Klasická meruňková marmoška je sice dobrá, ale existuje spousta dalších způsobů, jak si toto skvělé ovoce vychutnat. O pár se s vámi podělíme. 

Levandule, skořice nebo vanilka?

 Meruňky se dají kombinovat s dalšími různými bylinkami či kořením. Jelikož na jižní Moravě téměř zdomácněla levandule, začali jsme vyrábět meruňkový džem právě s touto rostlinkou. Levanduli jsme přidali nejen do džemu během vaření, ale i do každé skleničky jsme dali navíc jeden celý květ. Džem tak získal nádhernou vůni. V dalším případě jsme zkusili do džemu přidat skořici a vanilku. Výsledek se nedá slovy popsat. To se prostě musí ochutnat. Ovšem toto určitě nejsou jediné sladké kombinace meruňky. Výhodou meruněk je, že si s nimi může člověk skvěle vyhrát a objevovat stále nové a nové chutě.

Naše meruňky

Meruňky k masu 

Letos jsme poprvé zkusili uvařit meruňkovou omáčku k masu. Šlo o takový mix „co dům dal“. Takže jsme přidali lehce zázvoru, špetku soli a trochu chilli. Výsledkem byla skvělá mírně štiplavá marmoška, která zpříjemnila každé letní grilování. Nicméně i sladké džemy se dají využít u grilování či smažení. Meruňkový džem s levandulí se hodí ke grilovanému hermelínu. Meruňkový džem se skořicí a vanilkou zase ke smaženému kuřeti na kari a dalším kořenitějším masům.

Meruňkové nápoje

Pokud hledáte ovoce, ze kterého se dá udělat skvělý džus, pak je meruňka správná volba. Stačí chvíli naložit do vody, aby změkla, pak povařit, rozmixovat a je hotovo. Nejen, že se jedná o skvělý zdroj energie, ale můžete jej využít i do míchaných nápojů nebo jako polevu na zmrzlinové poháry. I přesto však zůstává nejoblíbenějším meruňkovým nápojem na Moravě domácí meruňkovice.

Určitě sami víte o mnoha dalších způsobech, jak originálně zpracovat meruňky. My jsme zatím zkusili tyto a budeme rádi, když nám své vlastní zkušenosti napíšete do komentáře.