Zahradní směs - soutěžní blog klubu Podpořme své prodeje

V klubu Podpořme své prodeje jsme tentokrát tvořili na krásné téma : Zahradní směs

Léto nám přináší kromě dovolených a prázdnin také bohatou nadílku ovoce. Pečeme koláče, bublaniny, vaříme ovocné knedlíky, dětem vkládáme do rukou jablko nebo hrušku, jakmile se objeví v blízkosti, ale pořád to nestačí. Co tedy s ním?

LÉTU VLÁDNE OVOCE

Nejdříve dozrávají třešně, višně, angrešt, borůvky a maliny. Pak se přidávají letní jablka, hrušky, meruňky, nektarinky nebo rybíz. Najednou nám toho zahrádka nabízí někdy až příliš. Přece ty dary nenecháme zkazit! Hezky je zpracujeme, v zimě si na nich budeme pochutnávat a přitom vzpomínat na krásné letní dny.

ZMRAŽENÍM ZŮSTANOU VITAMÍNY

Mrazit můžeme všechny druhy ovoce. Nejvíce se však hodí druhy s výraznou barvou dužiny, jako jsou maliny, borůvky, ostružiny, jahody či rybíz. Zmrazené ovoce si zachová většinu vitamínu C, vůni a chuť.

Bobule je vhodné rozložit na tác a dát nejprve do předmrazovací přihrádky. Až poté sesypat do obalů. Pokud bychom je dali zmrazit rovnou sesypané do sáčků, pravděpodobně se rozmačkají, slepí a při rozmrazování jen těžko oddělíme jednotlivé kousky ovoce. Vhodné jsou obaly s obsahem 0,5 l, protože po rozmrazení je třeba celý obsah zkonzumovat. Opětovné zmrazení se nedoporučuje.

TIP: Ovoce můžeme také zamrazit smíchané s cukrem. Na 1 kg ovoce dáváme 200 – 300 g krystalového cukru, který smícháme s plody před plněním do obalů. Zralejší a měkčí ovoce s cukrem rozmixujeme na protlak.

ZAVAŘOVÁNÍ JE OPĚT V MÓDĚ

Zdálo by se, že dnes už zavařování není moderní. Ale opak je pravdou. Kompoty už sice nejsou tak oblíbené, jako bývaly, ale domácí džemy a marmelády jsou opět hitem. Vždyť je to tak jednoduché a výsledek zklame málokdy.

DŮLEŽITÁ PRAVIDLA PRO ZAVAŘOVÁNÍ:

Ovoce zpracováváme hned po natrhání, zvláště v teplém počasí. Pokud ho nemůžeme hned zpracovat, uchováváme ho v chladu a temnu.

Do kompotů používáme výhradně zdravé, pevné ovoceDo džemů a marmelád lze použít i přezrálé a měkké plody, ne však nahnilé nebo plesnivé.

Všechno nádobí a kuchyňské pomůcky udržujeme v maximální čistotě. Sklenice i víčka musejí být vždy dobře umyté a suché. Pro marmelády a džemy by měly být nahřáté, aby při nalití horké směsi nepraskly.

Hotové výrobky uchováváme v chladu a temnu. Před konzumací je pečlivě zkontrolujeme, zda nejsou znehodnocené.

Nakonec přidám recept na nejlepší letní osvěžení : 

Ovocná bowle

4 polévkové lžíce citronové šťávy, 80 g krupicového cukru, 500 g jahod, 250 g malin, 250 g ostružin, 125 ml pomerančové šťávy , 125 ml brandy, 1 l bílého vína, 0,7 l šumivého vína, máta

Ovoce omyjeme a osušíme. Jahody můžeme nakrájet na čtvrtky. V míse promícháme cukr, brandy, bílé víno a citronovou i pomerančovou šťávu. Přidáme ovoce, přikryjeme fólií, necháme v chladničce asi hodinu rozležet. Potom bowli přelijeme do nádoby a přidáme lístky máty. Před podáváním dolijeme vychlazeným sektem.

                                                                       Tvořili jsme podle této krásné paletky :

- na výrobku byly povinné alespoň dva odstíny paletky - černá, fialová, švestlově fialová, karmínová a malinová - sytě růžová

pozadí na hl. fotografii libovolné, ale doplňte fotku o nějaké ovoce, které nám dává zahrádka

Prohlédněte si soutěžní výrobky, posuďte, jak se nám povedly, jak splnily dané zadání a rozdělte jim své hlasy.

                                                                            Hlasovat můžete do 24.7.2020

Anketa se načítá ...

Vložení komentáře: Pro přístup k této funkci se prosím přihlaste nebo se nejprve zaregistrujte.