Vítězka  dubnové soutěže jari.ticha vybrala na duben láskyplné  téma : ZÁMEK LÁSKY se soutěžními barvami tyrkysová a červená.

                                                                                         ZÁMEK LÁSKY

image Obrázek #4 z 6

Zámek lásky či zámek zamilovaných je visací zámek, někdy ozdobený srdíčky nebo milostnými nápisy, který v některých zemích zamykají jako vyznání lásky zamilovaní, nejčastěji na zábradlí mostů, ale i na dalších místech na veřejných prostranstvích, považovaných za romantická.

Podle některých pochází zvyk zČíny. Lidé si tam zamykajídušedo kovových krabiček aklíčshazují z útesu do údolíŽlutých hor. Jiná verze říká, že pochází z 80. let dvacátého století zMaďarskaa další, že vznikl z veršůsrbskéautorkyDesanky Maksimovićové.

Podle dalšího příběhu provozovali tento zvyk jako první mladí žáci školySanita in Costa San GiorgioveFlorencii, kteří údajně věšeli visací zámky ze školních skříněk na mostěPonte Vecchio.

Ve zfilmovaném romantické novele Chci tě, z roku 2007, tuto myšlenku použil Federico Moccia. Milenci v díle stvrzují svou lásku tím, že zamykají na Milvijský most v Římě zámek a klíč házejí se slovy per sempre – navždy do Tibery. Právě tam totiž údajně zemřel patron zamilovanýchsvatý Valentýn. Román inspiroval zamilované vyznávat si lásku také tímto způsobem nejprve v Římě, právě na mostě Ponte Milvio, později ale také v ostatních italských městech. Nakonec se díky románu, a nejvíce pak po roce 2007 díky filmu,[3] zvyk rozšířil i do dalších zemí v celé Evropě i mimo ni.

Zamilovaní věší zámky na zábradlí vzácných památek nebo čerstvě zrekonstruovaných mostů a ty je podle správců ničí. Odírají nátěrrez účinkuje na staré stavby, při větším množství zámků je problémem jejich hmotnost a může dojít i k narušení statiky zábradlí nebo celého mostu, jako se stalo např. v roce 2014 na Pont des Arts v Paříži.

Na pražském Karlově mostě správci zámky odstraňují zámky každý týden, za tuto dobu jich přibude až 300. Nejvíce vadí zámky na mřížce připomínající svržení Jana Nepomuckého do Vltavy, tato mřížka byla kvůli zámkům opakovaně poškozena.

Francie, Anglie, Dánsko, ale třeba i Kanada, Jižní Korea, Uruguay nebo Austrálie. Zde všude se rozšířila víra v magické zámky lásky, které mají přinést milencům věčné trvání jejich láskyplného pouta. V desítkách zemí po celém světě se objevují shluky zámků na mostech u velkých, navštěvovaných řek, ale i u menších romantických potůčků. Uzamykat se však nemusela jen láska mezi partnery, ale třeba i mezi kamarády, rodinnými příslušníky a tak podobně. Je však tento čínský zvyk skutečně zodpovědný za následný boom zámků lásky? Podle některých teorií pochází tradice z Evropy.

Paletka pro tvoření :

Posuďte sami, jak se nám naše soutěžní výrobky povedly a oceňte svými hlasy ty nejlepší z nich.

                                                                            Hlasovat můžete do 27.5.2021

Anketa se načítá ...

Jako nesoutěžní představujeme :