Klub Pro radost  vám přináší další kolo soutěže podle zadané paletky.

                                                                                   ZIMA

Zima je jedno ze čtyř ročních období mezi podzimem a jarem střídajících se v mírných a polárních oblastech. Na severní polokouli nastává zima v době, kdy je na jižní polokouli léto, a obráceně. Astronomická zima začíná o zimním slunovratu, kdy je nejdelší noc a nejkratší den. Je obdobím s nejnižšími teplotami.

Astronomická  zima začíná zimním slunovratem (na severní polokouli zpravidla připadá na 21. prosince, na jižní na 21. června). Končí jarní rovnodenností (na severní polokouli zpravidla připadá na 21. března, na jižní 23. září). Přesný čas začátku je dán okamžikem slunovratu a rovnodennosti, v kalendáři mohou být termíny počátku a konce o den posunuty kvůli nepravidelnostem souvisejícím s přestupnými roky.

meteorologii jsou souhrnným termínem (klimatologická) zima označeny měsíce prosinec, leden a únor (červen, červenec a srpen na jižní polokouli).

A jaká bude zima podle přírodovědců?

Třeskuté mrazy tedy letos neočekávejme. "Ani veverky, mravenci či včely podle zazimování nenasvědčují tomu, že by přišly velké třeskuté zimy," doplnil amatérský meteorolog s tím, že pokud by veverky skladovaly na zimu velké množství oříšků, platil by opak.

Zima podle bříz

Že bude zima mírnější, se dá odhadnout i podle listí, které dlouho zůstalo na stromech. "Když bříza žloutne prudce od vrchu dolu, bude zima bohatá na mráz, ale chudá na sníh. V takové zimě hrozí silné holomrazy, které neprospějí přírodě. Když naopak žloutne odspoda vzhůru a pozvolně, bude zima mírná a krátká. Letos žloutne bříza rovnoměrně a pomalu, spíš prožloutává. To znamená, že v zimě bude dost sněhu a půda nevymrzn."

Své indikátory posledního ročního období mají i myslivci. Podle jejich pranostik by měla být zima mírnější a její vrchol by měl trvat jen několik týdnů.

"Říká se, že když mají zajíci hodně sádla, je hodně hub a hodně vos, bude tuhá zima. Vos i hub hodně bylo, zajíc nějaké sádlo má, takže by se dalo usoudit, že zima bude tužší. Nicméně letošní rok byl semenným pro duby a buky, takže zvířata mají hodně tukových zásob i kvůli dostatku potravy," vzkázal mluvčí Českomoravské myslivecké jednoty Josef Pubal.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zima-prijde-az-s-prosincem-ukazala-priroda-nadeli-pry-jen-beznou-kupu-snehu.A111111_163923_domaci_taj

                                                                          Tvořili jsme podle této krásné paletky :

 na výrobku byly povinné alespoň dva odstíny z nabízených barev  - bílá, stříbrná, šedá, zlatá a hnědá

 pozadí na hl. fotografii musí být bílé nebo světle šedé

Posuďte sami, jak se nám naše soutěžní výrobky povedly , zda splnily zadané úkoly a oceňte svými hlasy ty nejlepší z nich.

Anketa se načítá ...