1992 aneb zrození

Venku hřmělo a blejskalo se, ... Tak nějak by to mohlo začínat. Jenže kdo si to má pamatovat, jak bylo venku v roce 1992 když se tenhle příběh začal rýsovat. Už si vlastně ani nevybavuji jestli to byl spíš podzim nebo jaro. Já byl čerstvě po vyučení v autoservisu a chodil na nástavbu, moje ségra chodila snad druhým rokem na peďárnu a mamča měla do důchodu daleko. Simča jednou přišla domů se zadaným semestrálním úkolem - vyrob hračku. Z různých nápadů nakonec padlo ukazovátko na nápad naší mamky, kdy ke dřevěným kostkám bude potřeba přišroubovat velké patentky, známé jako druky. A dokonce se mamce podařilo druky sehnat a to hned ve velkoobchodním balení. Chopil jsem se dřeva, pilky a šroubků a zrealizoval návrh hračky, který doma vznikl. Tehdy doma bylo smrkové dřevo a šroubky jen s drážkou. Hotový výrobek jsem ještě nalakoval bezbarvým lakem a ségra získala zápočet. Pro ní i mě to tím skončilo. Mamča ale viděla v novém nápadu velkou příležitost, jenže nejen na nás, ale i na tohle byla sama. Jako 'děti' jsme měli úplně jiné starosti. Nakonec šel celý nápad do šuplíku, získal pracovní název PET...

2014 aneb znovuobjevení

Proteklo hodně vody v řekách, vyrostlo plno malých stromků, zažili jsme nespočet západů slunce. Po 22 letech, léta páně 2014, jsem si vzpomněl na jeden šuplík a poprosil mamku o jeho otevření. Byla tam. Mírně nedodělaná, ještě možná s pár přidělanýma kouskama.

Dřevěná stavebnice, z které se daly postavit krásné hračky. V základu mašinka šla předělat jednoduše  na robota a zpět.

Jak jsem si ji prohlížel, přiběhl Kubík a hračku mi z rukou vzal. No, najednou byl doma klid a ticho, nevěděl jsem o něm dva dny.

Pak si hrála po letech i mamča, teď už vlastně jako babička a hned vykouzlila krásnou žirafku :-)

A že by dospění?

A tehdy jsem dospěl k tomu, co mamča věděla už před 22 lety, jenže nově je tu doba s úplně jinýma možnostma. Nářadí, materiál, firmy, internet, ... Navíc jsem nevěděl, že to moje dospění je vlastně úplně na začátku :o) Protože, to jak se rodí hračka jsem teprve musel objevit.

O tom někdy příště

JIM ;o)