Creativeworld, přední mezinárodní veletrh uměleckých, výtvarných a hobby potřeb opět v halách frankfurtských veletrhů otevře sezónu kreativního rukodělného tvoření 2016. Veletrh se koná ve dnech 30. ledna až 2. února 2016 a již v září 2015 bylo zaregistrováno více než 280 vystavovatelů ze 30 zemí, takže návštěvníkům se opět otevírá jedinečná příležitost seznámit se s nabídkou, jejíž šíře nemá jinde ve světě obdoby.

30. ledna - 2. února 2016 Tužka Výstaviště Frankfurt nad Mohanem

Kreativní ruce si žádají co nejkreativnější vybavení

Creativeworld je tak zvláštní právě díky širokému spektru aktivit a workshopů zaměřených na nejnovější techniky a trendy. Akce se konají nejenom na výstavních stáncích, ale i v našich zvláštních prezentačních prostorách," říká ředitel veletrhu Creativeworld Michael Reichhold. Po celé čtyři dny se budou specializovaní obchodníci z celého světa moci seznamovat s nejnovějšími inovacemi a materiály a objevovat téměř nekonečné množství nápadů. „Program akcí na Creativeworld má pro každého něco: od odborných přednášek a panelových diskusí, přes slavnostní předávání cen až po komentované prohlídky trendů,“ dodává Michael Reichhold.

Creativeworld je trend vytvářet výjimečné věci

Studio trendů bora.herke.palmisano připravuje pro Messe Frankfurt přehlídku trendů plnou nápadů na rukodělnou výrobu a inspirací ze světa „udělej si sám“.

Tento rok se návštěvníci budou moci těšit na tři scénáře nejnovějších trendů pod názvy „surface“, „form“ a „pattern“. Konzultanti z výše zmíněného studia, jež se mnoho let zaměřuje právě na módní trendy, představí širokou škálu nápadů a jednoduchých triků a tipů pro různé tvůrčí a kreativní aktivity. Přehlídka trendů Trend Show má co nabídnout v mnoha oblastech – dárky, balení, zdobení nábytku, oblečení a doplňky pro domácnost či kreativně vyzdobené diáře, pohlednice a blahopřání či obaly na mobilní telefony. Trend Show má praktická a chytrá řešení a nápady pro všechny.

"Tyto tvůrčí trendy vás skutečně inspirují k samostatnému kreativnímu tvoření. Podněcují ve vás nové nápady a ukazují, jakým směrem se budou materiály, barva a vzory v nadcházející sezóně hobby a řemesel ubírat," říká Michael Reichhold, ředitel veletrhu Creativeworld.

Surface: neustále se měnící povrchové efekty

Trend 'surface/povrch' je o navrhování a vytváření široké škály různých povrchů. Návštěvníci uvidí, jak zajímavé textury lze získat prostřednictvím malby, ražby, tisku, mramorování, krakelování nebo uzlování. Tomuto stylu dominují přírodní materiály a převládá šedá a písková barva a barvy dřeva. Četné dekorativní předměty, jako jsou vázy, džbány, tašky, klíčenky a dřevěné truhlice se pyšní nádhernými povrchy a tlumené barvy jim dodávají velmi moderní vzhled. Najít lze často i barvu betonu a žuly, techniku Makramé či důmyslně a zručně propletené příze, pásky a šňůry.

Form: chytrý design oděvů a každodenních potřeb

Scénář s názvem 'form/forma' rovněž představuje širokou paletu nápadů na kreativní tvoření a design. Blahopřání, diáře, sešity, bloky, trička a obaly na mobilní telefony mohou díky různým technikám získat úplně novou podobu. Tisk, šablonování, kresba, řezba nebo ražba mají jedno společné – kreativní výtvory jsou charakteristické jednoduchými vzory a projevují se především díky výrazným odstínům modré, černé a bílé, což vytváří sportovní a velmi výrazný efekt.

Pattern: nápadité vzory, které skutečně upoutají pozornost

Trend 'pattern/vzor' je o malbě, kresbě, akvarelu, krajce a uměleckém tvarování, jež pomáhá vytvářet hravě a umělecky zdobené a velmi poutavé výrobky. Vintage nábytek pod rukama nabývá neobvyklého a individuálního vzhledu díky originálně aplikovaným květům a florálním motivům v temných smyslných barvách, jako je lilkově fialová, temně modrá a zelená nebo svítivě oranžová. Polštáře a oblečení zdobí perly a flitry. Papírové květiny nebo ražené pečetě slouží jako dekorativní prvky, které udávají dárkovému balení zvláštní tón a atraktivitu.

Kreativní aktivity a možnost vyzkoušet si vše vlastníma rukama

U pracovních stolů se návštěvníci mohou seznámit s různými stádii vytváření nápadů, které se představují na Trend Show. Designéři ze studia budou neustále k dispozici a pomohou všem, kdo se budou chtít sami s technikami blíže seznámit, použít vhodné postupy a materiály.

Kavárna vedle Trend Fora láká k odpočinku a posilnění drinkem či chutným občerstvením, debatě a zamyšlení nad vším, co jsme na veletrhu viděli a zažili a načerpání další inspirace.

Všechny tři scénáře jsou i v roce 2016 shrnuty přístupnou formou v brožuře Trend Brochure. Brožura bude k dispozici na stolcích a návštěvníci si ji mohou nejenom prohlédnout, ale i odnést. Jsou v ní i zajímavé odkazy na různé další publikace, časopisy a odbornou literaturu od různých vydavatelů, v níž lze načerpat další nápady a inspiraci pro trendy v kreativním světě.

Přednášky: Creative Talks

V prostorách vyhrazených přednáškám - Creative Talks – budou odborníci diskutovat na nejaktuálnější témata sektoru kreativního zboží.

Prestižní ceny: Creative Impulse Award

Prestižní Creative Impulse Award – přední cena pro hobby a kreativní a umělecký sektor – se na veletrhu Creativeworld udílí za výjimečnou představivost, inovativnost a nadšení, a to ve čtyřech kategoriích:

  • "Creative Product of the Year"
  • "Creative Tool of the Year“
  • "Creative Kit of the Year"
  • "Creative Book of the Year"

Mezinárodní porota složená z odborníků - obchodníků, designérů, novinářů z odborných časopisů – vybírá své favority ze všech přihlášených produktů. Všechny produkty účastnící se soutěže je možno během veletrhu Creativeworld i vidět na výstavě Creative Impulse.

Soutěž Creative Hands Award 2016

V letošním roce přizvala odbornice na ruční práce Silke Bosbach ve spolupráci s veletrhem Creativeworld všechny zájemce k účasti na soutěži Creative Hands Award 2016, která se koná pod heslem "Hatmaker" s cílem najít nejoriginálnější pokrývku hlavy, a to bez ohledu na typ.

Přihlásit se mohly všechny doma vyrobené látkové, vlněné nebo plstěné čepice ve všech možných tvarech počínaje klasickou rádiovkou až po extravagantní kreace. Přípustné bylo všechno nositelné a vhodné pro malé i velké hlavy, nebyla ani omezení ve výběru materiálů.
V prosinci vybrala porota 20 nejkreativnějších pokrývek hlavy a vítězné výtvory budou na místě k vidění.

TIP redakce:
I příští rok bude možno se účastnit různých aktivit s kreativní ambasadorkou roku Silke Bosbach! Sledujte stránku creativeworld.messefrankfurt.com.

Zaujala vás naše pozvánka? Chcete přijet na Creativeworld?

Další informace jsou k dispozici na adrese www.creativeworld.messefrankfurt.com.

Sponka

Spoustu fotografií z loňského ročníku si můžete prohlédnout  i v reportáži zde ve Fler MAGazínu.