Dnešní pozvánky mají hned několik zajímavostí a "poprvé". Tak třeba vůbec poprvé se koná Flerjarmark v Brně - Medlánkách a je elegantně propojený s trhem farmářským, takže není nad čím přemýšlet. Kdo rád jezdil do Mostu, tentokrát se kvůli rekonstrukci tamního Muzea přesune do Litvínova. Kromě Flerjarmarku tam ovšem mají nachystané i dvě velmi, ale velmi speciální prohlídky, tak to zvažte. ;) Netradičně se nám do adventního času dostal také "Nováč", naopak tradičně najdete Fler tvůrce v Třebíči. Sestavu pro první půlku prosince (!) doplňuje nový "blešák" v RoSe, Olomouc, který poběží až do 23., Ruprti v Plzni i Ejpovicích a Veselí nad Lužnicí.

Ruprťácký vánoční Flerjarmark

sobota 1. prosince od 10 do 17 hodin
v novém tržišti u kavárny v DEPU2015, Plzeň

Jarmark se koná uvnitř - tedy za každého počasí - a čeká na vás více než 24 výrobců z různých koutů Plzeňského kraje. Někteří z nich budou ukazovat své umění přímo před návštěvníky. Už tradičně se potkáte s charitativním stánkem Plzeňské sekce na záchranu koček.

Letos mají premiéru čerti a andělé z keramiky od Keramiky od přívozu a papírové dekorace od Nejen dekorace. Nebudou chybět malované svíčky a vosky do aromalamp od Aleny Mrázkové a určitě se potkáte s Paličkou a jejími nádhernými paličkovanými šperky a obrázky.

A na co dalšího se můžete těšit? Dekorační i přírodní mýdla, cínované i šité šperky, vánoční ubrusy, sáčky na svačiny, lžičky i korále z fima, pletené ponožky, čepice, šály, šité čepice a nákrčníky, tepláčky a sukýnky a samozřejmě vánoční dekorace.

Určitě si vyberete v klidu a pohodě spousty dárků. Vynikající domácí vánoční cukroví a perníčky si můžete koupit přímo od Cukrárny u veverek, která u nás také bude mít stánek.

Den sv. Mikuláše v Litvínově

neděle 2. prosince 2018 od 10 do 18 hodin
Valdštejnský zámek, Litvínov

Milá tradiční akce Dílny Woodmaid a mosteckého muzea měla skoro namále - opravujeme muzeum a jiné tak úžasné prostory se v Mostě těžko hledají. Mikuláš proto velice rád přijal vstřícnou náruč města Litvínov, které akci poskytne malebné prostory zámku Valdštejnů!

V neděli 2. prosince bude tedy valdštejnský zámek pulzovat adventním Fler jarmarkem, řemeslnými dílnami, divadélkem s nadílkou a hudbou - narušovanou mlaskotem návštěvníků a srkáním výtečných horkých nápojů.
V celém zámku rozprostřou své stánečky a obchůdky tvůrci Fleru, ale i skvělí řemeslníci a výtvarníci. Po celý den se budou studenti SPgŠ Most věnovat dětem a tvořit s nimi v dílničce výbavu na večerní stínové divadélko O životě sv. Mikuláše, taktéž v jejich obsazení. K dílně s výrobou andělských křidélek a čertích růžků mohou studentky děti i nalíčit jako andílka nebo čertíka.

V zámku rovněž naleznete dílny sklářské a řezbářské, dílnu tradičních skleněných vánočních ozdůbek, dva kožedělné obchůdky, keramické, šperkařské, zlatnické výrobky a nepřeberné množství vánočních dekorací.

Vylosováno z Mikulášovy mitry např. Břichopas toys, Hračky Merhaut alias Mokrouš, Úterská keramika, Eiwan, Helena Madlen, Don Bon, Clonka, Clementine Love, Lenochka Hensen, Drž. Dostaneš kůži, Namydlená Káča, Maruna Jaruna a spol.

Retro dopravu mezi Mostem a Litvínovem zajišťuje legendární autobus ŠKODA 706 RTO zvaný Erťák, též okurka :)
Jízdenky jsou k dostání /ad. jízdní řád akce. Motoristické dámy a děti a hlavně PÁNOVÉ - nenechte si ujít v 17 hodin prohlídku tohoto veterána s výkladem skvělého pana šoféra! O Erťáku ví úplně všechno, sám stál u jeho znovuzrození. Velmi děkujeme za vstřícné jednání Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova!

Opačný směr Litvínov - Most doporučujeme využít k návštěvě Oblastního muzea v Mostě. V časech odjezdů 10.30, 12.30 a 15.00 hodin bude pro návštěvníky připravena komentovaná prohlídka velkoformátového obrazu Alfonse Muchy, původně vytvořeného pro Českou záložnu ve starém Mostě. Autobus zastaví přímo před muzeem, kde návštěvníky již budou očekávat.

V 16.30 vypukne Ďábelská ohnivá show a po svedeném zápasu mezi dobrem a zlem se držme Mikuláše - ten nás zavede do nádvoří, kde bude následovat stínové divadlo O životě sv. Mikuláše s následnou nadílkou vlastních balíčků. (Je možno je doručit se jménem milovaného adresáta do infocentra zámku před začátkem představení //zn. hlavně nenápadně...)

Kavárna La ponto doveze nevídané množství dobrot a ty jejich maličké dezertíky!! Farmářský obchůdek Špajz se specialitami našich zahrádek, sadů a polí. Sýrárna s božskými sýry a vínem z domova i ze světa. Restaurace Vegáč bude na místě krmit hladové veganskými tortilami, hamburgery a výtečnými lívanečky. The Most café s voňavým svařákem a zázvorkami, které se jen rozplývají na jazejčku. Před zámkem Costadoro café - roztomilé Piaggio a excelentní káva a horká čokoláda - hmmmmm... ;)

7. vánoční Flerjarmark v Ejpovicích

sobota 8. prosince 2018 od 13 do 17 hodin
kulturní sál restaurace U Salcmanů, Ejpovice 27 

Přijďte si tu správnou nadílku a ty nejhezčí vánoční dárky vybrat na náš rukodělný jarmark do Ejpovic. Tři desítky prodejců celý podzim pilně pracovaly, aby vám nabídly to nejlepší. Představí se vám prodejci z Klubu rukodělných prací a technik Ruprt a z internetového portálu Fler.

K Vánocům neodmyslitelně patří pečení cukroví, zpívání koled, rozesílání pohledů. K našemu jarmarku šperky z různých materiálů, pletené a háčkované zboží, šité oblečení, hračky, kabelky, keramika, vánoční dekorace, svíčky, vánoční ubrusy a mnoho dalšího. Tak široký sortiment pohromadě musíte vidět!

Kupujete rádi bižuterii? Ketlované, šité a háčkované šperky jsou na jarmarku vždy samozřejmostí. Určitě vás oslní barevné polymerní šperky pro ženy, které se nebojí zaujmout v davu. Nebo vás možná překvapí recyklované šperky z PET lahví či zátek od piva. Svíčky zdobí naše domovy nejen během Vánoc. Můžete se těšit na jejich prodej, ale i ukázky zdobení metodou voskového reliéfu. Hračky dělají našim nejmenším radost kdykoliv, ale pod stromečkem rozzáří jejich oči nejvíce. O vaši přízeň se poperou hračky šité, z filcu či ponožek. A pozor na háčkované trpaslíky! Kdo chce potěšit své blízké nějakým malým dárkem, určitě neodolá voňavým mýdlům s úžasným designem, která jsou vyrobena s láskou a pečlivostí. Vánoční atmosféru podpoří cínovaní andílci, keramické svícny, zvonky a andělky, vánoční věnce a dekorace. Velkou oblibu mají tvořivé dílničky a čeká na vás i malá soutěž.

Na jarmarku letos poprvé přivítáme výrobky sociálně terapeutické dílny Pohodička z Rokycan. Posláním této dílny je pomoci uživatelům s mentálním a kombinovaným postižením. Nákupem jejich výrobků přispějete na dobrou věc. 

Během jarmarku je možné občerstvení v restauraci, která je s prodejním sálem pod jednou střechou. Nebo je možné ochutnat připravený svařák hned vedle vstupu do sálu. Vánočnímu cukroví, dortíkům a perníčkům od cukrárny Veverky určitě nikdo neodolá, to už máme vyzkoušené. 

Flerjarmark Brno Medlánky

sobota 8. prosince 2018 od 9 do 12 hodin
v prostorách společenského centra Sýpka, Kytnerova 1a, Brno-Medlánky

V Brně-Medlánkách to žije a kde to žije, tam je Fler! :) Proto se Medlánky spolu s naší TheKaty rozhodly uspořádat první Flerjarmark v městské části Brno - Medlánky. A nejlepší je začít o Vánocích. Flerjarmark doprovodí již tradiční Medlánecký farmářský trh, který se koná na nádvoří Sýpky, a vánoční výstava místního Sboru pro občanské záležitosti. Tedy druhou sobotu prosince to bude u Sýpky a v Sýpce tepat!

Abyste na své nákupy měli klid, vašim ratolestem budeme promítat pohádku "Anděl Páně 2", a to od 10 hodin přímo na sále v odděleném "kině".

Prodejců bude na sále kolem 25. V Konírně proběhne 5 workshopů včetně vánoční výstavy plné vůní a občerstvit se budete moci dobrotami na Medláneckém farmářském trhu s více než 20 stánky s teplým i studeným občerstvením. Na místě bude i kavárna, která vás nadopuje kofeinem a teplými nápoji bez alkoholu i s ním.

Během celé akce můžete podpořit spolek Solnička, který podporuje děti a rodiny dětí (nejen) s cystickou fibrózou. Cystická fibróza se také nazývá nemoc slaných dětí, protože jejich pot je až pětkrát slanější než u zdravých jedinců. Díky sponzorským darům Solnička již sedm let vytváří lepší podmínky v boji s nemocí a přetváří sterilní nemocniční dětské pokojíčky barvami, kresbami i oblíbenými zvířátky. Za tu dobu zvelebila 47 dětských pokojíčků a pomohla 18 rodinám. Když se přidáte, budete moct se Solničkou společně vykouzlit úsměv na tváři dětem, které měly jen o špetku štěstí míň.

Protože předpokládáme fenomenální úspěch celé spolupráce mezi Medlánkami, Flerem a Solničkou, věříme, že u jednoho ročníku nezůstane a vrhneme se do dalších... třeba už na jaře. :)

12. Novoměstský Fler trh

sobota 8. prosince 2018 od 9 do 17 hodin
v samém centru města, kde se nachází kulturní dům, Nové Město na Moravě

Novoměstský Fler trh se bude konat na zimní Vysočině již podvanácté. Navazuje tak na dlouholetou tradici, jejíž počátky jsou spojeny s iniciativou novoměstského kulturního domu. A proč se vlastně trh koná? Vytvořili jsme v něm inspirativní místo, kde se setkávají originální prodejci se širokou nabídkou precizních, ručně vyráběných produktů s příběhem. Protože právě takové místo přináší inspiraci nejen jim, ale především návštěvníkům, kteří si zde mnohé umělecké postupy a techniky mohou vyzkoušet.

Nabídka výrobků je opravdu velmi široká, pochází z různých koutů České republiky, ale taktéž překračuje naše hranice. Od jisté doby se také náš Fler trh pyšní motty: Máme rádi originál! Buďte „fler chic“.

V adventním čase k nám tedy zavítá více než 60 prodejců s opravdu originálním zbožím. K vidění a ke koupi budou různé druhy šperků, textilní výrobky, originální oblečení, kabelky, peněženky, taštičky a dekorace. Čekají vás výrobky z papíru, dřeva, vlny a mnohých dalších materiálů. Na trhu najdete nabídku krásných motivačních bloků, diářů a dalších milých maličkostí z papíru. Nemohou chybět ani kosmetické výrobky a delikatesy v podobě marmelád a sirupů, olejů a taktéž lahodného pečeného müsli a dalších různých adventních dobrůtek.

Při nákupu se mohou návštěvníci potěšit kávou, limonádou, zákuskem a drobným občerstvením, které naleznou přímo v milé Fler kavárně, jenž je součástí trhu. Taktéž mohou návštěvníci navštívit restauraci K Club, nacházející se přímo v kulturním domě, která bude nabízet speciální Fler menu.

Nejen pro tvořivé děti, ale i dospělé budou k dispozici kreativní dílny. Nejmenší návštěvníci si mohou hrát, odpočinout a vyzkoušet nově zakoupené hračky v dětském koutku. Svoji tradici má taktéž “Chlapidárium”, kde mohou odpočívat návštěvníci po náročných nákupech. To se bude nacházet v prvním patře kulturního domu. Zde najdou muži místo pro odpočinek, deskové hry, stolní fotbálek a četbu různých druhů časopisů.

Novoměstskému Fler trhu se pomalu daří vydobýt si na kulturní scéně města nezastupitelné a tradiční místo. Takové, kde mohou lidé pořídit originální a kvalitní produkty. Snažíme se vytvářet pohodové a milé prostředí, kde se mohou lidé setkávat, povídat si a navzájem se inspirovat. Každý Fler trh vždy přináší něco nového a zajímavého. A protože adventní čas je plný kouzel a překvapení, doufáme, že to svoje najdete třeba u nás! :)

Bleší a tvořivý vánoční trh v RoSe

neděle 9. prosince 2018 od 14 hodin
v sále Centra RoSa, Střelničná 1680/8, v Praze 8 Kobylisích

Chcete se naladit na vánoční atmosféru a nalézt inspiraci na dárky pro vás i vaše blízké? Chcete zapomenout na předvánoční úklidové šílenství a zažít příjemné odpoledne? Nenechte si ujít náš trh! Již 4. rokem pro vás otevíráme v adventním čase dveře našeho Centra RoSa. 

I letos zde najdete tvůrce z Fleru. Objevíte tu zajímavé šperky, ozdoby, ručně vyráběné hračky i mazlíky do postýlky, přání a dekorace z papíru, perníčky a spoustu jiných lákadel pro vaše peněženky. Můžete také podpořit chráněné dílny, které zaměstnávají lidi s handicapem.

Letošní novinkou je otevření blešího trhu. To, co jeden člověk nepotřebuje, může být pro druhého poklad. Těšit se můžete i na doprovodný vánoční program. Přijďte se přesvědčit, že i v předvánočním čase se lze zastavit a užít si chvilku jen pro sebe.

Třebíčský Flerjarmark
vánoční jarmark originálních rukodělných výrobků

neděle 9. prosince 2018 od 10 do 17 hodin
v prostorách hotelu Atom, Velkomeziříčská 640/45 v Třebíči

Klidná a přátelská předvánoční atmosféra jarmarku, která je krásnou protiváhou dnešního někdy až moc přetechnizovaného a uspěchaného světa.

Přijďte si s námi užít krásnou atmosféru bez předvánočního stresu, zastavit se a odpočinout si. Pokochat se, nakoupit si nebo si vlastnoručně vyrobit dárek pro své blízké nebo si jen popovídat a pobýt. Třeba v dílničkách, které jsou nachystány pro malé i velké. Letos si můžete vyrobit vánoční přání u nás ne moc známou výtvarnou technikou, vlastnoručně nazdobit vánoční perníček, vyrobit voňavé mýdlo nebo si namalovat krásný vánoční keramický svícen a další překvapení...

Na stáncích prodejců na vás bude čekat originální móda, rodinný plánovací kalendář 2019, diáře, omalovánky, motivační obrázky, inspirační karty, přírodní kosmetika, ručně vyráběná originální mýdla, svíčky, kožené výrobky, přáníčka, ozdobné visačky na dárky, originální kousky pro vaše ratolesti, originální hračky, keramika všeho druhu, šperky z různých materiálů a technik, nezbytné drobnosti pro vaši domácnost, vánoční ubrusy a prostírání, látkové krabičky a alba…

Pro potěšení chuťových buněk budou nachystané úžasné dobroty od Judyth sweet art, perníčky od Jitky, domácí medovina, ručně vyráběné domácí sýry, úžasná originální ručně vyráběná čokoláda, koření a čaje.
Těšíme se na vás!

4. Veselý Flerjarmark – vánoční, charitativní

neděle 9. prosince 2018 od 10 do 17 hodin
Kulturní dům Veselí nad Lužnicí, Třída Čs. armády 560, 391 81 Veselí nad Lužnicí

Veselý Fler Klub chce prostřednictvím Veselých Flerjarmarků přinášet radost potřebným. Organizace, kterou společně 4. Veselým Flerjarmarkem podpoříme, jsou Chrti v nouzi. Přijďte si na Flerjarmark nakoupit vánoční dárky, pomoci a navodit tu správnou vánoční atmosféru! 

4. Veselého Flerjarmarku se zúčastní přes 20 prodejců z Fleru i mimo něj. Z nabízeného zboží tu bude něco pro každého. Můžete se těšit na šperky, kabelky, paličkované výrobky, výrobky z keramiky, ze dřeva, z proutí, háčkované, batikované, malované oděvy, výrobky z vlny, doplňky, dekorace, přáníčka, památníčky, háčkované i šité hračky, vánoční dekorace, perníčky, cukroví a další.

Děti i dospělí jistě uvítají tvořivé dílničky a ukázky výroby, které budou mít někteří prodejci po celou dobu akce při svém prodejním stánku. Například vás čeká výroba jednoduchých šperků, drátkování, výroba přáníček a visaček a další.

Samozřejmostí je dětský koutek s omalovánkami a pracovními listy, tentokrát ve vánočním duchu, který doplní o další aktivity pro děti Místní organizace Českého červeného kříže a zajistí tak, že si rodiče budou moct v klidu prohlédnout nabízené zboží, zatímco o jejich děti bude v dětském koutku postaráno.

V průběhu dne se můžete těšit na bohatý doprovodný program a na představení organizace, která bude letos podpořena, tedy Chrti v nouzi. Víceúčelový sál vyzdobí svými pracemi žáci místní ZUŠ pod vedením Andrey Frídové na téma S nádechem gotiky, nejen pro děti je připraveno divadelní představení Vánoční putování s anděly v podání Divadla Pruhované panenky, zahájena bude Výstava retro kočárků ze sbírky Markéty Kubové a Flerjarmark zakončí hudebním vstupem dětský rytmický orchestr Hakuna Matata. Na závěr společně s předsedkyní spolku Chrti v nouzi Hanou Kellermannovou rozbijeme prasátko a předáme Chrtům v nouzi výtěžek z prodeje.

Vánoční Flerjarmark v Olomouci

od soboty 24. listopadu do neděle 23. prosince 2018
Nákupní galerie Moritz, Olomouc

Doufáme, že jste si z té pestré nabídky vybrali...

...a na druhou půli prosince vás pozveme příští týden. ;)

Úvodní foto: Takové krásné vánoční Bohunky vyrábí Silesia HandMade.