Vím, že jsem slibovala Paříž a svoji módní přehlídku, ale musím se podělit o nedávné zkušenosti/zážitky a doufám, že pro vás budou inspirací, jak si poradit s nečekaným. Například když se snažíte udělat krásnou fotku zboží...

Zimní královna aneb když praskne zip

Na podzim jsem se seznámila se dvěma Katkami, se kterými jsme skvěle naplánovaly a zorganizovaly dvojité focení. Jenže nic neprobíhá tak, jak si předem malujete, zejména když se do toho připlete kůň.

Když přišla řada na Káťu-Hugu, při nasedání na ní rupnul šatový zip. Po několika marných pokusech se špendlíky jsme to vzdaly a domluvily se, že to nafotíme jindy. Ono celkem mrzlo a vůbec bylo sychravo, takže jsem nechtěla svoje polonahé modelky zbytečně týrat.

backstage foceni Hugo Kate

Zip byl opraven a čekalo se na vhodné počasí. Pracuji pozdě do noci, takže jsem dotáhla do reality ono známé "rána bych zrušil". Vstanu si jako obvykle před polednem a koukám, na mobilu zpráva: "Nasněžilo, nafotíme to?"

"...no dobře, někdy odpoledne...."

"...za 1,5 h musim být pryč."

"Za jak dlouho se nalíčíš, oblečeš a přijedeš?"

"Za 20 min jsem u tebe."

Rozespale koukám na mobil a přemýšlím, jestli do sebe stihnu aspoň nalít kafe, obléknout se a najít foťák a vůbec se probrat...

Za chvíli zvoní zvonek, Huga dorazila i s mladší dcerkou. Na hlavě natuženého blond ježka, lehké líčení a zcela civilně oblečená. "Nafotíme to támhle na parkovišti, je tam hezky zasněžené křoví," ukážu o 50 m dál na velké sídlištní parkoviště. Šaty2 vytáhla z auta a hupla do nich rychlostí blesku, já zatáhla za zip... a rup!

Mrňavá Klárka začala ječet jako siréna a věšet se mamince na sukni těch zcela nezapnutelných šatů, zatímco já se snažila narafičit krajkovou korunku na blonďatého ježka. Ze své oblíbené záclony jsem vykouzlila romantický šál a zakryla jím otevřený zip.

Huga Backstage

Huga je naprosto fantastická žena pevných nervů, s nadhledem, nic ji nerozhází - tak se šlo na věc: "Drž si šaty vpředu jednou rukou... otoč se zády, koukej vlevo... vpravo.... popojdi o krok tamhle..."

Tak rychle jsem ještě nic nenafotila3. A výsledek? Posuďte sami:

Hudo sněhová královna 1

Hudo sněhová královna 1

Potom jsme ještě stihly cvaknout můj růžový zimní klobouk a mohla pádit za svými dalšími povinnostmi.

----------------------

Historka vyprávěna s laskavým souhlasem modelky, která prohlásila, že po dvou dětech a x letech po svatbě prasklý zip opravdu nikoho nepřekvapí.

2) její bývalé svatební - opravdu krásné

3) i přes kožich mi byla šílená zima, zatímco polonahá modelka byla naprosto v pohodě

Zážitek druhý:

Gejša aneb bláznivý plán ze dne na den

V Praze existuje jeden úžasný podnik - Botanica Coffee Truck - kavárna se zahradnictvím (nebo chcete-li květinářství s kavárnou). Na čínský Nový rok měli naprosto úchvatnou dekoraci v podobě brokátových lampionů všech barev.

lampiony

Domluvili jsme se na možnosti focení ještě před oficiální otevírací dobou. Jenže co vlastně budu fotit? A na kom? Druhou otázku jsem vyřešila celkem rychle a požádala Káťu, zda by do toho šla. Po pár pokusech jsme se dobraly i relativně tematického make-upu. Zbývalo vyřešit kostým.

Nemám ve svém šatníku nic moc asijského a už vůbec ne ve vhodné velikosti, nicméně s neutrálním základem - černou sukní, a topem bez ramínek a vínovým kabátkem neutrálního střihu z hrubého hedvábí se dalo něco dělat.

Našla jsem několik šál vhodné barvy, které se naaranžovaly kolem krku a jako široký opasek nahrazující obi, a základ oděvu byl hotov.

backstage Gejsa

Teď ještě doplňky.

Našla jsem černou paruku a k jedné ze svých květinových korunek jsem přisponkovala vějíře a lakované jídelní hůlky (opět se mi potvrdilo, že se vyplatí nic nevyhodit). Z hlubin svého skladiště jsem vyhrabala asijsky vypadající mini slunečník, koupený před mnoha lety za 1 euro na pařížském blešáku.

Fotily jsme v 7:30 ráno, bylo kolem nuly a během focení začalo sněžit. Prostě zcela "ideální podmínky", kdy se vám chce přemýšlet nad všemi detaily. Ovšem Katka je profík a trpělivě pózovala přesně dle instrukcí. Naštěstí bylo velmi příjemné rozptýlené světlo, které usnadňovalo práci. Samozřejmě, kdybych měla blesk s patřičným stíněním, mohla bych dosáhnout většího dramatického účinku bez následné post produkce, ale potřebovaly jsme pracovat rychle a nepřekážet.

Myslím, že se zcela minimálními investicemi a dostupnými prostředky se nám podařilo vytvořit velice efektní asijskou atmosféru.

Gejša by Rebeca ReveR

Neuměla jsem si vybrat, zda zvolit jasné a zářivé tóny, nebo naopak scénu potlačit a zvolit barvy tlumené, a tak jsem vytvořila několik různých obrázků.

Které verzi dáváte přednost vy?

Gejša II. by Rebeca ReveR

Redakční dovětek:
Jak jsme vám v MAGu slíbili, když budete pilně psát pěkné blogy, budeme ty nejzajímavější z nich vytahovat na oči širokému obecenstvu do MAGu. A jak jsme slíbili, plníme :-) Takže - pište blogy!