Proč v předvánočním shonu přemýšlet ještě nad výlety na trhy? Třeba proto, že na Flerjarmarcích na vás čekají nejen ručně dělané kusovky, ale hlavně a především laskaví tvůrci a pohodová atmosféra. Poradí vám, splknete o životě i o dvacetipěti druzích cukroví (a proč už je nepečete a nejíte :-)), možná najdete nové přátele a zcela určitě dárky s dotykem duše. Akce pro tento víkend jsme si shrnuli minule a dnes vás pozveme na ty letos úplně poslední.

1. vánoční Flerjarmark Přerov

čtvrtek 13. - sobota 22. prosince 2018 vždy od 10 do 18 hodin
OC Galerie Přerov, Čechova 3491/26, Přerov

Letos poprvé můžete i v Přerově nakoupit vánoční dárečky od Fler tvůrců!

Těšit se můžete na originální šperky, malované hedvábné šátky, pletené i háčkované doplňky, andělské mlsání, šité taštičky a obaly, tkané koberce, keramika, květinové doplňky, malované tašky a to není zdaleka vše! Své zboží zde představí prodejci z různých koutů Moravy, kteří se budou střídat po deset dnů.

Přijďte k nám objevit svůj originál...

Vánoční Flerjarmark v Olomouci

od soboty 24. listopadu do neděle 23. prosince 2018
Nákupní galerie Moritz, Olomouc

Již tradičně najdete v nákupním centru Galerie Moritz stánky s originálními kousky od vašich oblíbených i nových tvůrců. V příjemném prostředí přímo v centru Olomouce nás najdete v prvním patře. Během měsíce se tu vystřídá více než 40 prodejců!

Na stáncích najdete šperky, brože, oblečení, háčkované i hedvábné šály, papírová přání, svíčky, kabelky a tašky, kváskovou kuchařku, kožené doplňky, hračky a spoustu dalších rukodělných výrobků.

Nezapomeňte vzít i své děti, pro ty jsme přichystali speciální program - v sobotu 8. 12. si budou moct nazdobit perníčky. Přijďte si k nám vybrat originální dárečky pro vaše blízké!

Festival vánočních dárků na Zelném trhu

sobota 15. - neděle 16. prosince 2018 od 10 do 18 hodin
Tržnice Brno, Zelný trh 14 (3. a 4. patro budovy)

Zveme vás na třetí ročník Festivalu vánočních dárků! Přijďte si nakoupit nebo vyrobit vánoční dárky! Vstupné je zdarma a vítáni jsou i pejsci.

Na Festivalu vánočních dárků hraje prim prodejní jarmark doplněný doprovodným programem pro děti i dospělé.
Cílem akce je vytvořit místo, kde se dají najít pěkné dárky pro celou rodinu, a to bez stresu tolik typického pro klasické předvánoční nakupování. Chtěli bychom obnovit tradici nákupu ručně vyráběných dárků a klidnou atmosféru Vánoc. Přijďte se pobavit, zanakupovat, podpořit přes padesát menších i větších šikovných výrobců, občerstvit se dobrotami a třeba udělat také dobrý skutek.

Nelákají vás kupované dárky? Vyrobte si vlastní! Na festivalu na vás čekají dílny a workshopy pro výrobu originálních dárků a vánočních dekorací. Aby šla práce od ruky, bude nám hrát v průběhu celého dne živá kapela.

Dorazte s celou rodinou i známými, Festival vánočních dárků nabízí zábavu a pořízení vánočních dárků pro všechny. Těšíme se na vás!

Půvabné Vánoce aneb s Flerem v kostele Teplice

sobota 15. prosince 2018 od 10 do 18 a neděle 16. prosince 2018 od 10 do 17 hodin
v kostele Bartholomeus Gallery - CAFÉ v Teplicích

Zveme vás na adventní trh s praktickými ukázkami tvorby i s dílničkami. V úžasných (dříve kostelních) prostorách vám nabídneme výrobky třiceti prodejců z blízkého i vzdálenějšího okolí. Vstupné je 10 Kč.

Akce navazuje na loňský „Vánoční Flerjarmark“. V dílnách si navíc vyrobíte drobnosti pro potěšení své nebo dárečky pro své blízké. V nabídce bude vše od dekorací, textilních i kožených výrobků, přes šperky, přáníčka, doplňky a dekorace do bytu či módní doplňky na sebe, ale třeba i hračky a další úžasné výrobky. K vidění bude též výroba některých prodávaných kousků. Celý jarmark doplní hudební vystoupení uměleckých škol.

Dostanete se k nám jak autem (parkovat se dá v přilehlých ulicích), tak městskou či příměstskou hromadnou dopravou.

A co nás žene dál? Chtěli bychom vytvořit tradici Flérovských jarmarků na Teplicku, Mostecku a na Děčínsku :-). Chceme umožnit prodejcům prezentovat své zboží naživo a značku Fler usadit v povědomí nakupujících. Svou činností navíc podporujeme i Sdružení Severka, které pomáhá handicapovaným dětem.

Vánoční staročeský jarmark v Bastionu

sobota 15. prosince 2018 od 9 do 16 hodin
Okružní 242, Jaroměř - Josefov (uvnitř dvojitých kasáren)
vstupné pro návštěvníky: 10/20 Kč

Vánoční řemeslný jarmark ve staročeském duchu doplněný zajímavým programem, koncerty, divadelním představením, budou otevřené galerie a spousta dalších překvapení...

Pořadatelem akce je Umělecká kolonie Bastion IV, spolek sdružující umělce a milovníky umění, z nichž mnozí zde mají své ateliéry nebo dílny. Bastion IV byl coby nedílná součást pevnosti Josefov armádním prostorem. V současné době je vojenský duch nenávratně pryč, a i přesto, že se prakticky jedná o opevněný dvůr, atmosféra je zde víc než příjemná.

Vánoční trhy měly vloni ohromný ohlas a naprosto nečekanou návštěvnost – lidí bylo tak moc, že v některou dobu nebylo možno ani projít. Proto letos rozšiřujeme místnosti, v kterých budou prodejci a řemeslníci představovat své zboží a umění, a zároveň chceme více oživit i venkovní prostory.

Bastion disponuje velmi originálními prostory, z nichž dýchá historie. Na návštěvníky čeká opět velmi příjemná atmosféra, staročeská výzdoba, v které si mimo jiné budete moci prohlédnout dřevěné ozdobičky od řezbáře pana Paďoura st., bohatý doprovodný program: představení skupiny Cantus a Divadlo BOĎI, živé koncerty skupiny ČOKOLI, sbor Ostrováček…; textilní ateliér Terézie Kalinayové, kde můžete zhlédnout řemesla a výrobu našich předků; bude připravený program pro děti ve zdejším Muzeu hraček; tombola pro návštěvníky, výstava betlémů, zpřístupněné umělecké galerie (zpřístupněné galerie - Prachárna s díly měditepce Vojty Jiráska, malířky Báry Smékalové a keramičky Markéty Škopkové, galerie Petra Nováka z Jaroměře se sochařskými díly).

V průběhu dne plánujeme exkurze s dětmi ke zvířatům, která jsou na čtyřce chována (pávi, slepice, králíci, kozy, koně, jezevec – ale ten bude asi spát :-)). Díky poníkům Lucie Janovské Faltové se budete moci na koňském hřbetě i povozit.

Ve venkovních prostorách najdou hladoví a žízniví návštěvníci dobovou Kuchyni U ryby a komu se bude chtít, může si sám!! upéct tradiční bramborovou placku na tálu. A až se návštěvníci zasytí, mají možnost vyrobit si třeba vlastní svíčku nebo odlít cín. Nově nás návštěvou poctí i dobový cukrář a k dostání bude i speciální pevnostní pivo Šancovák.

A veliké překvapení na konec – pokud bude počasí přát, vznikne něco moc hezkého rukou místního řezbáře Jana Paďoura ml. – v zimě jak jinak než z ledu ;-)

Trhů se budou účastnit pouze prvovýrobci s vlastní tvorbou, takže žádní překupníci plastových nesmyslů. Mnozí trhovci budou své řemeslo i předvádět - těšit se můžete například na metodu tifanny, tiskaře, tlačené perníky, výrobu šperků, textilní dílny, výšivky z rybích šupin a mnoho dalšího.

Vánoční trhy budou probíhat uvnitř dvojitých kasáren, které prostor Bastionu IV oddělují od přilehlého města. Možnost parkování přímo před areálem v uzavřeném prostoru Čtvercových kasáren.

Věříme, že z vánočních trhů vytvoříme stálou tradici, rozhodně to ale není naše jediná akce za celý rok .-V jeho  průběhu u nás probíhá velké množství výstav, koncertů, kurzů řemesel, ochutnávky vín a podobně, takže nás především bude těšit, když se podaří rozšířit okruh našich stálých návštěvníků. Velmi nás těší, když se pomocí všemožných akcí daří tak krásnému místu vdechovat nový život. Město, jež nám prostory pronajímá, veškeré činnosti velmi fandí, protože zdi pevnosti by jinak zely prázdnotou. Budeme velmi rádi, když si alespoň místní obyvatelé čas od času přijdou užít zdejší atmosféru s námi. :-)

Vánoční Flerjarmark Radčice

sobota 15. prosince 2018 od 13 do 17 hodin
Úřad městského obvodu Plzeň 7-Radčice, V Radčicích 9/19, Plzeň

Chystáme pro vás spoustu novinek, prostory úřadu budou doslova praskat ve švech zajímavými a originálními věcmi. Bude na vás čekat mnoho nových tváří z Fleru od výrobků pro nejmenší (oblečky, hračky) až po luxusní věci pro dospělé (šperky, keramika, ponča, přírodní kosmetika). Ale nebojte, potkáte zde i známé tváře prodejců z předchozích ročníků, kteří si pro vás chystají své úžasné výrobky. Samozřejmě nebudou chybět ani dílničky pro děti.

Opět přivítáme kromě Flerprodejců i spolek Svoboda zvířat Plzeň, sekce na ochranu koček, a letos nově se můžete těšit na spolek Uzlík (spolek nosících rodin na Plzeňsku). Koupí jejich výrobků přispějete na činnost spolků a pomůžete kočičkám v nouzi. Spolek Uzlík určitě rád maminkám poradí, jak správně nosit miminka a pozve je na svoje akce a srazy. Také nově přivítáme Holky z Eli, které si pro nás přichystají vánoční cukroví, dorty, cupcaky, vánočky a podobné dobroty.

Doprava MHD - pro ty, co se k nám chystají autobusem: Z CAN Husova se k nám dostanete autobusem č.35 nebo 57. Vystoupíte na zastávce Náves Radčice, je to hned naproti úřadu, kde se jarmark koná. Cesta autobusem z CAN Husova trvá pouhých 7 minut.

Prostory úřadu jsou bezbariérové, mají krásný nový výtah. Slušně vychovaní domácí mazlíčci jsou vítáni :-)

Těšíte se? My moc. Tak neváhejte a přijďte, bude to stát za to. Náš jarmark patří k nejúspěšnějším Flerjarmarkům na Plzeňsku a doufáme, že se i letošní ročník vydaří minimálně stejně jako ten loňský!

7. Vánoční jarmark Omice

neděle 16. prosince 2018 od 14 do 17 hodin
v místní Sokolovně, Brněnská 36, Omice

Poptávka po rukodělných výrobcích stoupá a možnost nákupu vánočních dárků pro své blízké přímo v obci se nám zdála zajímavá. Proto se obec Omice rozhodla tuto myšlenku rozvinout a pozvat nejen prodejce z Fleru, ale i místní či přespolní.

Vedle krásného zboží se návštěvníci mohou těšit také na vystoupení místních dětí z DFS OMIČÁNEK pod vedením Pavly a Terezky Brzobohatých a Lenky Horké s doprovodem cimbálové muziky Omičan s primáškou Terezkou Křivánkovou. Vystoupí také ZUŠ pod vedením Jany Stackeové s vánočním muzicírováním. Dále se pak můžeme těšit na punč, domácí cukroví a vánoční tombolu. K prodeji budou před sokolovnou domácí sýry a prodej vánočních stromků.

Letos jsme připojili k jarmarku i vánoční večírek s DJ Savanou z rádia Signál, který bude v sobotu 15. prosince vystupovat s pásmem „Hudební vánočky“ od 19:00 taktéž v místní sokolovně. Vánoční kostýmy vítány!

2. Vánoční FLERJARMARK v Pardubicích

neděle 16. - pondělí 17. prosince 2018 od 10 do 18 hodin
v prostorách Kongresového centra Atrium Palác Pardubice

Nechte se okouzlit rukodělnými originály! Více než 80 umělců na jednom místě vám představí svou autorskou tvorbu. Nebudou chybět ani dílničky pro děti i dospělé.

Najdete u nás vše, od luxusních marmelád, šperků, hraček, keramiky, deskových her po tašky, kabelky, šitý i pletený sortiment, přírodní kosmetiku, bytové doplňky, svíčky a mnohem víc...

Klimatizovaný sál s Flerjarmarkem se nachází ve 3. patře centra a je opatřen vysokorychlostním wi-fi internetem i kavárnou. Bezbariérový přístup, pohodlně se k nám dostanete výtahem, prostor v uličkách na projetí.

Náš jarmark se nedá popsat, ten se musí zažít! Nenechte si ho ujít :-) Přijďte se podívat a načerpat energii, těšíme se na vás!

Vrchlabský vánoční Flerjarmark

pátek 21. prosince 2018 od 10 do 16 hodin
náměstí Míru, Vrchlabí

V pátek, těsně před Vánocemi, se zaplní nově zrekonstruované náměstí Míru ve Vrchlabí pestrobarevnými stánky a na třicet tvůrců zde nabídne své krásné výrobky naživo.

Najdete u nás plno tipů na vánoční dárky: kabelky, tašky, batohy, přírodní bylinková mejdlíčka, hračky, zástěrky, bytový textil, dřevěné dekorace, pletené košíčky, keramiku, skleněné šperky, vánoční dekorace ze skla i ze dřeva, šperky z fimo hmoty, obaly na knihy, originální oblečení pro děti i dospělé, látkové anděly, pletené čepice, originální lžičky, brože a spoustu dalšího.

Zdravé občerstvení nebude chybět a svařené víno nebo teplá medovina také ne.

No a to je pro letošní rok úplně všechno :) Máte skutečně z čeho vybírat a určitě si nějaké ty ručně vyrobené dárky domů donesete. Tak ať vám dobře slouží a dělají velikou radost! ♥

Prodejci, chcete si také založit vlastní Flerjermark? Přečtěte si, jak se správně vyklubat... Palec nahoru

Úvodní foto: sáňky - babioles