Vážení přátelé a milí hosté,
mým úkolem je představit vám Karla Dufka, autora zde vystavené keramiky a abstraktních maleb.
Karlovi se narodil před 38 lety ve znamení Panny v Hořicích v Podkrkonoší, ve městě odkud pochází mnoho významných výtvarníků. Ve svých dvaceti letech odešel za svou můzou do Slezska, tentokráte do podhůří Jeseníků, do Krnova.
Základním tvůrčím materiálem Karla je hlína. V ní se propracoval od drobné užitkové keramiky až k odvážným solitérům. Po čase začal některé své plošné kompozice rámovat a dal tak vzniknout neobvyklým keramickým obrazům. Talent a invence však Karlovi nedovolily zůstat "pouze" sedět za hrnčířským kruhem. Čím dál častěji utíká od keramiky k designu a bytové architektuře. V jeho portfoliu objevíte několik nádherných kusů nábytku, velice zdařilé návrhy vitráží, krbů a také originálních bytových doplňků. Dílčím vrcholem a oceněním jeho výtvarné mnohostrannosti je úspěšná realizace celkového řešení interiéru sídla krnovské společnosti Elfe.
V poslední době se Karel začal věnovat také abstraktní malbě. Sami uvidíte, že i v této výtvarné disciplině bude vynikat svou odvahou a hravostí kombinovanou s dokonale zvládnutým řemeslem.
V minulosti se také účastnil dvou ročníků jirčanského sympozia ECCE TERRA a má za sebou řadu autorských výstav, např: Stará sokolovna v Praze, zámek Linhartovy, Městské muzeum v Krnově, galerie Barbara v Hradci Králové, Art galerie hotelu Cvilín etc. Jeho díla je možno v současné době naleznout v soukromých sbírkách po celé planetě, snad s výjimkou Grónska a Antarktidy.
Karla je všude plno. On sice díky své dyslexii prakticky není schopen nic přečíst, kromě cenovky v galerii, ale zase pamatuje vše co slyší a vidí.Díky této vlastnosti je až neuvěřitelně vzdělán ve všech oborech lidské činnosti. S velkou chutí se tedy zapojuje do debat kdekoli, s kýmkoli a na jakékoli téma. Nemá problém v debatě přeskakovat od karburátoru tu ke genetice, tu k modernímu umění.
Písmo tedy Karel využívá ve svých dílech jen jako dekoraci. Pokud byste na nich něco přečetli, nemá s tím Karel nic společného, je to prostě náhoda. Osobně si myslím, že ta chaotická změť písmen na každém z jeho počinů je zašifrovaná hrůza z tohoto světa. Světa plného písmen a sdělení, jejichž obsah je, bohužel či bohudík, Karlově dychtivé duši skryt.
Petr Strnadel