V klubu Pro radost soutěžíme každý měsíc s danou barvou. Na duben byla soutěžní barvou ČERNÁ + bílé pozadí na počest Mezinárodního dne svobody  tisku, který se slaví 20.4.

                                                                                            ČERNÁ BARVA

Černá je „barva“, kterou oko vnímá v případě, že z daného směru nepřichází žádné světlo.

Tento nedostatek světla může být dán jak neexistencí zdroje, tak tím, že příslušný materiál pohlcuje světlo všech barev, namísto aby některé barvy odrážel (či propouštěl). Černý pigment může být také tvořen směsí několika pigmentů, z nichž každý pohlcuje některé barvy, čímž v souhrnu pohlcuje tak velkou část viditelného spektra, že se dá označit za černý.

Mezinárodní den svobody tisku má připomenout, že média celosvětově by měla být svobodná a nezávislá, zároveň si připomínáme důležitost informací, hlavně těch relevantních a nezkreslených pro dnešní světě. Slavíme jej mimo 3.května i 20. dubna. Výročí vyhlásila v roce 1993 Organizace spojených národů. Datum 3.  května odkazuje k podpisu Windhoekské deklarace za podporu nezávislého a pluralitního tisku v Africe z roku 1991 , jejím cílem bylo zlepšit podmínky novinářů, kteří byli kvůli své práci často zastrašování a uvězňováni.

Podle francouzské organizace se svoboda médií v řadě evropských zemí za poslední rok zhoršilaČeská republika spadla o 11 míst - důvodem je nárůst slovních agresí vůči novinářům a  koncentrace médií v rukou oligarchů a politiků. V některých evropských zemích nezůstává jen u slovních agresí. V březnovém bulletinu jsme psali o vraždě slovenského investigativního novináře, v roce 2017 byla zavražděna investigativní novinářka na Maltě.

Výrobek dle pravidel klubu Pro radost musí být ČERNÝ + BÍLÉ POZADÍ S KNIHOU, NOVINAMI, ČASOPISEM .

Posuďte, jak naše výrobky splnily zadání soutěže a odměňte je svými hlasy. Předem moc děkujeme.

                                                                        Hlasovat můžete do 7.5.2021

Anketa se načítá ...