Fler klub s názvem Společně využijeme i poslední centimetr už všichni znáte. V bezezbytkové tvorbě jdou příkladem a povyšují nevyužité odstřižky zdejších švadlen na nové výrobky (tzv. upcyklace). Už jsme vám nakonec ukázali, jak zpracovali "katedrální" odstřižky od Theresicky i mé "motýlí" nebo tři kupy "zbyťourů" od Kláry Bláhové. A tentokrát se pustili do látek, na kterých se kupí a vrší zkušební tisky vzorů na oděvy z Ateliéru Zaky.

zástěra od Zaky

 tištěná tulipánová zástěra od Ateliér Zaky

Ateliér Zaky: "Moje originálně tištěné látky a výrobky z nich vznikají v duchu úsloví „Dvakrát měř, jednou řež." Je totiž potřeba dělat zkoušky tisku před samotným tvořením.

Tisk je pro mě velmi osobitou částí tvorby. Razítka mnohdy vznikají spontánně, kdy črtám rovnou na linorytovou podložku svou představu, jindy jejich vzniku předchází detailní rozkres na papír. Všechny věci, které takto vzniknou, jsou jednokusové, protože vzhledem k ručnímu tisku nikdy nelze přesně zopakovat to, co již bylo natištěno. A to mě moc baví."

razítko

linoryt

"Vzhledem k tomu, že mnohdy razítka ještě dotvářím během prvních tisků, vznikají pro mě již nepoužitelné zbytky. Stejně tak když tisku metráž, z které potom šiji, opět je zde odpad. Ten je však stejně kvalitní, a tedy neméně hodnotný jako samotný tisk, jež využívám k tvorbě, proto je mi vždy líto jej vyhodit do koše. Syslím zbytkové tisky, že se budou hodit, a nyní se opravdu hodily. Šikovné ruce z nich vytvořily nádherné věci a zkombinovaly je v originální kousky."

tisk

"K práci používám barvy sítotiskové, netoxické, šetrné k životnímu prostředí, tepelně fixované, takže vydrží běžné praní, a já si po práci klidně mohu umýt ruce, razítka i štětce v umyvadle, aniž bych zatížila životní prostředí. I to je pro mě hodně důležité.

Tisknu převážně na len a bavlnu. Raději používám světlejší podklady, jelikož barvy pak lépe vyniknou. Ráda kombinuji již vzorovanou látku, například puntík nebo proužek, právě s mnou vytvořeným motivem. Často si míchám různé odstíny barev, aby ladily s podkladem."

Zaky

....lněná - vážkami tištěná od Ateliér Zaky

Od Ateliér Zaky jsme tedy dostali kupičku zkušebních tisků. Jak se nám její zbyťoury podařilo upcyklovat a jestli z nich mohou vzniknout další užitečné věci, si prohlédněte v naší anketě. Je na vás vybrat tři nejzdařilejší výrobky a za hlasování vám předem děkujeme.

#fler-anketa:3317#

Recyklační Fler klub Společně využijeme i poslední centimetr

Náš klub funguje už nějakou dobu a zabývá se využíváním malých, již nepotřebných kousků látek. Vyplývá to i z našeho názvu, nechceme zkrátka, aby ani centimetr látky přišel nazmar. A proto je využíváme dál. Většinou se jedná o odstřižky rozličných tvarů, které zbývají švadlenkám po šití jejich krásných výrobků. Často jsou to kousíčky opravdu malé, má-li však člověk v sobě kreativního ducha, tak i malé zbytečky dokáže hravě upcyklovat. A my kreativního ducha rozhodně máme! :)

Máte i vy nějaké zajímavé zbytečky, které už jsou pro vaši tvorbu nevyužitelné? Napište mi zprávu na profil dmaniia a naše upcyklační komando z nich vykouzlí krásy v některém z příštích soutěžních kol.