Milé dámy, zveme vás do výstavní síně výstavních kabelek. Mini kabelčičky, klasické dámské velikosti i velké tašky přes rameno, tady si najdete každá tu svou. Milí páni, jste si jistí, že vaše drahá polovička má co nosit? Kdepak diamanty, kabelka je Best friend!

Řekněte nám na úvod něco o sobě.
Jmenuji se Michaela Molíková a minulý měsíc jsem překročila třicítku. Pocházím z Ostrožské Lhoty, což je vesnice v srdci milovaného Slovácka. Po studiu na vysoké škole, obor Marketing, management, jsem láskou omámená odešla za přítelem do Znojma. Vyměnila jsem slivovici za víno, vdala se a porodila chlapečka, kterému jsou dnes 3 roky. Miluju pistáciovou zmrzlinu, svou rodinu a práci, nesnáším škatulkování.

Jak jste se dostala k tvoření?
Už jako dítě jsem se naučila háčkovat, vyšívat, plést a ručně šít oblečky na panenky. Až k patnáctým narozeninám jsem dostala od babičky svůj první šicí stroj. Bohužel, v té době mě zajímalo všechno na světě, ale štrikování a vyšívání ubrusů prostě nebylo v kurzu. K šicímu stroji jsem se dostala až 3 roky zpátky, kdy jsem připravovala hnízdo na příchod miminka. Nakoupila jsem potřebný materiál a pustila se do práce. Kabelkovou tvorbu jsem na Fleru sledovala už dávno předtím a neustále žasla nad tím, jak moc jsou lidi šikovní. Založila jsem profil a řekla si, že budu prodávat taky. Časem se ukázalo, že přání se někdy plní.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Ano, tvorbě se věnuji profesionálně, a to od října minulého roku, kdy mi skončila rodičovská dovolená. Syn nastupuje do školky až v září, takže šiju hlavně v noci, když spí, nebo ve chvílích, kdy hlídá manžel. Celkově věnuji tvorbě asi 7 hodin denně. Z toho samostatné výrobě asi 4 hodiny, ve zbylém čase vyřizuji objednávky, komunikuji se zákaznicemi, fotím, balím a expeduji nebo objednávám materiál. Vzhledem k rodině a jiným povinnostem je to někdy náročné, ale za každou objednávku jsem moc ráda a těším se na další a další šicí výzvy.

Když tvořím, potřebuju vidět výsledek ihned. V tomto jsem hodně netrpělivá. Pustím se do práce, po chvíli začínají být vidět výsledky a dělám si názor na to, jestli to půjde nebo ne. Uháčkovat třeba šálu by mi trvalo týden. Tak dlouho čekat bych nevydržela a zklamání z případného nezdaru by bylo vzhledem k časové náročnosti moc velké. Mám ráda jednoduchost, zároveň originalitu. Mým dlouhodobým koníčkem je móda, takže šití u mě vyhrává na plné čáre. Radost se stala mou prací, práce někdy až posedlostí. Celý tento krásný kolotoč začal hlavně díky Fleru.

Doba od první myšlenky na nějakou inovaci po to, co mi novotina leží na stole, bývá většinou hodně krátká. Pokud se mi v hlavě zrodí něco nového, ihned začínám nápad realizovat. Někdy třeba šiju kabelku pro zákaznici a z ničeho nic si říkám, že toto by bylo hezké tak, toto onak. Rozdělanou práci odkládám a pouštím se do výroby úplně nové tašky. Pár hodin a nový kus je na světě. Neumím kreslit, takže žádné návrhy, žádné střihy. Nic nenosím v hlavě, nic neplánuju, snažím se netlačit na pilu. Nápady přichází postupně, tak se je mezi objednávkami snažím zrealizovat.

Určitě mi mnozí dají za pravdu, že pokud se při prodeji opíráte o vlastní nepředstíraný pozitivní názor na výrobek, jde prodej mnohem snáz. V první řadě musím být tedy s taškou spokojená já sama. Když ušiju něco nového, tak prvním hodnotícím je můj manžel, pak mamka a sestra. Manžel cit pro design úplně nemá, ale vážím si jeho názorů na funkčnost věcí. Některé detaily mi prostě ve výrobním procesu nedocvaknou. Ohledně barevnosti, kombinování látek a koženek debatuji raději v ženském kruhu. Naprosto stěžejní je pro mě zpětná vazba od zákaznic, které moje kabelky nosí.

Doporučte Fler tvůrce, které máte ráda.
Na Fleru se najde mnoho tvůrců, jejichž tvorba mě oslovuje. Pokud mám jmenovat konkrétně, tak to bude třeba GallArt nebo Divadélko. Hračky na paličkách, které při dětských hrách na chvíli díky naší fantazii obživnou, mě naprosto dostaly. Máme jich doma několik a určitě budeme sbírku rozšiřovat. Navíc znám paní osobně. Za kabelky by to byla značka Eggo. Jednoduché, kvalitní a hlavně vkusné tašky. Já osobně se do práce s kůží určitě pouštět nebudu, ale zpracování těchto materiálů mě vždycky zajímalo.

Určitě to bude taška, kterou prodávám pod názvem Sonka 54. Svoje tvůrčí období totiž rozděluji na dvě části. Období před a období po tom, co jsem vyrobila tuto kabelku. Od toho, co ji mám v nabídce, a že je o ni zájem, jsem svůj obchůdek na Fleru začala brát tak nějak vážně. Její výroba mě baví i dnes a sama ji nosím ve třech barvách. Je lehká, minimalistická a hodí se úplně ke všemu. Nějak se jí ne a ne nabažit. Na základu od této kabelky jsem postavila i další kousky, ojíněné třeba barevným popruhem.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářova kobyla?
Ano, nosím. Sice ne všechny nové výrobky projdou přes moje rameno, ale většinu prvních modelů odzkouším a zabydlí se u mě v šatníku. Ty, co si nenechám, jdou mezi kamarádky, jejich mamky a tak.

Čemu se ráda věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Když zrovna nešiju nebo se nevěnuji synovi, tak vypomáhám manželovi za barem. Hlavně s přípravou míchaných drinků, koktejlů a přípravou studené kuchyně. V tomto oboru se snažím neustále zdokonalovat. Celkově mě baví vaření. Ráda chodím třeba na houby. Jelikož jsem odešla z rodného města, tak ve volném čase také jezdím za rodinou na Slovácko.

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální den? Ležím večer v posteli a během chvíle s úsměvem na tváři usínám. Znamená to, že nemám žádné starosti, nic mě netrápí, cítím se dobře. Vůbec nezáleží na tom, co jsme celý den dělali. Někdy je prostě ideální den s hadrem v ruce, jindy u sklenky vína s přáteli. Chci prožít spoustu ideálních dní, ať už je budu trávit jakkoliv.

Jaké máte pracovní plány na příští rok?
Příští rok už snad budu v nově zřizované dílně v centru Znojma. Chystám ateliér nejen s hotovými výrobky, ale také chci lidem nabídnout zakázkové šití kabelek. Začíná mi totiž trochu chybět osobní kontakt se zákazníkem. Doufám, že přijdou příležitosti, které moji tvorbu posunou zase o kousek dál, a já se této krásné práci budu moci dál věnovat na plný úvazek. Jak to všechno dopadne, se nechám sama překvapit.