Pro představení návrhářského dua Kabelková & Oplocká neexistuje stylovější načasování, než uprostřed svatební sezóny. No a pokud chystáte vy nebo někdo z vašich známých veselku na příští rok, je načase se začít pomalu seznamovat... :-)

Řekněte nám na úvod něco o sobě. Jak jste se dostaly k tvoření?
Jsme návrhářské duo (Zuzana a Michaela) vystupující pod společným názvem Kabelková & Oplocká. Vzájemná spolupráce započala již při studiu textilního designu v Brně, kdy jsme se věnovaly šití dámského nočního prádla a zakázkové tvorbě. Po absolvování studia, které jsme zakončily svatební a společenskou kolekcí, jsme se rozhodly, že se budeme věnovat výhradně této tvorbě.

Věnujete se tvorbě profesionálně? Kolik času jí věnujete?
Na plný úvazek jsme se tvorbě začaly věnovat před dvěma roky, do té doby jsme k šití svatebních šatů mívaly ještě vedlejší práci a předtím studium. Nicméně zakázek začalo postupně přibývat a nám se splnilo, že se můžeme výhradně věnovat naší tvorbě. :-)
Práci obě dvě věnujeme maximum času. Během svatební sezóny (duben – září) pracujeme i 50 hodin týdně, ale během podzimu a zimy, kdy je svateb méně a tvoříme převážně kolekci, máme pracovní režim více uvolněný a sbíráme síly a nápady pro nadcházející sezonu.

Kreativní tvorbě jsme se již od dětství věnovaly obě dvě, zatímco jedna z nás navštěvovala výtvarné a tvůrčí kroužky, druhá sbírala znalosti a zkušenosti převážně od své babičky. Následovalo studium odborných a uměleckých škol a nakonec právě již zmíněné studium návrhářství, ke kterému nás dovedly jak předchozí zkušenosti, tak zájem o módu. Díky tomu naše technika – tedy šití, byla jasným vítězem a nikdy jsme ani nad jinou možností nepřemýšlely, protože návrhářství bylo od počátku naší jedinou prioritou. Samozřejmě jsme vyzkoušely i jiné rukodělné tvorby, jako je pletení, háčkování, apod., ale tomu jsme se věnovaly čistě rekreačně a pro soukromé účely.

V případě, že se jedná o zakázku pro konkrétní nevěstu, necháváme se inspirovat převážně jí samotnou, nasloucháme jejímu přání a respektujeme typ postavy. Máme nevěsty, které se zcela svěří do našich rukou, ty, kterým se líbí naše předešlé práce a chtějí z nich vycházet, a na závěr nevěsty, které k nám dorazí se zcela jasnou představou. Ať se jedná o jakoukoliv variantu, vždy respektujeme přání nevěsty, ale současně do realizace vkládáme naše vlastní nápady, aby s výsledkem byly obě strany spokojené.
Když tvoříme šaty do naší každoroční Svatební kolekce, vycházíme z nápadů, kterých se nám během roku v hlavě nahromadí spousta. Hledáme inspiraci u slavných návrhářů, objevujeme nové materiály, které nás na finální podobu šatů navedou, a mnohdy také chceme vyzkoušet nový technologický postup či střih.

Důležitým názorem je pro nás především názor té druhé, je totiž potřeba, abychom vedle sebe fungovaly ve vzájemné shodě a to by bez oboustranného respektu a naslouchání názoru té druhé určitě nešlo. Dále je pro nás důležitý názor našich blízkých, protože mohou vidět věci, které nám uniknou – ale to se standardně jedná spíše o praktické záležitosti, jako je fungování firmy, internetové stránky, apod. A v neposlední řadě je pro nás velmi důležitý názor našich zákaznic, ať už stávajících anebo budoucích.

Doporučte Fler tvůrce, kterého máte rády.
Určitě rády doporučíme tvůrce magaela – jedná se o slovenskou handmade značku, která vyrábí květinové ozdoby do vlasů a mnoho dalšího. Společně jsme spolupracovali na posledních dvou kolekcích, kdy nám zapůjčili věnečky do vlasů na nafocení. Jejich práci si mimo jiné můžete prohlédnout u většiny našich šatů k prodeji.

Kdybyste měly upozornit na jeden svůj výrobek z Fleru, který by to byl a proč?
Naše práce není sériová, a tak bychom asi upozornily z dostupných šatů právě na svatební šaty z francouzské krajky.
Jsou to první šaty zhotovené do Svatební kolekce 2017, které patří asi mezi naše nejmilejší. Jsou jednoduché a něžné, ale současně i velmi ženské a nadčasové.

Nosíte své výrobky, nebo jste kovářovy kobyly?
Vzhledem k tomu, že ještě ani jedna nejsme vdaná, tak jsme zatím neměly tu příležitost si svatební šaty zhotovit. Každý rok se ale snažíme ušít si na léto nějaké sukně a šaty, u kterých vycházíme z jednoduchých střihů, a práce tudíž nezabere příliš času. Pravidelně si také šijeme podzimní a zimní kabáty, protože je pro nás důležité, aby vypadaly podle našich představ, ale hlavně aby perfektně seděly.

Čemu se rády věnujete ve volném čase, když netvoříte?
Ve zbylém volném čase si rády vychutnáme dobré jídlo, přečteme knížku nebo si rekreačně zasportujeme. Nicméně pokud nemáme příliš hektický harmonogram, tak je i práce u nás svým způsobem relaxace.

Jak vypadá váš ideální den?
Ideální den u nás vypadá tak, že komunikace s nevěstami je rychlá, střihy sedí, materiály jsou v pořádku, daří se za strojem a nejsme pod časovým presem. Stejně tak jsou ale i dny, kdy se nedaří a práce nám nejde tak od ruky, jak by měla. V těchto dnech nás ale vždy znovu pozitivně naladí děkovná zpráva a fotky od provdané nevěsty, milá zkouška nebo odevzdání šatů spokojené nevěstě.

Jaké máte pracovní plány pro příští rok?
Velká změna u nás nastala v tomto roce, kdy jsme se přestěhovaly do nového ateliéru přímo v centru Brna, takže nás už nic obdobně zásadního nečeká.
Plánujeme, ale naši pravidelnou Svatební kolekci, která vyjde v listopadu/prosinci a stejně tak už pomalu přijímáme zakázky na sezonu 2018.
Čeká nás tedy opět určitě spousta práce a my už se na to moc těšíme!