Vyrábíte doma kosmetiku a nabízíte ji na Fleru? Pak byste měli vědět, jaká legislativa se vás týká a co pro prodej musíte udělat. Protože i přes sebevětší péči a poctivost ve výrobě i surovinách se prostě nevyhnete požadavkům, které na vás klade český potažmo evropský zákon.

Rest Bar - vosk na ruce se zeleným čajem
Rest Bar - vosk na ruce se zeleným čajem od embrace soaps. Receptura vznikla původně pro lezce po skalách, kteří mají specifické potřeby. Certifikovaný přípravek.

A upřímně, kdyby se zákazník v době po nákupu u vás setkal třeba s alergií, chtěli byste mít své zboží neověřené?

Připravili jsme pro vás tedy krátké info, čemu se před zahájením prodeje rozhodně musíte věnovat.

Na regulaci kosmetických prostředků se vztahuje zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů a nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1223/2009 o kosmetických přípravcích:

Výrobce, dovozce nebo distributor je povinen zajistit, aby jím vyráběné nebo dovážené kosmetické prostředky byly při uvedení na trh bezpečné, zejména aby nezpůsobily poškození zdraví osob a vyhovovaly hygienickým požadavkům stanoveným vyhláškou.

Calendula cream 15 ml od mydlitto

Před uvedením kosmetického prostředku na trh je výrobce nebo dovozce povinen zajistit hodnocení jeho bezpečnosti pro zdraví fyzických osob oprávněnou (kvalifikovanou) osobou a provést tzv. notifikaci, tj. oznámit příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví (krajské hygienické stanici). Mj. datum zahájení výroby nebo dovozu včetně seznamu kosmetických prostředků, které hodlá vyrábět nebo dovážet, a dále místo, kde je uchovávána povinná dokumentace k výrobku.

Každý výrobce kosmetiky musí být registrovaný v evropském CPNP systému a jakmile zaregistruje sebe, následuje registrace každého jednotlivého výrobku uváděného na trh.
Stránky CPNP systému najdete zde: https://webgate.ec.europa.eu/cpnp/faq/?event=faq.show.

Přírodní deodorant - Šalvěj z malé ruční manufaktury Levandulový dům

Pokud to tedy s výrobou kosmetiky myslíte vážně, obraťte se ze všeho nejdříve na vaši oblastní KHS pro metodickou pomoc a další informace.

A ano, na domácí kosmetická mýdla se vztahuje vše výše uvedené také.

Jemné krémové mýdlo s dezinfekčními účinky od dílnička Krása

Pro snadnější orientaci nakupujících jsme přichystali pro každého prodávajícího, který ve svém prodejním profilu potvrdí "Čestné prohlášení o splnění podmínek daných zákonem pro uvádění kosmetických výrobků na trh", označení certifikátem s názvem "Fler certifikát řádného prodejce kosmetiky".

Tento certifikát můžete potvrdit v prodejních informacích.

Zároveň doporučujeme zkontrolovat, zda máte vyplněné i IČ.

Pozn. red.: Na Fleru najdete samozřejmě také suroviny pro výrobu kosmetiky. (Najdete je v kategorii Materiál.) Pokud i vás tato "domácí alchymie" okouzlí, vzpomeňte si před vstupem na trh na tento článek a vraťte se pro potřebné informace.

Nerafinované bambucké máslo GHANA nejvyšší kvality od artemis1981 Mandlový olej 200 ml od ma sélection
Čtvercová silikonová forma 100% handmade od Moje Hobby Kosmetický 100% amarantový olej od Amarant

Úvodní foto: certifikovaná kosmetika, Bylinná přírodní řada Levandule od Caltha