koláče.

V misce si vyšleháme tvaroh, vejce, cukr, citrónovou kůru a šťávu. Rovnoměrně naneseme na těsto, které máme připravené na plechu.

Jablka si na hrubém struhadle nastrouháme, přidáme skořici, zamícháme a rozprostřeme na tvarohovou vrstvu.

Zbylou 1/4 těsta si vyválíme na tenký plát (těsto je hodně křehké a trhá se), nakrájíme na proužky a poklademe na jablka cik cak. Vložíme do trouby vyhřáté na 180°C a pečeme dozlatova cca 45 minut.

Měšce aneb co je doma, dej to tam!

Pokud už nevíte co vařit, tak jako já, nezbývá Vám, než vymyslet jídlo z toho, co uvidíte v lednici:) Je to prosté, vytáhnete pečící papír a nastříháte si tolik obdélníků, kolik bude strávníků.

Do svých měšců jsem dala následující:

  • vepřové kotlety
  • brambory
  • cibule
  • česnek
  • strouhaný sýr
  • papriku
  • trochu kečupu, rajčat nebo protlaku
  • tymián
  • hermelín
  • trampské cigáro (rozuměj párek)
  • sůl, pepř
  • vejce rozšlehané se smetanou
  • trochu olivového oleje

Vše jsem nakrájela, maso naklepala, osolila, opepřila a smíchala jsem to v jedné míse. Přidala jsem kečup, sýr, vejce, tymián znovu opět zamíchala. Jednotlivé porce jsem rozdělila na obdélníky pečícího papíru, pokladla jsem hermelínem, svázala režnou nití a šoupla na 180°C do trouby. Peklo se to cca 45 minut, ale záleží také na tom, jaké maso použijete. Tento recept lze libovolně obměňovat, můžete použít kuřecí maso, kořenovou zeleninu, tavený sýr, anglickou slaninu...